Új
Mercedes-Benz-autóbuszok, 2003.
•
A „Busworld 2003” kiállításon ünnepli premierjét az akár 38 személy szállítására
alkalmas, közepes méretű új Mercedes-Benz Tourino
•
Egyre nagyobb az igény a közepes méretű városi és turistabuszokra
•
Igazi alternatíva - a földgázhajtású buszok kímélik a környezetet
•
Mercedes-Benz OC 500 buszalváz-család - világszerte jól hasznosítható,
minőségi alap a felépítménygyártók számára
2003-ban
egész sor új terméket, technológiát és szolgáltatást - köztük két új modellt,
egy távolsági és egy turistabuszt az európai személyfuvarozók körében
egyre népszerűbb ún. „köztes méretű” buszok kategóriájában - mutatott be
az Evobus GmbH Mercedes-Benz-autóbuszok-üzletága. A 13,01 m hosszú Citaro
MÜ távolsági buszról és a Mercedes-Benz Travego M turistabuszról van szó.
Utóbbi 12,82 méter hosszú, maximálisan 16 üléssorral és 53 fős személyszállító
kapacitással rendelkező, WC-vel felszerelt háromcsillagos változata ideálisan
kitölti a 12 méteres modell (15 üléssor) és a 13,85 méter hosszú, háromtengelyű
kivitel (17 üléssor) közötti űrt. A belgiumi Kortrijkben megrendezendő
„Busworld” kiállítás (2003. október 17-22.) előtt most első ízben mutatkozik
be nemzetközi szakmai közönség előtt a Travego M.
És
ez még nem minden: ugyancsak Kortrijkben ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz
vadonatúj modellje, a 9,35 méter hosszú Tourino, amely teljes értékű turistabuszként
lép színre egy új mérettartományban. Új fejlesztésű, önálló koncepciója
rendkívül kedvező és gazdaságos ár/érték-aránnyal párosul. A maximálisan
38 személy (plusz a vezető és az utaskísérő) szállítására alkalmas, teljes
felszereltségű jármű menet- és utazókényelme semmiben sem marad el a Mercedes-Benz
egyéb kis és nagy méretű buszaiétól. Mindezen felül számos műszaki újdonságot
kínál: új fejlesztésű első futóműve független felfüggesztésekre épül, és
a farába van beépítve a motor. Ennek a kategóriában mindezidáig egyedülálló
elrendezésnek köszönhető, hogy számottevően csökkent az utastér zajszintje.
A
zsúfolt forgalmú belvárosok közlekedésében egyre fontosabb szerephez jutnak
az alternatív hajtású járművek. A Mercedes-Benz alacsony padlójú, nagy
méretű Citaro és kis méretű Sprinter városi buszainak kínálatában már évek
óta vannak fölgázzal hajtott modellek. A Citarókba beépített, lambda-szondával
és oxidációs katalizátorral felszerelt gázüzemű M 447 hLAG motor már most
teljesíti az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait. Az, hogy
a Citaro tavaly megkapta az EEV-tanúsítványt (EEV = Enhaced Enviromentallyfriedly
Vehicles, azaz különösen környezetkímélő járművek) és a „Kék Angyal” környezetvédelmi
védjegyet, egyértelműen bizonyítja a fölgázhajtás jövőbeni létjogosultságát,
valamint azokat a környezetkímélő termelési eljárásokat, amelyeket buszai
gyártása során alkalmaz a Mercedes-Benz.
A
Mercedes-Benz új fejlesztésű, moduláris OC 500 buszalvázai ideális alapot
kínálnak a különböző felépítménygyártók számára. A turista-, távolsági
és városi buszokhoz kifejlesztett alépítmények gazdag kínálatából könnyen
kiválaszthatók az európai és tengeren túli országok sajátos követelményeinek
megfelelő változatok, amelyek egyúttal magukban hordozzák a világ legnagyobb
buszgyártójának több évtizedes tapasztalatkincsét. 18-25 tonna megengedett
össztömegű járművek alakíthatók ki a két- vagy háromtengelyes alvázakból,
amelyek az Evobus GmbH sámanói (Spanyolország) buszösszeszerelő üzemében
készülnek az európai és egyes tengeren túli piacokra. |