A
Mazda megkezdi negyedik
"új generációs"
modelljének gyártását
18 hónapon belül immár a negyedik teljesen új fejlesztésű modell a Mazdától,
amely az Axela nevet viseli Japánban, illetve Mazda3-ként jelenik meg Észak-Amerikában,
Európában és más kulcsfontosságú piacokon
Hofu
City, Japán – A Mazda Motor Corporation ma megkezdte következő "új generációs"
járművének gyártását. Az új modell - amely a Mazda Axela nevet viseli Japánban,
és Mazda3-ként jelenik meg a világ minden más piacán - a negyedik teljes
egészében új fejlesztésű Mazda, amely a társaság termékfilozófia-központú
fejlesztése alatt készült és szorosan követi a sikeres Mazda6 (Japánban
Atenza), a Mazda2 (Japánban Demio) és a Mazda RX-8 irányzatát. A legújabb
Mazda hivatalosan a 60. Frankfurti Autókiállítás alkalmával mutatkozik
be 2003. szeptember elején, majd bemutatásra kerül a Budapesti Autószalonon
is még ugyanebben a hónapban.
A
legújabb Mazda a hagyományos járműkategóriák közötti határok eltörlése
jegyében született, s a tradicionális C-szegmens vásárlóinak többet kínál
a design, a kidolgozás és a belső kialakítás, valamint a gyakran európai
autókhoz társított dinamikus vezetési élmény terén. A jelenlegi, ugyanazon
fő szempontok alapján kifejlesztett és gyártott Mazda termékek jelentős
elismeréshez segítették a társaságot a vásárlók és a média részéről, köztük
több mint 50 nemzetközi díjjal a Mazda6/Atenza modell számára és a "2003.
Év Motorja" nemzetközi díjjal az új Mazda RX-8 RENESIS Wankel-motorja számára.
A
gyártás megkezdése alkalmából ünnepséget tartottak a Mazda Hofu üzemében,
Yamaguchi megyében, Japánban. A hivatalos 1. számú járművet, egy európai
specifikációjú, ötajtós ferdehátú modellt "Winning Blue" színben, a szakszervezet
képviselői, Mazda alkalmazottak és a társaság egyes vezetői - köztük Hisakazu
Imaki alelnökkel, vezető tervezési és gyártási szakemberrel - üdvözölték
a szalag végén.
A legújabb Mazda a 2003. márciusában a Genfi Autókiállítás alkalmával
a nagyközönség elé tárt Mazda MX Sportif tanulmányban bemutatott tervezési
irányvonalat testesíti meg. A Mazda márka erőteljes egyénisége - stílusos,
átgondolt és szellemes - az autó minden részében nyomon követhető. Az új
Mazda3 kulcsfontosságú fejlesztési célkitűzései között szerepelt:
- A határozott, egyéni és izmos arányokon, valamint a dinamikus atletikusságon
alapuló Mazda design
- A Mazda kidolgozási minőségének legmagasabb szintje a vásárlóknak
nyújtott magas érték érdekében
- A kiválóan kiegyenlített járműdinamikai tulajdonságok, amelyeket
eddig gyakran az európai autókhoz társítottak. Cél a kategóriavezető Mazda
vezetési élmény!
- Az optimális belső térkínálat és innovatív kialakítás a maximális
használhatóság érdekében
A modellt leíró további részletek, köztük a karosszéria formáját, a
kialakítást, a motort és az erőátviteli rendszert, valamint az új Mazda3
árait illető információk hivatalosan a Frankfurti Autókiállítás alkalmával
jelennek meg. A jármű értékesítése Európában az ősszel kezdődik, piaci
bevezetése a kulcsfontosságú piacokra a 2003-as naptári év negyedik negyedévében
és 2004. első negyedévében várható.
A magyarországi forgalmazás várhatóan októbertől indul az 5-ajtós
modellek bevezetésével.
Az igényes japán piacon, ahol az autó ősszel mutatkozik be, az Axela
nevet választották az angol "gyorsít (accelerate)" és "kiváló (excellent)"
szavak kombinációjaként. Ez a név a vezetés fiatalos élvezete - gyorsítás
- és az "X" által jelképezett végtelen lehetőségek közvetítése jegyében
született. |