A MAZDA
Genfben - 2005.
Mazda6 MPS - A vérbeli
Zoom-Zoom szedán
A
genfi reflektorfényben a Mazda6 sorozat új csúcsmodellje, az európai piacon
idén ősszel megjelenő Mazda6 MPS (Mazda Performance Series) is szerepelt.
Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű 2,3 literes
benzinmotorjával, új aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási (Active Torque
Split All-Wheel-Drive) rendszerével az új Mazda6 MPS valóban a vérbeli
Zoom-Zoom szedán.
Új
fejlesztésű MZR 2,3 DISI TURBO motorja a közvetlen befecskendezés és a
szikragyújtás együttesének technikájával, illetve korszerű turbófeltöltőjével
191 kilowatt/260 lóerő legnagyobb teljesítményét 5500-as, míg 380 newtonméteres
maximális forgatónyomatékát 3000-es percenkénti fordulatszámnál kínálja.
Az
új aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszernek köszönhetően három
automatikus nyomatékelosztási üzemmód - normál, sportos és havas (síkos)
- mindenkor lehetővé teszi, hogy valós idejű bemenő adatok felhasználásával
a rendszer figyelje az útfelület és a menetkörülmények változásait és a
hátsó differenciálmű elé szerelt aktív tengelykapcsoló elektronikus szabályzásával
100:0 és 50:50 arányok között változtatja az első és hátsó kerekek közötti
nyomatékelosztást.
Az
új Mazda6 MPS futóműve szintén speciális fejlesztéseken esett át: kettős
keresztlengőkarú első és a multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés, mindkettő
megnövelt csillapítással és rugóállandóval, vastagabb stabilizátorokkak.
A négy nagyméretű tárcsafék, a blokkolásgátló és a vészfékrásegítővel kiegészített
dinamikus stabilitás-ellenőrző megbízható fékteljesítményről gondoskodik.
Az új Mazda6 MPS megerősített
karosszériaszerkezete a nagyfokú ütközésbiztonság érdekében rendkívül merev
vázszerkezettel készül. Az utascella belsejében frontális ütközés során
a deformálódó biztonsági fékpedál segít a vezető lábsérülési kockázatának
mérséklésében. Az elöl ülőket első és oldallégzsákok óvják, míg a függönylégzsákok
az első és a hátsó utasokat egyaránt védik. |