7G-TRONIC: 
a világ első hétfokozatú automatikus személygépkocsi-váltója a Mercedes-Benztől
- 2003. őszétől öt nyolchengerű modellben teljesít szolgálatot
- Akár 0,6 liter/100 km hajtóanyag-megtakarítás is elérhető vele
- Még jobb gyorsulást és rugalmasságot nyújt
A világ első, személygépkocsikhoz kifejlesztett hétfokozatú automatikus váltója a jövőben még takarékosabbá és fürgébbé teszi a Mercedes modelljeit, és jelentős mértékben növeli a váltás kényelmét.

A jelenlegi ötfokozatú automatikus váltó helyett 2003. őszétől a 7G-TRONIC-kal fog készülni az E 500, az S 430, az S 500, a CL 500 és a SL 500.

Típustól függően akár 0,6 l/100 km hajtóanyag-megtakarítás, 0,3 másodperccel jobb gyorsulás (0-100 km/h), valamint nagyobb rugalmasság (60-120 km/h) érhető el az új erőátviteli szerkezet segítségével. A 7G-TRONIC ezen felül még kifinomultabb és kényelmesebb váltást tesz lehetővé, mint az eddigiekben alkalmazott automatikus váltó.

A Mercedes mérnökeinek mindenek előtt hét sebességfokozattal sikerült elérniük a műszaki előrelépést. A szokásosnál több áttételnek köszönhetően váltáskor kisebb lépcsőkben ugrik a fordulatszám, és finomabb az átmenet a legkisebb és a legnagyobb sebességfokozat között. Az elektronikus vezérlésnek így egyrészt könnyebb megvalósítania a fogyasztás szempontjából kedvező és gyors kapcsolást, másrészt csökken az átlagos fordulatszám is - mindez együttesen takarékosabb és csendesebb működést eredményez.

Gyors váltás a többszörös visszakapcsolásnak köszönhetően

A 7G-TRONIC gyors visszaváltáskor (kickdown) nem sorban, egymás után kapcsolja vissza az egyes fokozatokat, hanem ha indokolt, hetedikből közvetlenül ötödikbe, majd onnan harmadikba vált. Így a korábbi négy helyett közlekedési helyzettől függően akár két váltás is elég lehet ahhoz, hogy dinamikusan gyorsuljon az autó.

A fentiekkel együtt számottevően javul a váltás minősége. Gyorsan, egyenletesen megy végbe a kapcsolás, és a magasabb sebességfokozatokban szinte nem is érezhető.

Már egyes sebességfokozatban is aktív a nyomatékváltó-áthidaló

Akárcsak elődjéé, az új hétfokozatú automatikus váltó hidrodinamikus nyomatékváltója is rendelkezik áthidaló tengelykapcsolóval. Ez a legtöbb esetben messzemenően kiegyenlíti a szivattyúk és a turbinakerék közötti fordulatszám-különbséget azáltal, hogy szinte tökéletesen merev kapcsolatot hoz létre a motor- és a váltótengely között, így hatásosan meggátolja a teljesítményvesztést. A hagyományos automatáktól eltérően, amelyeknél csak a nagyobb sebességfokozatokban kerül sor a nyomatékváltó áthidalására, a 7G-TRONIC már egyesben is aktív.

A 7G-TRONIC komplexebb felépítése ellenére is alig nagyobb és nehezebb valamivel a Mercedes-Benz személyautóiban alkalmazott ötfokozatú váltónál. Ez nagy mértékben a könnyű magnéziumból készült váltóháznak köszönhető - ugyancsak világújdonság a személygépkocsi-sorozatgyártásban.

11 millió automatikus váltó 1959. óta

A 7G-TRONIC a Mercedes-Benz automatikus váltóinak ötödik generációja, és mint ilyen, nagy múltra tekint vissza: 1959. óta több mint 11 millió automatikus váltó készült a stuttgarti autógyárban. Míg az S-osztálynál alapfelszerelésnek számít az automata, az E-osztályhoz külön kéri a vásárlók 88 százaléka. A C-osztály esetében kb. 65 százalék az automatikus váltóval felszerelt limuzinok, kombik és sportkupék aránya - részesedésük folyamatosan nő az értékesített mennyiségben.

Az új hétfokozatú automatikus váltó a Mercedes tradicionális gyártóhelyén, Stuttgart-Untertürkheimben készül, ahol a DaimlerChrysler 400 millió eurós beruházás keretében csúcsmodern gyártóberendezésekkel felszerelt új épületegyüttest, s vele együtt kb. 1.100 munkahelyet létesített.