A Mazda MX Sportif design-tanulmány a 2003-as Genfi
Nemzetközi Autókiállítás alkalmával mutatkozik be

A design-modell a Mazda új dinamikus kompakt sportmodelljét sejteti

A Mazda Motor Corporation új tanulmányautót mutat be a 2003-as Genfi Nemzetközi Autókiállítás alkalmával: a Mazda MX Sportif koncepciómodellt. A teljes egészében új design-koncepció a Mazda fejlesztésének irányvonalát jelzi egy új, a globális piacra szánt C-kategóriájú jármű megalkotására.

Konkrétan fogalmazva a Mazda MX Sportif négy kulcsfontosságú terméksajátosságot testesít meg - olyan világosan megfogalmazott járműtulajdonságokat, amelyek a majdani sorozatgyártású változatot segítik a szilárd piaci pozíció elérésében  világszerte:

- A másoktól különböző, férfias arányokon és dinamikus, atletikus megjelenésen alapuló,
      kiemelkedő formavilág
- A kidolgozás és a minőség legmagasabb foka
- Kiválóan kiegyensúlyozott és lineáris járműdinamikai tulajdonságok, amelyek a kategória
     élvonalába tartozó élményt kínálnak vezetéskor
- Optimálisan kialakított belső térkínálat és funkcionalitás

Mint minden új generációs Mazda termék esetében, az ötajtós ferdehátú MX Sportif modellt annak jegyében fejlesztették, hogy elmossa a hagyományos járműkategóriák közötti határokat, és jóval többet nyújtson a vásárlók számára a külső formavilág, a belső térkínálat, illetve a dinamikus vezetés élménye terén.

A külső formák tekintetében a tervezők a Mazda design márkafilozófiájára alapoztak: a mozgás, a szilárdság és a dinamikus stabilitás érzetére. A tervezés a hosszú utastér dinamikus arányaival és feszes körvonalaival kezdődik, amit a különösen rövid túlnyúlásokkal hangsúlyoznak. Az erőteljes vonalak a feltűnő hűtőrácstól a motorháztetőn keresztül futva a háromszög-alakú hátsó oszlopokkal együtt erőtől sugárzó, magabiztos formát alkotnak. Az autó stabilitást sugárzó kiállását tovább fokozzák a tetőív kecses formája és az agresszív, kiöblösödő kerékjáratok - a jármű erős vállai - mindkettő a serkentő dinamizmus érzetének kialakítását segíti.

A belső tér számára a Mazda sportos, ám mégis kényelmet sugárzó formavilágot alkotott, körös-körül olyan hangulattal, amely vizuális izgatottságot kelt és - hála a felületi kialakításuk és megjelenésük tekintetében egyaránt igényesen megválasztott anyagoknak - a vezetés élményét fokozza. A műszerfal és az ajtókárpitok egyszerű világos formákkal rendelkeznek, modern környezetet teremtve, nyílt és tágas térérzettel. Magas fényű, zongora-fekete bevonatával a műszerfal középkonzolja nem csupán elegáns, hanem jól látható és menet közben is jól használható. A három műszert tartalmazó egység és a fémes megjelenésű belső elemek ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult belsőhöz.

Az elsőkerékhajtású MX Sportif tanulmánymodellt egy MZR 2,0 literes, soros, négyhengerű motor hajtja, a Mazda új generációs motorcsaládjának tagja. A motor fordított beszívás-kipufogás elrendezéssel (azaz a kipufogórendszerrel hátrafelé), változó szívórendszerrel (VIS), örvényszeleppel (TSCV) készült. A pörgős négyhengerű teljesíti a PZEV (nulla részecske-emissziójú jármű) szabványát az Egyesült Államokban, az Európai Unió Euro IV emissziós követelményeit és az ULEV (ultra-kevés emissziójú jármű) szabványát Japánban. A motorhoz egy sűrű fokozatkiosztású, rövid úton kapcsolható ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, illetve a biztonság fokozása gyanánt az MX Sportif rendelkezik a Mazda dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerével is.
 

Bodor Csaba
marketing manager
Mazda Motor Hungary Kft.