Mazda
XEDOS - már Magyarországon is
Kifinomult,
stílusos, magas minõségi szintet képviselõ
sportlimuzin, kiváló menettulajdonságokkal
A Mazda nagy
népszerûségnek örvendõ Xedos 9 típusának
új változata Magyarországon 2001. február 1-tõl
már kapható.
Az egyedi stílusú
Xedos 9 legfrissebb változata a Mazda márkafilozófiájának
- "új ötletek melyek érzelmeket ébresztenek"
- jegyében fogant. A Xedos 9 az egész világon elismert
elsõ osztályú limuzinként.
A Mazda, tervezõmunkájában
a vásárlói visszajelzések felhasználásával
fejlesztette tovább a Xedos 9 típust, még magasabbra
helyezve a színvonal mércéjét.
A Mazda család
tagjaira immár általánosan jellemzõ ötszögletû
hûtõrácstól kezdve a Mazda márka egyéni
jegyei tükrözõdnek a motorháztetõ vonalvezetésében
és egyedülálló alakjában, valamint a multi-reflektoros,
projektoros lámpatestekben is. Ötküllõs, új
formájú keréktárcsák határozzák
meg a külsõ megjelenést, amely elegáns összhangban
áll a karosszéria alakjával.
A Mazda szakértelme
a belsõ tér kialakításában is egyértelmûen
megmutatkozik, ahol a tovább finomított, nagy térérzetet
nyújtó, világos, kéttónusú színvilág
a meghatározó. A kezelõelemek és mûszerek
minõségi megmunkálásának magasabb szintje
csupán egy példa a részleteknek és a könnyû
kezelhetõségnek szentelt figyelemre.
Az új Xedos
9 utasterének megfelelõ kialakítása, mint például
a kisméretû tárgyak elhelyezésére szolgáló
tárolórekeszek, a vásárlói ötletek
és igények messzemenõ figyelembevételérõl
tanúskodnak. Ennek egyik megtestesítõje a teljesen
áttervezett középkonzol, új, nagyméretû
italtartókkal. A komfortos utazást segíti a szériaként
beépített automatikus klímaberendezés pollenszûrõvel
és aldehid-megkötõ funkciókkal.
A Xedos 9 a Mazda
új audio-koncepciójának egyes elemeit tartalmazza
már szériában, lehetõvé téve
a vásárlók számára a rendszer Mazda
audio-modulokkal történõ késõbbi továbbfejlesztését
(CD-lejátszó és váltó, MD-lejátszó,
kazettás magnó). E rendszer a késõbbiek során
megjelenõ digitális audiomédia elemeit is képes
a meglévõ korábbi elemekkel közösen mûködtetni.
Az extraként
rendelhetõ navigációs rendszer, az AVN (audiovizuális
navigáció) az 5.8 colos LCD képernyõ mellett
rádiót, kazettás magnót és CD-lejátszót
is tartalmaz. A Xedos 9 precíz navigációs rendszere
egy könnyebben kezelhetõ üzemmód segítségével
teszi lehetõvé kezdõk számára is a rendszer
kezelését, illetve a késõbbiek során
szolgáltatásainak megismerését és teljes
kihasználását.
A Xedos 9 tágas
belsõ terérõl közismert. A hosszú tengelytáv
az elsõ és a hátsó ülésen utazók
számára egyaránt egy felsõkategóriás
limuzin helykínálatát és kényelmét
biztosítja, míg a csomagtartó 417 liter (VDA-szabvány)
ûrtartalmú.
A Mazda márkafilozófiájának
jellemzõi - a "kivételes funkcionalitás", "kiváló
kezelhetõség és teljesítmény", "a jármû
és vezetõje egysége", valamint "a vezetés tiszta
örömének élménye" - fejezõdik ki
a Xedos 9 esetében is. A jármû dinamikus vezethetõsége
érdekében a Mazda megerõsített karosszériát,
javított futómû- és kormányzási
karakterisztikát, valamint kiváló úttartást
és fékteljesítményt kínál vezetõje
és utasai számára.
E koncepció
az új Xedos 9 esetében az iránytartás és
a stabilitás javításában testesül meg,
a karosszéria több helyen történõ megerõsítésével,
a Mazda tripla-H konstrukciója segítségével.
A kiváló
menetstabilitás, a kanyarodási és fékezési
tulajdonságok alapja az elöl/hátul alkalmazott igényes,
több lengõkaros független felfüggesztés. A
kiváló menetkényelem pedig még inkább
a Xedos 9 elsõ osztályú karakterét hangsúlyozza.
Az elsõ
felfüggesztések új, könnyûfém ötvözetû
keresztlengõkarokat tartalmaznak megerõsített felfüggesztési
pontokkal, a kereszttartók pedig szintén megerõsített
zártszelvénybõl készülnek. Az elsõhöz
hasonlóan a hátsó futómûben is megerõsített
elemek és felfüggesztések biztosítják
a kiváló menetstabilitást.
A Mazda mérnökeinek
"puhább", mégis közvetlenebb kormányzási
karakterisztikát sikerült megvalósítani, a kormányoszlop
és a szervórendszer módosítása révén.
Az elsõ
féktárcsák növelésével, valamint
a fékrásegítõ módosítása
révén a fékpedál enyhe lenyomásakor
is jól érzékelhetõ és adagolható
fékhatás elérésével a fékrendszer
vonatkozásában is jelentõs fejlõdés
tapasztalható. Az elektronikus fékerõszabályzónak
(EBD) köszönhetõen alig érzékelhetõ
különbség a teljesen terhelt és a részterhelésû
jármû fékezési tulajdonságai között.
E változtatások
eredményeképpen az új Xedos 9 még közvetlenebb
és biztosabb kezelhetõséget kínál a
sportos és élvezetes vezetés élménye
mellett.
Az elsõkerék-hajtású
Xedos 9-ben keresztben elhelyezett kompakt, kis tömegû alumínium,
V6-os, 2,5 literes erõforrás dolgozik. A KL-ZE V6 2500 jelû
motor 120 kW névleges teljesítményt kínál
6000 ford/percnél, míg 212 Nm maximális nyomatékot
produkál 5000 ford/percnél.
A Mazda mérnökei
nemcsak az aktív biztonságra figyeltek az elektronikus fékerõszabályzó
és más egyéb jelenlegi csúcstechnikák
alkalmazásával a Xedos 9 esetében, hanem nagy súlyt
fektettek a passzív biztonságra is. A széria négy
-két elsõ és két oldalsó- SRS-légzsákon
túlmenõen a B oszlop nagyszilárdságú
habanyagaival és más különbözõ karosszériaelemek
korszerû fejlesztésével járultak hozzá
a magas szintû ütközési biztonság eléréséhez.