A Mazda megkezdi negyedik 
"új generációs" modelljének gyártását
 

18 hónapon belül immár a negyedik teljesen új fejlesztésű modell a Mazdától, amely az Axela nevet viseli Japánban, illetve Mazda3-ként jelenik meg Észak-Amerikában, Európában és más kulcsfontosságú piacokon

Hofu City, Japán – A Mazda Motor Corporation ma megkezdte következő "új generációs" járművének gyártását. Az új modell - amely a Mazda Axela nevet viseli Japánban, és Mazda3-ként jelenik meg a világ minden más piacán - a negyedik teljes egészében új fejlesztésű Mazda, amely a társaság termékfilozófia-központú fejlesztése alatt készült és szorosan követi a sikeres Mazda6 (Japánban Atenza), a Mazda2 (Japánban Demio) és a Mazda RX-8 irányzatát. A legújabb Mazda hivatalosan a 60. Frankfurti Autókiállítás alkalmával mutatkozik be 2003. szeptember elején, majd bemutatásra kerül a Budapesti Autószalonon is még ugyanebben a hónapban.

A legújabb Mazda a hagyományos járműkategóriák közötti határok eltörlése jegyében született, s a tradicionális C-szegmens vásárlóinak többet kínál a design, a kidolgozás és a belső kialakítás, valamint a gyakran európai autókhoz társított dinamikus vezetési élmény terén. A jelenlegi, ugyanazon fő szempontok alapján kifejlesztett és gyártott Mazda termékek jelentős elismeréshez segítették a társaságot a vásárlók és a média részéről, köztük több mint 50 nemzetközi díjjal a Mazda6/Atenza modell számára és a "2003. Év Motorja" nemzetközi díjjal az új Mazda RX-8 RENESIS Wankel-motorja számára.

A gyártás megkezdése alkalmából ünnepséget tartottak a Mazda Hofu üzemében, Yamaguchi megyében, Japánban. A hivatalos 1. számú járművet, egy európai specifikációjú, ötajtós ferdehátú modellt "Winning Blue" színben, a szakszervezet képviselői, Mazda alkalmazottak és a társaság egyes vezetői - köztük Hisakazu Imaki alelnökkel, vezető tervezési és gyártási szakemberrel - üdvözölték a szalag végén.

A legújabb Mazda a 2003. márciusában a Genfi Autókiállítás alkalmával a nagyközönség elé tárt Mazda MX Sportif tanulmányban bemutatott tervezési irányvonalat testesíti meg. A Mazda márka erőteljes egyénisége - stílusos, átgondolt és szellemes - az autó minden részében nyomon követhető. Az új Mazda3 kulcsfontosságú fejlesztési célkitűzései között szerepelt:

- A határozott, egyéni és izmos arányokon, valamint a dinamikus atletikusságon alapuló Mazda design
- A Mazda kidolgozási minőségének legmagasabb szintje a vásárlóknak nyújtott magas érték érdekében
- A kiválóan kiegyenlített járműdinamikai tulajdonságok, amelyeket eddig gyakran az európai autókhoz társítottak. Cél a kategóriavezető Mazda vezetési élmény!
- Az optimális belső térkínálat és innovatív kialakítás a maximális használhatóság érdekében

A modellt leíró további részletek, köztük a karosszéria formáját, a kialakítást, a motort és az erőátviteli rendszert, valamint az új Mazda3 árait illető információk hivatalosan a Frankfurti Autókiállítás alkalmával jelennek meg. A jármű értékesítése Európában az ősszel kezdődik, piaci bevezetése a kulcsfontosságú piacokra a 2003-as naptári év negyedik negyedévében és 2004. első negyedévében várható.

A magyarországi forgalmazás várhatóan októbertől indul az 5-ajtós modellek bevezetésével.

Az igényes japán piacon, ahol az autó ősszel mutatkozik be, az Axela nevet választották az angol "gyorsít (accelerate)" és "kiváló (excellent)" szavak kombinációjaként. Ez a név a vezetés fiatalos élvezete - gyorsítás - és az "X" által jelképezett végtelen lehetőségek közvetítése jegyében született.