Dinamikus
és innovatív
Az
új Mercedes-Benz M-osztály
A
modern offroad-gépkocsik trendcsinálója 2005. januárjában a detroiti Auto
Show-n kezdte meg második menetét, és azóta már Magyarországra is megérkezett.
Az új M-osztály jellemzője a háromféle új, erőteljes motor, a széria felszerelésként
kínált 7G-TRONIC hétfokozatú automatikus váltó, a még nagyobb teljesítményt
nyújtó 4ETS-összkerékhajtás, az AIRMATIC légrugózás és a jövőbe mutató
PRE-SAFE® utas-védelmi rendszer,
A
lapos szélvédő, a markáns sárvédők és a hátrafelé emelkedő övvonal a sportosságot
hangsúlyozzák; ezt a karosszéria arányai tovább erősítik: Az új M-osztály
az előző modellhez képest 150 milliméterrel hosszabb (most 4780 mm), 71
milliméterrel szélesebb (most 1911 mm), és nyolc milliméterrel alacsonyabb
(most 1768 mm). A tengelytáv 95 milliméterrel 2915 milliméterre nőtt.
A 2005. évben szállítható
négy motor között három új fejlesztés található. Ezek az előző modell hajtóműveit
mind teljesítményben, mind forgatónyomatékban akár 38%-ban felülmúlják.
A legmodernebb hajtás és a jó aerodinamika (a Cw-érték az eddigi 0,39 helyett
0,34) révén akár tíz százalékkal is csökken a fogyasztás.
Ezzel a modellel mutatkozik
be egy új V6-dízelmotor, mely kétféle teljesítménnyel lesz rendelhető.
A harmadik generációs motor közös nyomásterű (common rail), közvetlen befecskendezéssel
és a legmodernebb piezo-befecskendező fúvókákkal van felszerelve. Az ML
320 CDI 165 kW/224 LE teljesítménnyel és percenként 1600 fordulattól kezdődően
510 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik. A hathengerű motor nyújtotta
komfortot és dinamikát kínálja majd az új ML 280 CDI, mely 140 kW/190 LE
teljesítményt és 440 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. A dízel modellek
hajtóanyag-fogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként (NEFZ-összesített
fogyasztás) – ezzel az értékkel az új M-osztály kategóriájának leggazdaságosabb
terepjárójának számít. Ugyancsak újdonság az ML 350 V6-os 200 kW/272 LE
teljesítményű és 350 Nm maximális forgatónyomatékú benzinmotorja. A motorprogram
csúcsa az ML 500 nyolchengerűje, mely most már 225 kW/306 LE teljesítményre
képes.
A világon egyedülálló 7G-TRONIC
hétfokozatú automatikus váltó az új M-osztály minden modelljéhez széria
felszerelés. A 7G-TRONIC kezelése most először került választókar formájában
a kormánykerék közelébe - a Mercedes-Benz ezt a technikát DIRECT SELECT-nek
nevezi. A kormánykeréken található kiegészítő kapcsolók a hét menetfokozat
gyors manuális váltását teszik lehetővé.
Nehéz
terepre: offroad-csomag differenciálzárakkal és AIRMATIC-kal
A Mercedes-Benz továbbfejlesztette
az állandó összkerékhajtást, valamint a 4ETS trakciós rendszert, és ezeket
kiegészítette a Downhill Speed Regulation-nal, az elindulás-asszisztenssel
és az offroad-ABS-sel. Az összkerékhajtás tekintetében a jövőben két variáns
áll rendelkezésre, melyek az offroad-vezetők különböző igényeinek felelnek
meg: Az alapkivitel mellett új offroad-csomag is rendelhető, amellyel az
M-osztály a legnehezebb terepszakaszokat is legyőzi. A csomag többek között
tartalmaz egy terepáttétellel rendelkező kétfokozatú osztóművet, az első
és a hátsó tengely között, valamint a hátsó tengelyen
manuálisan, vagy automatikusan
kapcsolható differenciálzárakat (100 százalékosak), továbbá a terephasználathoz
módosított AIRMATIC légrugózást. Ez utóbbi segítségével a szabad magasság
110 milliméterrel 291 milliméterre, a gázlómélység pedig 600 milliméterre
növelhető.
A légrugózás mindezeken felül
jelentősen növeli a menetkomfortot, ezért a Mercedes-Benz ezt a technikát
rendelésre utcai verzióban is szállítja. Az AIRMATIC rendszert sorozatgyártásban
kombinálják az Adaptív Csillapító Rendszerrel (ADS), amely a szituációnak
megfelelően szabályozza a csillapítást.
A Mercedes-Benz mérnökök
áttervezték az M-osztály első és hátsó tengelyét is: Az első kerekeket
egy kettős keresztlengőkar vezeti. Az új hátsó tengely négy lengőkaros
felfüggesztésű.
A
biztonság új korszaka: PRE-SAFE® - premier ebben a gépkocsi-osztályban
Az utasvédelem alapja az
önhordó karosszéria, mely elöl és hátul nagyméretű deformációs zónákkal
rendelkezik. Ehhez tartoznak többek között az adaptív, kétfokozatú légzsákok
a vezető és a vezető melletti utas számára, az elülső oldallégzsákok, az
ablaklégzsákok, valamint az összes üléshez tartozó övfeszítők és az övfeszítőerő-szabályozók.
A hátulról való ütközés esetére az új fejlesztésű, ütközéskor aktivizálódó
NECK-PRO fejtámlák (rendelhető felszerelés) nyújtanak kiegészítő védelmet
a vezető és a vezető melletti utas számára.
Az új Mercedes-Benz terepjáró
mindezeken túl a jövőbe mutató PRE-SAFE® utasvédelmi rendszere (rendelhető
felszerelés) a menetdinamikailag kritikus, balesetveszélyes helyzetekben
reflex szerűen aktivizálódik, felkészíti az utasokat és a gépkocsit a fenyegető
ütközésre. A PRE-SAFE® e felkészülés során előre megfeszíti a vezető és
az utas biztonsági övét, az elektromosan beállítható utasülést (rendelhető
felszerelés) hosszanti helyzete, valamint a párna- és támla-dőlésszög tekintetében
kedvezőbb pozícióba állítja, és amennyiben a gépkocsi felborulása várható,
bezárja a napfénytetőt (rendelhető felszerelés).
Az esetleges balesetre való
felkészülés azért lehetséges, mert a rendszer össze van kapcsolva a blokkolásgátló
rendszerrel (ABS), a fékezési asszisztenssel és az Elektronikus Stabilitási
Programmal (ESP®), mely rendszerek érzékelői felismerik a veszélyes vezetési
manővereket.
A
felső osztály színvonalán: Magasabb komfort és nagyobb helykínálat
Az első üléssor és a hátsó
üléssor közötti távolság a korábbi modellhez képest 15 milliméterrel 880
milliméterre nőtt. A hátsó ülésen ülő utasok térd körüli szabad tere 35
milliméterrel, a könyökszélesség 32 milliméterrel javult.
A Mercedes-Benz a széria
felszerelésként elektromos állítható magasságú, támlájú és párna-dőlésszögű
első üléseken felül kívánságra speciális támlakontúrral rendelkező sportüléseket
is szállít.
Bőséges helykínálat a csomagok
és a sporteszközök részére: 2050 liter maximális rakodótér
A hátsó ülések párnái és
támlái 60:40 arányban vannak megosztva, és ledönthetőek. Ezek az üléspárnák
igény szerint kivehetőek, és ezáltal a csomagtartóban 2,10 méter hosszú
sík rakodótér keletkezik. A maximális rakodótér 2050 liter (VDA-mérési
módszerrel).
A bevált EASY-PACK-rendszer
megkönnyíti a rakodótér be- és kirakodását. A rendszer kívánságra elektromos
működtetésű csomagtartó-ajtót, valamint a rakomány biztonságos rögzítésére
szolgáló csomagot tartalmaz. A Mercedes-Benz rendelésre az új fejlesztésű
Multi-Zone-THERMOTRONIC klimatizáló automatikával, a PARKTRONIC parkolási
segítő rendszerrel, és az Európát felölelő DVD-navigációval rendelkező
COMAND APS kezelő és kijelző rendszerrel szereli fel az M-osztályt. A kanyar-
és lefordulási fénnyel (rendelhető felszerelés) szerelt bi-xenon-fényszórók
növelik a vezetési biztonságot a sötétben.
|