Mazda2: Kompakt intelligencia

Ezzel a teljes egészében új fejlesztésű modellel a Mazda modellpalettáját megújító programja a második fázisába lépett. A márkára jellemző új formavilággal, a funkcionalitás és az intelligens műszaki megoldások magas szintjével, a Mazda2 a sikeres Mazda6 nyomdokaiba lép.

Sportos formavilág, a részletek iránti figyelmesség és a precíz irányíthatósági tulajdonságok a temperamentumos motorokkal párosítva - ezek azok a tulajdonságok, amelyek a Mazda6 modellt oly sikeressé tették. Piaci bevezetése óta immár sokan nézik a Mazda márkát teljesen más szemmel. A Mazda2 bemutatása - amely ugyanezen tulajdonságokkal rendelkezik, azonban egy másik piaci kategóriában -igazolja, hogy a Mazda megújulási folyamata folytatódik és a jövőben minden járműkategóriát érint majd. Lewis Booth, a Mazda Motor Corporation elnöke fogalmazta meg a találóan: „A Mazda2 új termékfilozófiánk minden vonatkozását megtestesíti. Pontosan, mint a Mazda6, a zoom-zoom érzést közvetíti, amely márkánk új szellemiségének hordozója."

A formavilág: Sportos és vonzó
Szoros családi rokonságot tükröz az új Mazda2 arculata. A márkára jellemző ötszögletű hűtőrács, a motorháztető szembeszökő kontúrvonalai, a dinamikus megjelenésű, integrált fényszórók és a nagyméretű levegőbeömlőkkel ellátott, sportos első légterelő az autó „nagytestvérének" orrkiképzésére emlékeztet, persze nem véletlenül. Oldalról tekintve a Mazda2 övvonala az autó hátulja felé haladva emelkedik, s a minimálisra csökkentett első és hátsó túlnyúlás, illetve a visszafogott külsejű küszöbök vonzó és bizalomkeltő megjelenést kölcsönöznek a járműnek. 
Az autó hátuljának eredeti kialakítását a mélyre, egészen a lökhárítóig lenyúló csomagtér-ajtó, illetve a sárvédőkbe simuló hátsó lámpatestek elegáns formája határozza meg. Az új fejlesztésű összeszerelési technológiának köszönhető különösen keskeny illesztési hézagok szintén hozzájárulnak a Mazda2 vonzó megjelenéséhez és optimális légellenállási tulajdonságaihoz.

A belső tér: Kényelmes és praktikus
Kompakt külső méretei ellenére a Mazda2 magas minőségi szintet képviselő és hívogató belső tere tulajdonképpen egy térbeli csoda. Elegendő helyet kínál öt felnőtt kényelmes utazásához, részben hatalmas fejterének és vállinagasságban mért szélességének köszönhetően. A vezetőülés hosszirányban és magasságában is állítható (210, illetve 38 milliméteres távolságon), így mindenféle testalkatú úr és hölgy megtalálhatja a számára megfelelő vezetési pozíciót. Az új fejlesztésű, anatómiailag helyes kialakítású ülésvázak a hosszú utak alkalmával is fáradságmentes utazást biztosítanak minden bennülő számára.

A tárolóhelyek sokasága a kisebb tárgyaknak is kedvező elhelyezési lehetőséget kínál. A nagyobb méretű tárgyak számára a Mazda2 a kategóriában szokatlanul nagyméretű csomagteret kínál, 267 literes térfogattal. A hátsó ülések lehajtásával már 1044 literes csomagtartót kapunk, teljesen sík rakodófelülettel. Az első utasülés háttámlája ugyancsak sík felületető, lehajtva, megkönnyíti a különösen hosszú tárgyak szállítását. A Mazda2 meglehetősen alacsony rakodópereme a hatalmas csomagtér-nyílással könnyű be- és kirakodást tesz lehetővé.

A modell méreteinek jellemzésére pedig álljon itt egy összehasonlító táblázat, mely önmagáért beszél:

 
Mazda2*
VW Polo
Toyota Yaris
Peugeot 206
Hosszúság
3,924
3,897
3,615
3,822
Szélesség
1,688
1,650
1,660
1,670
Magasság
1,550
1,465
1,485
1,426
Tengelytáv
2,492
2,460
2,370
2,445
......................................* best in class

A hajtáslánc: Korszerű és temperamentumos
Az új Mazda2 modellhez kapható motorok kínálata a kategória vásárlóinak minden
teljesítményigényét kielégíti. Három korszerű, 16-szelepű, kettős felülfekvő vezértengellyel
szerelt (DOHC) benzinmotor - egy 1,25 literes MZI (55 kilowatt / 75 lóerő), egy 1,4 literes MZI (59 kilowatt / 80 lóerő), és egy 1,6 literes MZI (74 kilowatt / 100 lóerő) - áll rendelkezésre; a második generációs közös nyomóterű (common rail) 1,4 literes MZ CD (50 kilowatt / 68 lóerő) dízel erőforrással kiegészítve. E motorok gondoskodnak az élvezetes vezetés élményéről, kis hajtóanyag-fogyasztással és károsanyag-emissziós szinttel egyesítve azt. Mindegyik benzines erőforrás megfelel az Euro IV károsanyag-kibocsátási követelményeknek.

A pontosan és könnyen kapcsolható - mind a négy motorhoz kapható - manuális ötfokozatú
sebességváltó alternatívájaként az 1,4 literes benzines és a common rail dízelmotorok az
automatikus, egyben kézi kapcsolású ASM-váltóművel is kaphatók. Ez az automatikus
sebességváltó előnyeit a manuális váltók rugalmasságával és a hajtóanyag-fogyasztásra gyakorolt kedvező hatásaival egyesíti.

A felépítés: Stabilitás, kiemelkedő menetdinamikai tulaidonságokkal
A Mazda mérnökei nagymértékben a karosszériaszerkezetre és a futóműre összpontosítottak. Az intenzív számítógép-szimulációs eljárások és a gyakorlati tesztelés eredményeképpen különösen merev kocsiszekrény született. A hátsó tengelynél mérve például a torziós merevség 45 százalékkal növekedett a megelőző Mazda Demio modellhez képest. A kifejezetten stabil karosszériaszerkezet, illetve a kormányberendezés és a felfüggesztések kifejlesztésébe fektetett erőfeszítések kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságokat eredményeztek. Az új Mazda2 felfüggesztési rendszere feszes, sportos, mégis kényelmes vezetést kínál. A zaj és a rezgéscsillapítás is tovább javult a futómű finom-hangolása nyomán, a fékek erősebbek lettek, s tökéletesebb a fékerő eloszlása is. E dinamikus sajátosságok teszik egyértelművé, hogy az új Mazda2 nem olyan autó, amely csupán jól néz ki.

A biztonság: Optimális aktív és passzív biztonság
A Mazda2 erős biztonsági utascellával rendelkezik. Az ötletes karosszéria-felépítés az ütközési energia egyenletes elosztását biztosítja az autó kereszttartói és oldalsó hossztartói segítségével, az utastér deformációinak elkerülése érdekében. Amennyiben a Mazda2 komoly frontális ütközés résztvevője, a fékpedál kiakadva eltávolodik a vezető lábaitól, csökkentve a lábsérülések kockázatát. A további biztonsági felszerelések a kettősműködésű első és az oldal-, illetve oldalirányú ütközés esetén az első és a hátsó ülések utasait egyaránt védő függönylégzsákokat foglalják magukban. A belső kárpitok az ajtók bevonatával együtt energiaelnyelő párnázattal rendelkeznek. Az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok a hátsó ülésen az alapkivitelhez tartoznak.

A lehető legnagyobb aktív biztonságról az agilis, elsőkerékhajtású futóművek, a jól csillapított felfüggesztések, a blokkolásgátló berendezés (ABS), az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) és a (egyes modellekben alapfelszerelés) dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszer (DSC) gondoskodik.