A MAZDA
Genfben - 2005.
Mazda5 - akár hét személyre
A belső tér a kategóriában
elsőként kínált nagyméretű tolóajtókon keresztül is elérhető, amelyek 700
milliméteres ajtónyílást szabaddá téve alacsony és széles lépcsőkkel segítik
a beszállást és az átjárhatóságot.
Belül
három sor ülés. Ez kényelmes mozgást tesz lehetővé a második és a harmadik
üléssor között, s ez ideális családi autóvá avatja. Rendkívül funkcionális
és praktikus az egyedi Karakuri ülés- és tárolóhely-rendszer, amely a második
sor bal oldali tagja alól kihajtva akár egy hetedik ülőhelyet is kínál,
ám ha inkább pakolni szeretnénk, a jobb oldali ülés párnája alól egy Karakuri
rakodórekesz hajtható ki. A második és a harmadik üléssor közel sík padlózatot
eredményezve, s a terjedelmes tárgyak szállítását is lehetővé téve egyszerűen,
a fejtámlák kiszerelése nélkül lehajtható. Összesen 45 különböző rakodóhely
található az utastérben, az első sor üléseinek támláiról lehajtható asztalokkal,
s az utazást még élvezetesebbé varázsoló korszerű fedélzeti szórakoztató
rendszerekkel. Ezek között szerepel az akár 3000 önálló zeneszámot is tárolni
tudó merevlemezes audio-rendszer, a drótnélküli távirányítóval kiegészített
hátsó szórakoztató berendezés és a mennyezetbe épített DVD-lejátszó és
hétcolos LCD-képernyő.
A
Mazda5 a továbbfejlesztett MZR-CD 2,0 literes turbófeltöltésű common-rail
dízelmotorjának két változatával is megjelenik majd. A motor két teljesítményváltozatban
készül: a Standard Power 81 kilowatt/110 lóerő legnagyobb teljesítményét
3500-as, míg 310 newtonméteres maximális forgatónyomatékát csupán 2000-es
percenkénti fordulatszámnál, adja le. A High Power verzió 105 kilowatt/143
lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg masszív 360 newtonméteres
maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál produkálja.
Mindkét változat új fejlesztésű hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.
A
Mazda5 motorkínálatát két MZR 16-szelepű DOHC benzines erőforrás egészíti
ki, köztük az 1,8 literes, 85 kilowatt/116 lóerő legnagyobb teljesítményét
5300-as, míg 165 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4000-es percenkénti
fordulatszámnál produkáló, illetve a 2,0 literes, 107 kilowatt/145 lóerő
legnagyobb teljesítményét 6000-es, míg 185 newtonméteres maximális forgatónyomatékát
4500-as percenkénti fordulatszámnál leadó MZR erőforrásokkal.
Elöl
MacPherson rugóstagok, hátul multi-link rendszerű felfüggesztés. A Mazda
elektrohidraulikus rásegítésű szervokormánya (EHPAS) nagy sebességeknél
érzékeny visszajelzésekkel szolgál az útfelület irányából, illetve könnyű
kezelhetőséget biztosít a szűk parkolási manőverek során. Az aktív biztonság
rendszerei között szerepel a nagyméretű belső szellőzésű első és a tömör
hátsó tárcsafékek, elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) kiegészített négycsatornás
blokkolásgátló (ABS) és a dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszer (DSC).
A mechanikus vészfékrásegítő szintén rendelkezésre áll, amely a vészhelyzetek
gondoskodik során a teljes fékerő aktiválásáról. A vezetőt és az első utast
első és oldallégzsákok óvják, miközben a függönylégzsákok kellően nagyok
mindhárom üléssor utasainak védelmére is. A deformálódó biztonsági fékpedál
szintén rendelkezésre áll, akárcsak az összes üléshely hárompontos biztonsági
övei, amelyek a vezető és az első utas esetében előfeszítővel és erőhatárolóval
egészülnek ki. Energiaelnyelő kárpitozást alkalmaztak a tető oldalsó élei
mentén, a második sor külső üléseihez a gyerekülés biztonságos és egyszerű
elhelyezésére ISOFIX rögzítési pontokat és felső hevedereket építettek
be.. |