Mazda
MX Sport Runabout: a dinamikus kisautó
Új
tanulmányautó világbemutatója a Genfi Autószalonon
Március 5-én a Genfi Autószalonon leplezi le a Mazda legújabb kisautóját
az MX Sport Runabout-ot. Az újdonság természetesen magán viseli a márka
tervezési filozófiájának legújabb jegyeit. Az MX Sport Runabout világpremierje
jól reprezentálja a cég azon törekvéseit, hogy egy kisautóval különleges
életstílust fejezzen ki, és kategóriavezető vezetési élményekhez juttassa
tulajdonosát.
A Mazda új irányelveinek megfelelően a megkapó külsejű MX Sport Runabout
okosan egyesíti a feltűnő megjelenést a kivételes használhatósággal, a
kimagasló teljesítménnyel és kezelhetőséggel. Ezek ugyanis azok az értékek,
amelyek már megjelentek a sokat dicsért Mazda6-os szériában és meg fognak
jelenni a jövőbeni típusokon is.
A kisautó új mércét állít fel a kategóriájában azzal, hogy pompásan
egyesíti a sportos életstílust és a sok újdonságot hozó minőségi belső
teret a jó rakodhatósággal, a dinamikus menetteljesítményekkel, a kategóriavezető
kezelhetőséggel és nagyszerű úttartással.
A belső tér egyéni életstílust kifejező környezet olyan minőségben,
amely kivételes ebben a piaci szegmensben. Okos helykihasználásának és
ötletességének köszönhetően az ötajtós MX Sport Runabout az elérhető legnagyobb
teret és variálhatóságot kínálja, úgy hogy közben méretei kompaktak, miközben
kiemelkedően egyesíti a kényelmet a használhatósággal és a magas fokú biztonsággal.
Az MX Sport Runabout megalkotásával a Mazda megmutatta, hogy kielégíti,
sőt meg is haladja a fogyasztói igényeket abban a tekintetben, hogy az
autó egyszerre legyen jól használható és jól alakítható, ugyanakkor illeszkedjen
az aktív életvitel követelményeihez.
Habár a kompakt karosszéria hossza csupán 3900 milliméter és szélessége
1720 milliméter, a 2500 milliméteres tengelytáv olyan utasteret és rakodóteret
tesz lehetővé, amely a nagyobb autókéhoz hasonlítható. Ilyen méretekkel
felnőtt utasok is teljes kényelemben utazhatnak a hátsó üléseken. Ezt a
légies térérzetet csak tovább fokozza a nagy üvegfelület és a karosszéria
1550 milliméteres magassága.
A MX Sport Runabout tervezésénél a gyártó megjegyezte a Demio tulajdonosok
sokat hangoztatott elismerő szavait, akik nagyra értékelték, hogy a hátsó
ülések lehajtása után akár két hegyi-kerékpárt is el tudtak helyezni a
csomagtartóban. Ennek hatására az utód-tanulmány hasonló képességekkel
rendelkezik, köszönhetően a csomagtérbe nem benyúló hátsó felfüggesztésnek,
az egy mozdulattal lehajtható hátsó üléstámláknak, a rakodótér alacsony
peremének és a rengeteg, pakolást könnyítő megoldásnak.
Legújabb generációs benzinmotorjával az MX Sport Runabout nagyszerű
elegyét adja a kiváló menetteljesítménynek, a gazdaságosságnak és ezek
mellett jobban kíméli a környezetet. Az 1,5 literes soros négyhengeres
DOHC S-VT motorhoz négysebességes automatikus nyomatékváltó kapcsolódik.
Moray Callum a Mazda tervezési vezetője a következőképpen magyarázza
az új autó kvalitásait: „Az MX Sport Runabout külsejének megtervezésekor
a legnagyobb kihívás az volt, hogy sikerüljön megtalálni az egyensúlyt
a Mazda markáns stílusjegyei és a célként megfogalmazott világszínvonalú
rakodhatóság, variálhatóság között.
Ezt úgy sikerült elérni, hogy markáns vonalakkal „kihangsúlyoztuk”
az utasteret, ugyanakkor nem felejtettük el a Mazda tipikus külső formai
jegyeit. Az eredmény egy olyan formavilág, amelyik nagyon hatékony, praktikus,
mégis „tele van ízekkel”. A rövid túlnyúlások és a kiemelt kerék-karosszéria
kapcsolatok kifejezik a Mazdáktól elvárt stabilitást.
A belső térben ugyanakkor olyan atmoszférát teremtettünk, ahol határozottan
otthonosan érezhetik magukat az utasok. Az autóépítés jellegzetes formaelemeit
felhasználva a hatékonyságot hangsúlyozzuk, ugyanakkor invitáló hangulatot
és kényelmet sugárzunk. Ezt az érzetet a formák, anyagok, színek és mintázatok
óvatos, kiegyensúlyozott, ízléses alkalmazásával sikerült elérni.
A belső minden olyan elvárt és megkövetelt funkcióval rendelkezik,
amit egy mai családi autó nyújt, ugyanakkor ezeket annak kihangsúlyozásával
építettük be, hogy az olyannak tűnjön mint az otthoni eszközök. Jó példa
erre a középkonzolon elhelyezett modern audio-egység.”
A MX Sport Runabout-ról azonnal megállapítható, hogy a Mazda családhoz
tartozik. Fő családi jellemvonásai az ötszögletű hűtőrács és az első fényszórók,
amelyek a Mazda 6-ra emlékeztetnek.
Erőteljesen a sarkaira helyezett négy kerekével az MX Sport Runabout
a stabilitás biztonságos érzetét kelti, ugyanakkor az újonnan kifejlesztett
futómű és felfüggesztés precíz egyensúlyát adja a jó kezelhetőségnek és
az utazási kényelemnek.
Azért, hogy még jobban kihangsúlyozzák a fokozott vezetési élményt,
a tanulmányautót a gyár világos és összetéveszthetetlen yamabuki narancsszínűre
fényezte. A kárpitozás és a belső burkolatok világos bézs színűek lettek,
csokoládébarna kontrasztokkal, így hangsúlyozva a belső tér világos, nyitott
jellegét.
Mark Fields a Mazda elnöke a kisautó kapcsán így fogalmazott: „Új, izgalmas
utat mutattunk a Mazdának a Mazda6-os típus meglepő kialakítású családjával.
Most a MX Sport Runabout-tal megmutatjuk, hogy egyéni külsőt, kiemelkedő
használhatóságot és vezetési élményt tudunk nyújtani a kisautó szegmens
vásárlói számára.
A Mazda 1996-ban, amikor bemutatta a Demio-t egy új példát állított
a célszerűség és rakodhatóság terén. Most egyértelművé tesszük, hogy ahogyan
a Mazda 6 esetében a középkategóriában, a MX Sport Runabout-tal a kiskategóriában
nyitjuk fel a sorompót egy új modellünk előtt.”
· A Mazda új kisautójának fejlesztése jelen pillanatban előrehaladott
állapotban van, és a cég az európai gyártás beindítását a következő év
elejére tervezi a Spanyolországi Valenciában.
Bodor Csaba
marketing manager
Mazda Motor Hungary Kft.
|