A
Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét
az
új Mercedes-Benz CLK Cabriolet
-----•
Élvezetes és kényelmes kabrió négy személy részére
-----• Kimagaslóan
jó légellenállási tényező, példásan csendes működés és tágas csomagtartó
-----• Erős
nyolchengerű hajtóművek és közvetlen befecskendezéses, új négyhengerű motor
-----• Akár
27 LE-vel nagyobb teljesítmény és 15 százalékkal kisebb fogyasztás
Tökéletes műszaki kivitel, lenyűgöző külső és
élményteli autózás négy személy részére - ezek a 2003. tavaszán bemutatkozó
új CLK kabrió legfőbb ismérvei. Méltóképpen folytatja a Mercedes-Benz sikeres
négyüléses kabrióinak hagyományát.
Az
új CLK Cabriolet kimagaslóan jó légellenállási tényezővel (cW érték= 0,30),
példásan csendes működéssel és tágas csomagtartóval (390 liter) dicsekedhet.
Utasvédelmét rendkívül merev karosszéria, fej-/oldallégzsákok, adaptív
vezető- és utasoldali légzsák, továbbá valamennyi ülőhelyen övfeszítő emeli
új szintre. Szintén csak elismeréssel lehet szólni a Mercedes-kabrió menetkényelméről,
amely többek között tágasabb utastérben jut kifejezésre. A többrétegű új
ponyvatető optimális hangszigetelést és kezelhetőséget biztosít, az utastérben
elhelyezett gombbal vagy távirányító segítségével lehet kinyitni és bezárni.
A modellhez rendelhető hat benzinmotor közül öt új fejlesztés. 120 kW-tól/163
LE-től 270 kW-ig/367 LE-ig terjed a négy-, hat- és nyolchengeres hajtóművek
teljesítménye, fogyasztásuk pedig típustól függően akár 15 százalékkal
alacsonyabb, mint korábban.
A
sikeres kupé formavilágát idéző látványos vonalvezetés a CLK kabrió önálló
egyéniségére hívja fel a figyelmet. Lendületesen elegáns karosszériája
és ízléses utastere minden részletéből exkluzivitás árad.
A CLK-betűhármas 1998 óta a kabriózás legélvezetesebb
módjával jelent egyet. Az új CLK Cabriolet műszaki újdonságai és tetszetős
külseje kiváló feltételeket teremt ahhoz, hogy legalább olyan sikeres legyen,
mint elődje, amelyből összesen több mint 110.000 darab kelt el gyártásának
ideje alatt.
Távirányítással nyitható és zárható tetőszerkezet
A
fekete, kék és szürke színben rendelhető vászontető új fejlesztés. Teljesen
automatikusan működik - távirányítással is-, és pár másodperc alatt eltűnik
a számára kialakított rekeszt borító markáns fedél alatt, így a teljesen
leereszthető oldalablakokkal együtt a nyitott autózás legszebb formájával
ajándékozza meg utasait. Bezárásakor sincs szükség kézi beavatkozásra,
a hidraulikus mozgatószerkezet ugyanis még a reteszek oldását és zárását
is maga végzi el.
Többrétegű bélésének köszönhetően nem csak kiválóan
hőszigetel, hanem a menet- és a szélzajt is hatékonyan távol tartja az
utastértől a vászontető. A keskeny C-oszlopok, valamint a nagy méretű oldalablakok
és hátsó szélvédő jóvoltából csukott tető esetén is akadálytalanul kilát
hátrafelé a vezető. Zaj- és hangszigetelését, továbbá a vezetőülésből élvezett
szabad kilátást tekintve kategóriája legjobbja a CLK Cabriolet.
Csomagtartója 40 literrel nagyobb (390 liter),
mint az előző modellé - ez szintén kimagaslóan jó értéknek számít a négyüléses
kabriók világában. A csomagtérfedél a tetőhöz hasonlóan távirányítással
nyitható.
Biztonság: nagy méretű légzsákok és automatikus
bukókeret
Az új CLK kabrió további műszaki különlegességei
közé tartozik a szenzorvezérlésű bukókeret, amely vész esetén a másodperc
tört része alatt előugrik a helyéről, valamint az első ülések háttámlájába
épített fej-/oldallégzsákok. A biztonsági alapfelszereltség ezen túlmenően
valamennyi ülőhelyen övfeszítőt és överőhatárolót, elöl övcsatot előrenyújtó
automatikát és adaptív első légzsákokat tartalmaz. A rendszer az utasoldali
légzsák helyzetfüggő felfúvódása érdekében figyelembe veszi a jobb első
ülésen ülő személy testsúlyát. Mostantól hátra is rendelhetők oldallégzsákok.
A példás menetbiztonság és -kényelem alapját a
merev karosszéria teremti meg. Csaknem 40 százalékban olyan nagy merevségű
acélötvözetből készül, amely kis tömege ellenére is messzemenő biztonságot
és masszivitást garantál. Alkalmazásának köszönhetően nagyban javult a
karosszéria csavarodási merevsége - a menettulajdonságok és -kényelem egyik
fontos fokmérője -, mintegy tizenkét százalékkal haladja meg a korábbi
modellét.
Légellenállását tekintve is kimagaslik mezőnyéből
az új CLK Cabriolet. Igen csekély, mindössze 0,30-as légellenállási tényezője
(cw-érték) példásan nagy első és hátsó leszorító erővel párosul. Áramvonalas
alakja magas szintű stabilitást, szélzajmentességet és kedvező fogyasztást
eredményez.
Kényelem: nagyobb mozgásszabadság valamennyi
ülőhelyen
A fejlesztők az új CLK kabrió esetében még következetesebben
valósították meg azt az elvárást, miszerint a lehető legnagyobb kényelemben
egyszerre négy utas élvezhesse a nyitott autózás felejthetetlen pillanatait.
A minden méretében megnövekedett karosszériának (71 mm-rel hosszabb) és
a nagyobb tengelytávnak (+25 mm) köszönhetően elöl-hátul tágasabb a hely.
Elöl 23 milliméterrel nagyobb a belmagasság, hátul 30 milliméterrel szélesebb
az utastér, és csaknem 44 milliméterrel nagyobb hely jut a hátul ülők lábainak.
Az első ülések továbbfejlesztett easy-entry-rendszere
könnyebben hozzáférhetővé teszi a hátsó traktust, ahol két kényelmes, különálló
ülés várja az utasokat. Mindkettő beépített biztonsági övvel és állítható
magasságú fejtámlával van felszerelve, utóbbiak tolatáskor teljesen lesüllyeszthetők
a műszerfalon lévő gomb segítségével.
Felszereltség: automata klímaberendezés és
rádió-magnó gyárilag
A CLK Cabriolet gyári felszereltsége a fentieken
kívül számos egyéb olyan elemet tartalmaz, amelyek nagyban hozzájárulnak
a menetkényelemhez, és megkönnyítik az autó használatát. Ilyen a hátsó
ülőhelyek külön szellőzését biztosító automata klímaberendezés, az automatikusan
felkapcsolódó világítás, az esőérzékelő ablaktörlő, a SPEEDTRONIC-funkciós
tempomat, a rádió-magnó, az állítható magasságú és távolságú, megvilágított
gombokkal felszerelt sokfunkciós kormánykerék, valamint az egyéni beállítások
lehetőségét kínáló központi kijelző.
A CLK kabriót kategóriája guruló hightech-nagykövetévé
teszik a Mercedes-Benz csúcsmodelljeiből ismert műszaki újdonságok. A hozzá
kínált extrák sorában többek között megtalálható a követésitávolság-tartó
automatika, a DISTRONIC, a kulcs nélküli ajtónyitást és indítást biztosító
KEYLESS-GO rendszer, a COMAND APS kezelő- és kijelzőrendszer, a telefon,
a rádió és a műholdas navigálóberendezés működtetésére szolgáló LINGUATRONIC
hangvezérlés, a napfényérzékelő automata komfortklíma, a THERMOTRONIC és
az erős fényt adó bi-xenonfényszórók.
A kupéhoz hasonlóan a CLK Cabriolet is különböző
formai és felszereltségbeli elvárásoknak megfelelő ELEGANCE és AVANTGARDE
modellváltozatban készül.
Motorok: hat benzines 163-367 LE teljesítménnyel
A Mercedes-Benztől megszokott módon igen gazdag
a CLK kabrióhoz kínált motorok választéka: összesen hatféle korszerű benzines
erőforrás közül választhatnak a megrendelők. Ezek jóval erősebbek és nyomatékosabbak,
továbbá sokkal takarékosabbak, mint a korábbi modell hajtóművei.
A kínálat csúcsán két, sportmotornak is beillő
nyolchengerű hajtómű foglal helyet. Az új CLK 500-é 225 kW/306
LE-t ad le, és 6,2 másodperc alatt gyorsítja fel a kabriót 0 km/h-ról
100 km/h-ra. Ez a modell így 20 kW-tal/27 LE-vel
erősebb és 1,2 másodperccel fürgébb, mint elődje, a CLK 430. A CLK 500
Cabriolet nagyobb teljesítménye ellenére is öt százalékkal kevesebb üzemanyagot
igényel. A CLK 55 AMG-ben a Mercedes-AMG által felkészített 270 kW/367
LE teljesítményű hajtómű dolgozik, ez 15 kW-tal/20
LE-vel izmosabb, mint a korábbi csúcsmodell motorja. Segítségével
5,4 másodperc alatt szökken fel 100 km/h-ra a kabrió (előd: 6,2 másodperc).
Újdonság a hathengeresek között a 2,6 literes
125 kW/170 LE teljesítményű erőforrás, a CLK
320 Cabriolet már ismert V6-os hajtóműve (160 kW/218
LE) pedig továbbra is a kínálat része marad.
Az egyedülálló TWINPULSE-rendszerrel felszerelt
négyhengerű motoroknak köszönhetően mind teljesítmény- és nyomatékleadását,
járásfinomságát, mind fogyasztását tekintve nagyot lépett előre a CLK kabrió.
A TWINPULSE különböző műszaki megoldásokat egyesít, úgy mint kompresszoros
feltöltés, kiegyensúlyozó tengelyek, töltőlevegő-hűtő, változó szelepvezérlés,
valamint hengerenként négy szelep.
Az ezzel a csúcstechnikával felvértezett CLK 200
KOMPRESSOR olyan finoman jár, akár a hathengeresek, 120 kW-ot/163
LE-t ad le, és mindössze 8,8 litert hajtóanyagot igényel száz kilométerenként
- ez csaknem hét százalékkal kevesebb, mint az azonos teljesítményű előd
fogyasztása volt.
A 2003. második felére tervezett CLK 200 CGI-nél
közvetlen benzinbefecskendezés fogja kiegészíteni a TWINPULSE-rendszert,
ami további üzemanyag-megtakarítást vetít előre. Az új négyhengeres motor
125 kW/170 LE teljesítménye ellenére is mindössze
8,1 litert fogyaszt átlagban, és ezzel 15 százalékkal takarékosabb, mint
négyhengeres elődje.
Futómű: új fejlesztések a dinamikus haladásért
Számos pontján megújított ill. új fejlesztésű
futómű teszi teljessé a CLK kabrióban megtapasztalható menetdinamikai élményt.
Háromlengőkaros új első tengelyének, pontosan működő fogasléces kormányművének
és módosított térlengőkaros hátsó tengelyének köszönhetően maximális menetbiztonság,
kiváló irányíthatóság és páratlan menetkényelem ideális elegyét nyújtja.
Opcióként keményebb rugókkal és lengéscsillapítókkal felszerelt, megültető
sportfutóművel is kérhető a CLK Cabriolet.
Elöl-hátul 16 colos könnyűfém felnik és eltérő
méretű gumiabroncsok (205/55 R 16 ill. 225/60 R 16) teszik még hangsúlyosabbá
az új Mercedes-kabrió sportos egyéniségét. A V8-as motorral hajtott CLK
500 17, a CLK 55 AMG csúcsmodel pedig 18 colos kerekeken gurul. |