A
Mazda MX Sportif design-tanulmány a 2003-as Genfi
Nemzetközi
Autókiállítás alkalmával mutatkozik be
A design-modell a Mazda új dinamikus kompakt
sportmodelljét sejteti
A
Mazda Motor Corporation új tanulmányautót mutat be a 2003-as Genfi Nemzetközi
Autókiállítás alkalmával: a Mazda MX Sportif koncepciómodellt. A teljes
egészében új design-koncepció a Mazda fejlesztésének irányvonalát jelzi
egy új, a globális piacra szánt C-kategóriájú jármű megalkotására.
Konkrétan fogalmazva a Mazda MX Sportif négy kulcsfontosságú terméksajátosságot
testesít meg - olyan világosan megfogalmazott járműtulajdonságokat, amelyek
a majdani sorozatgyártású változatot segítik a szilárd piaci pozíció elérésében
világszerte:
- A másoktól különböző, férfias arányokon
és dinamikus, atletikus megjelenésen alapuló,
kiemelkedő
formavilág
- A kidolgozás és a minőség legmagasabb
foka
- Kiválóan kiegyensúlyozott és lineáris
járműdinamikai tulajdonságok, amelyek a kategória
élvonalába tartozó
élményt kínálnak vezetéskor
- Optimálisan kialakított belső térkínálat
és funkcionalitás
Mint minden új generációs Mazda termék esetében, az ötajtós ferdehátú
MX Sportif modellt annak jegyében fejlesztették, hogy elmossa a hagyományos
járműkategóriák közötti határokat, és jóval többet nyújtson a vásárlók
számára a külső formavilág, a belső térkínálat, illetve a dinamikus vezetés
élménye terén.
A külső formák tekintetében a tervezők a Mazda design márkafilozófiájára
alapoztak: a mozgás, a szilárdság és a dinamikus stabilitás érzetére. A
tervezés a hosszú utastér dinamikus arányaival és feszes körvonalaival
kezdődik, amit a különösen rövid túlnyúlásokkal hangsúlyoznak. Az erőteljes
vonalak a feltűnő hűtőrácstól a motorháztetőn keresztül futva a háromszög-alakú
hátsó oszlopokkal együtt erőtől sugárzó, magabiztos formát alkotnak. Az
autó stabilitást sugárzó kiállását tovább fokozzák a tetőív kecses formája
és az agresszív, kiöblösödő kerékjáratok - a jármű erős vállai - mindkettő
a serkentő dinamizmus érzetének kialakítását segíti.
A belső tér számára a Mazda sportos, ám mégis kényelmet sugárzó formavilágot
alkotott, körös-körül olyan hangulattal, amely vizuális izgatottságot kelt
és - hála a felületi kialakításuk és megjelenésük tekintetében egyaránt
igényesen megválasztott anyagoknak - a vezetés élményét fokozza. A műszerfal
és az ajtókárpitok egyszerű világos formákkal rendelkeznek, modern környezetet
teremtve, nyílt és tágas térérzettel. Magas fényű, zongora-fekete bevonatával
a műszerfal középkonzolja nem csupán elegáns, hanem jól látható és menet
közben is jól használható. A három műszert tartalmazó egység és a fémes
megjelenésű belső elemek ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult belsőhöz.
Az elsőkerékhajtású MX Sportif tanulmánymodellt egy MZR 2,0 literes,
soros, négyhengerű motor hajtja, a Mazda új generációs motorcsaládjának
tagja. A motor fordított beszívás-kipufogás elrendezéssel (azaz a kipufogórendszerrel
hátrafelé), változó szívórendszerrel (VIS), örvényszeleppel (TSCV) készült.
A pörgős négyhengerű teljesíti a PZEV (nulla részecske-emissziójú jármű)
szabványát az Egyesült Államokban, az Európai Unió Euro IV emissziós követelményeit
és az ULEV (ultra-kevés emissziójú jármű) szabványát Japánban. A motorhoz
egy sűrű fokozatkiosztású, rövid úton kapcsolható ötfokozatú manuális sebességváltó
csatlakozik, illetve a biztonság fokozása gyanánt az MX Sportif rendelkezik
a Mazda dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerével is.
Bodor Csaba
marketing manager
Mazda Motor Hungary Kft.
|