A
BRABUS koncepció autó szemlélteti a smart forfourban rejlő lehetőséget
Az
esseni Motor Show kiállításon mutatták be első alkalommal a nagyközönségnek
a smart forfour BRABUS koncepció autót.
A technológiai éllovas koncepció
autók fejlesztése során nyert tapasztalatok folyamatosan kerülnek át a
szériagyártásba. Ez nem jelenti azonban, hogy a piacon belátható időn belül
találkozhatunk a smart forfour versenyautó változatával. Bizonyos azonban,
hogy a szériajárműveknél alkalmazott részleteket kimerítően tesztelték
és tökéletesen érettek a mindennapi használatra.
A smart forfour koncepció
autó turbómotorja 154 kW (210 LE)teljesítményű, maximális nyomatéka 300
Nm fölött van, legnagyobb sebessége több mint 235 kilométer óránként. Összehasonlításképp:
a már magában erős motorizáltságot képviselő smart forfour BRABUS teljesítménye
130 kW (177 LE), nyomatéka pedig akár 230 Nm.
Ilyen motorteljesítmény
mellett a lehető legjobb vonóerő elérésére a smart-BRABUS fejlesztői a
jármű váltóját differenciálzárral szerelték fel. A koncepció autót ezen
kívül új fejlesztésű főfékhengerrel működtetett versenyfékekkel, valamint
17 coll méretű keréktárcsákkal szerelték.
A jármű futóművén végrehajtott
számos változtatás mellett a koncepció autó optikailag is különbözik a
smart forfour BRABUS-tól: a hátsó tetőszárny és az első szpoiler még nagyobb
leszorító erőről gondoskodik, az alumíniumezüst fényezés magas fényű lakkréteget
kapott. A jármű sportos karakterét hangsúlyozzák a carbon-design alkotóelemek
és keréktárcsák is. A fenékborítás, beleértve a hátsó diffúzort, alumíniumból
készült. Szembeötlő a motorháztetőn a turbólevegő visszahűtő légvezetéséhez
használt levegőnyílás.
A bukókeret és az ötpontos
biztonsági övvel szerelt sportülések mellett a belső tér is megváltozott:
hiányzik a hátsó üléspad és a belső borítás, a komfort mint olyan szinte
teljesen eltűnik. Kivételt képez ez alól a műszerfal és a középkonzol Alcantara
borítása. A fehér háttér-világítású kombiműszer, új mutatók és számlapok
is az újdonságokhoz részét képezik.
Műszaki adatok
Motor
Típus: benzin motor
Hengerek száma /-elhelyezése:
4 soros
Szelepek száma: hengerenként
négy,
Lökettérfogat (cm3): 1.468
Furat x löket (mm): 75,5
x 82
Névleges teljesítmény (kW/LE):
154/210 6.100/min-nél
Max. nyomaték (Nm): 300
2.500 – 4.500/min között
Sűrítési arány: 9,0
: 1
Erőátvitel
Tengelykapcsoló: egytárcsás
száraz-tengelykapcsoló
Váltó: ötfokozatú mechanikus
váltó differenciálzárral és kapcsolásiút-rövidítéssel
Futómű
Fék:
elsőtengely: 305 x 28 mm,
belső szellőzésű, 4 dugattyús merev féknyereg
hátsó tengely: 281 x 20
mm, belső szellőzésű, 1 dugattyús féknyereg
Kormányzás: Fogasléces
kormánygép lekapcsolható szervórásegítéssel
Abroncsok elöl:
205/40 ZR 17 7J x 17, hátul: 215/40 ZR 17 8 J x 17
Menetteljesítmény:
Gyorsulás 6,5 alatt
(számított) 0-100 km/h (s)
Legnagyobb sebesség: 235
km/h (számított)
|