A
Mazda Frankfurtban
A Mazda3, a Kusabi designtanulmány, a felfrissített
MPV és két új generációs "tiszta" motor a Mazdától
A
60. Frankfurti Autókiállítás ad otthont az új Mazda3 premierjének, amely
immár a negyedik új generációs Mazda modell pontosan 18 hónap alatt. A
Mazda3 elődjei legjobb tulajdonságait egyesíti magában, s fejlesztésekor
a vásárlók egy korszerű C-szegmensbe tartozó modellel szembeni elvárásainak
túlteljesítésére törekedtek. A dinamikus menettulajdonságok, a tekintet
csalogató, sportos formavilág, a hatalmas, sokoldalú belső tér és a kiemelkedő
biztonsági felszereltség Zoom-Zoom stílusú kombinációját kínálja, s mindezt
a gyártási minőség és a kidolgozás igen magas szintjén.
Az új Mazda3 kezdetben egy izgalmas ferdehátú formával jelenik meg,
míg a szedán néhány hónap múlva követi. Agresszív, sportos formavilága
ellenére kategóriája egyik legtágasabb modelljeként a ferdehátú Mazda3
nagyméretű, levegős utastérrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt óriási
vállmagasságban mért belső szélességgel, míg hosszú tengelytávja és a hátsó
ülések optimális kialakítása bőséges lábteret biztosít. Ezt intelligens
rakodóhely-megoldások sokasága, illetve egy hatalmas és sokoldalú csomagtartó
egészíti ki.
A ferdehátú Mazda3 kezdetben két benzinmotorral - egy precízen kiegyensúlyozott
1,6 literes, 77 kilowatt / 105 lóerő teljesítményű MZR és egy erősebb,
kétliteres 110 kilowatt / 150 lóerő teljesítményű MZR erőforrással - jelenik
meg, mindkettő egy új, nyugodt járású, soros, négyhengerű DOHC benzinmotorokat
tartalmazó sorozat tagjaként. Mindkét MZR benzines erőforrás szériakivitelben
egy robusztus ötfokozatú manuális sebességváltóval készül. A Mazda3 1,6
literes MZR benzinmotorja a Mazda négyfokozatú "Activematic" automatikus
sebességváltójával is kapható.
A Mazda3 új ötajtójú karosszériája a Mazda Fejlett Ütközésenergia-elosztó
és -elnyelő Rendszerének (MAIDAS) terméke, tartalmazza a Mazda egyedi Tripla-H
szerkezeti felépítését. Kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal, kormányberendezéssel
és fékrendszerrel, illetve az elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) kiegészített
blokkolásgátló berendezéssel (ABS), a mechanikus vészfékrásegítővel, a
kipörgésgátlóval (TCS) kiegészített dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerrel
(DSC), valamint hat légzsákkal, biztonsági fékpedállal és kormányoszloppal
kombinálva a kategória egyik leggazdagabb biztonsági felszereltségét alkotja.
Az
idei Frankfurti Autókiállítás alkalmával ugyancsak premierjét ünnepelheti
a Mazda2 alapjaira készült izgalmas koncepciómodell, a Kusabi designtanulmány.
A négyüléses, sportos kiskategóriájú modell a mindennapi városi közlekedést
élvezetessé és izgalmassá varázsoló tulajdonságok egyéni kombinációját
kínálja. A Mazda Kusabi designtanulmány a korszerű és kisméretű sportautók
minden előnyös tulajdonságával rendelkezik - stílusos és agresszív külső,
eleven, 1,6 literes közös nyomócsöves dízelmotor, illetve kiváló menetdinamikai
tulajdonságok - amelyeket a forradalmi Twin-Lift ferdehátú ajtórendszerrel,
négy üléssel, illetve a belső funkcionalitás magas színvonalával egészít
ki.
A Mazda stílusos és sokoldalú MPV egyterűjének felfrissített változata
- az európai vásárlók rugalmasság, kifinomultság és biztonság iránti igényei
szellemében áttervezve - ugyancsak a Mazda standjának szereplője. A tervek
szerint még az idén megjelenik a kereskedőknél, külső és belső fejlesztéseivel,
tökéletesített fékrendszerével és egy olyan kibővített modellkínálattal,
amely öt- és hétülésű változatokat, illetve egy új hatülésű Karakuri-modellt
is tartalmaz majd.
Frankfurt rivaldafényében két új Mazda erőforrás is osztozik - egy új
2,0 literes MZR-CD közös nyomóterű (common rail), részecskeszűrő rendszerrel
felszerelt dízel, valamint egy 2,0 literes MZR PZEV benzines - mindkettő
a motorok legfrissebb emissziós technikájának élvonalából. Nem csupán kiemelkedő
környezetvédelmi tulajdonságokkal rendelkeznek a kibocsátott mérgező anyagok
különösen alacsony szintje révén, hanem éppoly eleven és mozgékony menettulajdonságokat
kínálnak, amelyeket a vásárlók immár elvárnak egy új generációs Mazda-motortól.
Az új 2,0 literes MZR-CD közös nyomóterű Mazda-motor rendkívül alacsony
emissziós szintje mellett dízel részecskeszűrő rendszerrel (DPF) is rendelkezik.
A 2,0 literes MZR részben nulla emissziójú (PZEV) benzines erőforrás továbbfejlesztett
égésfolyamata és emissziós technikája révén teljesíti az Egyesült Államok
"zöld államai" normáit. |