Hamarosan
indul az új Mercedes-Benz A-osztály értékesítése
Egyedülálló forma és
koncepció,
..................kimagasló
biztonság és minőség:
--------------az
új A-osztály mércét állít a kompakt kategóriában
Hét
év gyártási idő és 1,1 millió darab eladott példány után a korábbinál is
vonzóbb, korszerű utód váltja le a sikeres A-osztály jelenlegi képviselőjét.
A kompakt modell második generációja 2004. őszén kerül a márkakereskedőkhöz
és a szerződéses értékesítő partnerekhez.
Az új A-osztály
modellkínálata két teljesen önálló egyéniségű karosszériaváltozatot tartalmaz:
a sokoldalú ötajtós kivitel mellett most első ízben sportos, fiatalos megjelenésű
háromajtós modell is kapható lesz.
A
kocsik gazdag alapfelszereltségének egyebek között része a kílmaberendezés,
a multifunkciós kormánykerék, a sebességfüggő szervokormány, az ESP®, a
szelektív lengéscsillapítók, a fej-/mellkasvédő oldal- és az adaptív első
légzsákok, valamint az överőkorlátozók. Részben új, részben továbbfejlesztett
motorjaik akár 38 százalékkal erősebbek, ugyanakkor akár 10 százalékkal
takaréko-sabbak, mint az eddigiekben.
Megváltozott
méreteinek és arányainak köszönhetően most még inkább erőt sugárzó a külseje:
az új A-osztály 232 milliméterrel hosszabb és 45 milliméterrel szélesebb,
mint az előző generáció képviselője.
Az új hátsó tengely és
a szelektív lengéscsillapítók premierje
Az
új A-osztály a menetbiztonság és -kényelem terén is számos újdonsággal
szolgál. A futómű újdonságai között első helyen említendő az újfajta parabola-hátsó
tengely,
A kompakt
modell futóművének további különlegessége a szelektív lengéscsillapító-rendszer,
amely igazi világújdonság az autógyártásban. E műszaki megoldásnak köszönhetően
a mindenkori közlekedési helyzethez igazodik a lengéscsillapítók karakterisztikája.
Jóval nagyobb teljesítmény
és forgatónyomaték példás fogyasztás mellett
Nagyobb
teljesítmény és forgatónyomaték, fokozott vezetési élmény és kisebb fogyasztás
- e kívánalmak tükrében született meg az új A-osztály motorkínálata. Hétféle
négyhengerű hajtóműből áll a paletta - köztük három új fejlesztésű, közvetlen
befecskendéses CDI-erőforrás és egy 142 kW/193 LE teljesítményű benzines
turbómotor. Az új benzinesek és dízelek akár 38 százalékkal erősebbek és
46 százalékkal nyomatékosabbak elődeiknél. A benzinmotorok nagyobb teljesítményük
ellenére akár tíz százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint eddig. Valamennyi
erőforrás megfelel az EU-4 környezetvédelmi szabvány szigorú előírásainak,
a dízelmotorok igény esetén részecskeszűrővel is rendelhetők.
A három új
CDI-dízelmotor kettős gyújtó-befecskendezéssel és nagyobb befecskendező-nyomáson
(1.600 bar) működő második generációs common-rail-befecskendezéssel készül.
A CDI-változatok
átlagosan 4,9-5,4 litert fogyasztanak száz kilométerenként, azaz megőrizték
példás takarékosságukat. Az A160 1.100 kilométert tud megtenni egyetlen
tankolással (54 l).
Az új A-osztály
valamennyi modellváltozata rendelhető az új, fokozatmentes AUTOTRONIC váltóval.
Ez a Mercedes-Benz első olyan váltója, amely az ún. "Continous Variable
Transmisson" elvén működik, azaz fokozatmentesen, kúpostárcsa-variátor
és acélszíj segítségével változtatja az áttételeket. Ennek a megoldásnak
köszönhetően a vonóerő megtorpanása nélkül tud gyorsítani az A-osztály,
és motorja hamarabb eléri legnagyobb teljesítményét, mint hagyományos automata
váltóval.
|