Mazda2:
Kompakt intelligencia
Ezzel a teljes egészében új fejlesztésű modellel a Mazda modellpalettáját
megújító programja a második fázisába lépett. A márkára jellemző új formavilággal,
a funkcionalitás és az intelligens műszaki megoldások magas szintjével,
a Mazda2 a sikeres Mazda6 nyomdokaiba lép.
Sportos formavilág, a részletek iránti figyelmesség és a precíz irányíthatósági
tulajdonságok a temperamentumos motorokkal párosítva - ezek azok a tulajdonságok,
amelyek a Mazda6 modellt oly sikeressé tették. Piaci bevezetése óta immár
sokan nézik a Mazda márkát teljesen más szemmel. A Mazda2 bemutatása -
amely ugyanezen tulajdonságokkal rendelkezik, azonban egy másik piaci kategóriában
-igazolja, hogy a Mazda megújulási folyamata folytatódik és a jövőben minden
járműkategóriát érint majd. Lewis Booth, a Mazda Motor Corporation elnöke
fogalmazta meg a találóan: „A Mazda2 új termékfilozófiánk minden vonatkozását
megtestesíti. Pontosan, mint a Mazda6, a zoom-zoom érzést közvetíti, amely
márkánk új szellemiségének hordozója."
A formavilág: Sportos
és vonzó
Szoros családi rokonságot tükröz az új Mazda2 arculata. A márkára jellemző
ötszögletű hűtőrács, a motorháztető szembeszökő kontúrvonalai, a dinamikus
megjelenésű, integrált fényszórók és a nagyméretű levegőbeömlőkkel ellátott,
sportos első légterelő az autó „nagytestvérének" orrkiképzésére emlékeztet,
persze nem véletlenül. Oldalról tekintve a Mazda2 övvonala az autó hátulja
felé haladva emelkedik, s a minimálisra csökkentett első és hátsó túlnyúlás,
illetve a visszafogott külsejű küszöbök vonzó és bizalomkeltő megjelenést
kölcsönöznek a járműnek.
Az
autó hátuljának eredeti kialakítását a mélyre, egészen a lökhárítóig lenyúló
csomagtér-ajtó, illetve a sárvédőkbe simuló hátsó lámpatestek elegáns formája
határozza meg. Az új fejlesztésű összeszerelési technológiának köszönhető
különösen keskeny illesztési hézagok szintén hozzájárulnak a Mazda2 vonzó
megjelenéséhez és optimális légellenállási tulajdonságaihoz.
A belső tér: Kényelmes
és praktikus
Kompakt
külső méretei ellenére a Mazda2 magas minőségi szintet képviselő és hívogató
belső tere tulajdonképpen egy térbeli csoda. Elegendő helyet kínál öt felnőtt
kényelmes utazásához, részben hatalmas fejterének és vállinagasságban mért
szélességének köszönhetően. A vezetőülés hosszirányban és magasságában
is állítható (210, illetve 38 milliméteres távolságon), így mindenféle
testalkatú úr és hölgy megtalálhatja a számára megfelelő vezetési pozíciót.
Az új fejlesztésű, anatómiailag helyes kialakítású ülésvázak a hosszú utak
alkalmával is fáradságmentes utazást biztosítanak minden bennülő számára.
A tárolóhelyek sokasága a kisebb tárgyaknak is kedvező elhelyezési lehetőséget
kínál. A nagyobb méretű tárgyak számára a Mazda2 a kategóriában szokatlanul
nagyméretű csomagteret kínál, 267 literes térfogattal. A hátsó ülések lehajtásával
már 1044 literes csomagtartót kapunk, teljesen sík rakodófelülettel. Az
első utasülés háttámlája ugyancsak sík felületető, lehajtva, megkönnyíti
a különösen hosszú tárgyak szállítását. A Mazda2 meglehetősen alacsony
rakodópereme a hatalmas csomagtér-nyílással könnyű be- és kirakodást tesz
lehetővé.
A modell méreteinek jellemzésére pedig álljon itt egy összehasonlító
táblázat, mely önmagáért beszél:
|
Mazda2*
|
VW Polo
|
Toyota Yaris
|
Peugeot 206
|
Hosszúság
|
3,924
|
3,897
|
3,615
|
3,822
|
Szélesség
|
1,688
|
1,650
|
1,660
|
1,670
|
Magasság
|
1,550
|
1,465
|
1,485
|
1,426
|
Tengelytáv
|
2,492
|
2,460
|
2,370
|
2,445
|
......................................* best
in class
A hajtáslánc: Korszerű
és temperamentumos
Az új Mazda2 modellhez kapható motorok kínálata a kategória vásárlóinak
minden
teljesítményigényét kielégíti. Három korszerű, 16-szelepű, kettős felülfekvő
vezértengellyel
szerelt (DOHC) benzinmotor - egy 1,25 literes MZI (55 kilowatt / 75
lóerő), egy 1,4 literes MZI (59 kilowatt / 80 lóerő), és egy 1,6 literes
MZI (74 kilowatt / 100 lóerő) - áll rendelkezésre; a második generációs
közös nyomóterű (common rail) 1,4 literes MZ CD (50 kilowatt / 68 lóerő)
dízel erőforrással kiegészítve. E motorok gondoskodnak az élvezetes vezetés
élményéről, kis hajtóanyag-fogyasztással és károsanyag-emissziós szinttel
egyesítve azt. Mindegyik benzines erőforrás megfelel az Euro IV károsanyag-kibocsátási
követelményeknek.
A pontosan és könnyen kapcsolható - mind a négy motorhoz kapható - manuális
ötfokozatú
sebességváltó alternatívájaként az 1,4 literes benzines és a common
rail dízelmotorok az
automatikus, egyben kézi kapcsolású ASM-váltóművel is kaphatók. Ez
az automatikus
sebességváltó előnyeit a manuális váltók rugalmasságával és a hajtóanyag-fogyasztásra
gyakorolt kedvező hatásaival egyesíti.
A felépítés: Stabilitás,
kiemelkedő menetdinamikai tulaidonságokkal
A Mazda mérnökei nagymértékben a karosszériaszerkezetre és a futóműre
összpontosítottak. Az intenzív számítógép-szimulációs eljárások és a gyakorlati
tesztelés eredményeképpen különösen merev kocsiszekrény született. A hátsó
tengelynél mérve például a torziós merevség 45 százalékkal növekedett a
megelőző Mazda Demio modellhez képest. A kifejezetten stabil karosszériaszerkezet,
illetve a kormányberendezés és a felfüggesztések kifejlesztésébe fektetett
erőfeszítések kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságokat eredményeztek.
Az új Mazda2 felfüggesztési rendszere feszes, sportos, mégis kényelmes
vezetést kínál. A zaj és a rezgéscsillapítás is tovább javult a futómű
finom-hangolása nyomán, a fékek erősebbek lettek, s tökéletesebb a fékerő
eloszlása is. E dinamikus sajátosságok teszik egyértelművé, hogy az új
Mazda2 nem olyan autó, amely csupán jól néz ki.
A biztonság: Optimális
aktív és passzív biztonság
A Mazda2 erős biztonsági utascellával rendelkezik. Az ötletes karosszéria-felépítés
az ütközési energia egyenletes elosztását biztosítja az autó kereszttartói
és oldalsó hossztartói segítségével, az utastér deformációinak elkerülése
érdekében. Amennyiben a Mazda2 komoly frontális ütközés résztvevője, a
fékpedál kiakadva eltávolodik a vezető lábaitól, csökkentve a lábsérülések
kockázatát. A további biztonsági felszerelések a kettősműködésű első és
az oldal-, illetve oldalirányú ütközés esetén az első és a hátsó ülések
utasait egyaránt védő függönylégzsákokat foglalják magukban. A belső kárpitok
az ajtók bevonatával együtt energiaelnyelő párnázattal rendelkeznek. Az
ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok a hátsó ülésen az alapkivitelhez tartoznak.
A lehető legnagyobb aktív biztonságról az agilis, elsőkerékhajtású futóművek,
a jól csillapított felfüggesztések, a blokkolásgátló berendezés (ABS),
az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) és a (egyes modellekben alapfelszerelés)
dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszer (DSC) gondoskodik. |