Mazda Motor Hungary Vissza a MAZDA címoldalra
 
A Mazda6 teljes modellpalettájának világpremierje Genfben
 


 

A három különböző karosszériaváltozat mindegyike közvetíti a hagyományos Mazda értékeket
      (Ez a fotó még a régi)

Történetének egyik legfontosabb modellsorozatát mutatja be a Mazda a Genfi Autószalonon, március ötödikén, kedden, amikor leleplezi a vadonatúj Mazda6-ot. 

Ezzel Európában is bemutatkozik a Detroitban nemrégiben már reflektorfénybe került Mazda6 különleges, négyajtós változata és a sportos ötajtós kivitel. Az elegáns Sport Wagont, azaz a kombi változatot viszont itt mutatják be először a világon. 

A Mazda6 egy teljesen új autó, amelynek legfőbb küldetése, hogy valódi „vezetőközpontú” típusként a legnevesebb német márkák termékeivel vegye fel a harcot a stratégiailag fontos középosztályban. A Mazda6 a márka új, mindent magába foglaló márkastratégiájának középső pillére és az első kézzel fogható megnyilvánulása az új Mazda image-nek.

Ezt a teljesen új típust úgy tervezték, hogy izgalmas formájával, az általa nyújtott vezetési élménnyel és kivételes funkcionalitásával a lehető legpozitívabb érzelmi megnyilvánulásra késztesse tulajdonosát, miközben a kényelem, a biztonság, a kidolgozási minőség és a teljesítmény is példaértékű, sőt a Mazda6 a környezetet is kíméli. Mindhárom karosszériaváltozat sikeresen egyesíti a szemet gyönyörködtető eleganciát a dinamikus megjelenéssel. 

A kiemelkedő teljesítmény és irányíthatóság érdekében a Mazda új erőforrások, sebességváltók és hajtási rendszerek széles skáláját fejlesztette ki a Mazda6-hoz. Az új benzines motorcsalád mindegyik tagja, négyhengeres,16 szelepes, két vezértengelyes és három hengerűrtartalommal kapható: 1,8 literes (88 kW), kétliteres (104 kW) és 2,3 literes (122 kW) változatban, utóbbi folyamatosan változó szelepvezérléssel készül.

Annak érdekében, hogy a Mazda6 minden tekintetben megfeleljen az európai elvárásoknak, a gyár egy teljesen új, kétliteres, common-rail dízelmotort is kínál a típushoz, 88, illetve 100 kW teljesítménnyel.

A motorokhoz négyfokozatú automatikus vagy ötfokozatú kézi sebességváltó csatlakozhat, valamint az ötfokozatú, elektronikusan vezérelt Activematic, amellyel elektronikusan felügyelt négykerékhajtási rendszer működik együtt, amely a tervek szerint a Sport Wagon speciális változatánál lesz elérhető. 

Egy teljesen új, többlengőkaros hátsó futóművet is kidolgoztak a mérnökök, amely a dupla keresztlengőkaros első felfüggesztéssel együtt optimális kanyarodási tulajdonságokat és menetkultúrát biztosít.

A négy- és ötajtós Mazda6 benzinmotoros változatai tavasz végén, nyár elején jelennek meg az európai Mazda szalonok kirakataiban. A későbbi időponttól megvásárolható kombi kivitel és a dízelmotorok bemutatásával a Mazda6 olyan átfogó modellkínálattal rendelkezik majd, amely a piac egyik legszélesebb rétegének igényeit kielégíti. Az árakat az eladás megkezdése előtt hirdeti ki a Mazda.

A Mazda6 megalkotásakor a fejlesztőgárda a középkategória világszerte elismert mintapéldányát próbálta megvalósítani, ennek érdekében tervezték az új padlólemezt és az új négyhengeres motorcsaládot. A kutatás és fejlesztés során számos versenytársat részletesen megvizsgáltak, különös tekintettel a BMW hármas sorozatára, a Volkswagen Passatra, a Honda Accordra és az amerikai piacon konkurensnek számító Toyota Camryre.

A mérnökök a középkategória legjelentősebb képviselőinek összes pozitív tulajdonságát megpróbálták egyetlen autóban egyesíteni, ami elég lehet a vezető pozíció megszerzéséhez. Ily módon a versenytársak legfeljebb néhány tulajdonságukat tekintve képesek felvenni a versenyt az újdonsággal, míg a Mazda6 valamennyi jellemzőjét tekintve kimagasló eredményt nyújt. Ennek végeredményeként született meg az elegáns, sportos vezetési élményt nyújtani képes Mazda6 – a „kompromisszummentes” vezetőközpontú autó.

Részleteit tekintve a Mazda6 esetében öt fő területre koncentráltak a tervezéskor, amelyek a tervezők szerint kulcsfontosságú szerepet töltenek be a siker elérésében. Ezek a menetstabilitás, a kormányzás, az irányíthatóság, a fékek és az utazási komfort.

Természetesen a biztonság is a kiemelkedő fontosságú fejlesztési szempontok között szerepelt, ezért a Mazda6-ot úgy tervezték, hogy könnyedén teljesítse, sőt túl is szárnyalja a különböző piacokon elvárt ütközési normákat. A Mazda jól bevált „tripla-H” szerkezeti felépítését aktív és passzív biztonsági felszerelések sora egészíti ki. Ilyen az ütközés erejétől függően két ütemben kinyíló két első légzsák, az összesen hattagúig bővíthető légzsákrendszertől, valamint az ütközés-biztos pedálkialakítás.

A kényelem szintén elsődlegességet élvezett a tervezéskor, ezért a Mazda6 otthonos utasterében kiváló ergonómiai rendben helyezkednek el az ülések és a kezelőszervek. A négyajtós Mazda6-ban 

is osztályelső méretű a csomagtér, az ötajtós és a Sport Wagon azonban ezt tovább fokozza kiváló variálhatóságával, aminek része az egy mozdulattal teljes egészében előrehajtható („one-touch”) hátsó üléskialakítás. Ez a „karakuri” ülésrendszer egyetlen kar meghúzásával teljesen sima csomagtér-padlót eredményez. 

Mark Fields, a Mazda elnöke elmondta, hogy „a Mazda6 jóval több egy csodálatos, új középkategóriás autónál. Ez a típus valójában az egész Mazda konszern megújult szellemiségének ajánlólevele. A Mazda6 piacra dobásával és az azt követő számos új típussal a Mazda visszatér a gyökereihez, és mint komoly vezetési élményt nyújtó autók gyártója működik tovább.” 

„Fejlesztőgárdánk a vevők számára legfontosabb területek kidolgozására koncentrált. Ennek eredményeként, a vezetési élmény megvalósításán túlmenően gazdag biztonsági felszereltség, új benzines és dízelmotorok, fiatalos külső megjelenés és átgondolt belső kialakítás jellemzi a Mazda6-t. A tervezés és fejlesztés során a legkorszerűbb számítógépes eszközöket és eljárásokat használták fel azért, hogy minél gyorsabban, minél olcsóbban és mindenekelőtt a legkitűnőbb minőségben kerüljön a vásárlókhoz a legújabb Mazda.” 

„Hiszünk abban, hogy a „Mazda szív” valami különös vágy központja – egy szikráé, ami világszerte vásárlók millióira gyakorol vonzerőt. Ez a szikra erősebb, mint valaha és a közeljövő Mazdáinak szívében is ott ég. A Mazda6 bemutatásával egy hatalmas lépést teszünk a Mazda-láng újraélesztése felé, szerte a világon.”