A MAZDA
Genfben - 2005.
Mazda6 facelift - egy
nagyszerű autó még jobb lett
Az
idei Genfi Autókiállítás másik fénypontja a Mazda6 felfrissített változatának
bemutatója volt. Külső megjelenésében a Mazda6 felfrissített változatát
az új formájú hűtőrács, az új első és hátsó lökhárító, a fényszórók és
a hátsó lámpatestek fekete szegélyei, az új kialakítású kipufogóvégek,
az új alumínium-ötvözet keréktárcsák és az opcionális ködfényszórók jellemzik.
A fejlesztések között
szerepelnek az új műszerszegélyek, a jól átmarkolható ajtófogantyúk és
az új sötét titán árnyalatú középkonzol, a kulcsnélküli ajtónyitási rendszer,
a vezetőülés új memóriafunkcióval bővített elektromos állítása, az esőérzékelős
ablaktörlők, az automatikus világításkapcsolás, a riasztóberendezés és
a rendelhető első félkagylós ülések.
Kifejezetten
az európai piac számára alakították ki a négyhengerű MZR-CD 2,0 literes
common-rail turbódízel két változatát. A Standard Power verzió 89 kilowatt/121
lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg 320 newtonméteres maximális
forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. A High Power
változat 105 kilowatt/143 lóerő legnagyobb teljesítményét 3500-as, míg
360 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulatszámnál
produkálja. Mindkét motor alapkivitelében dízel részecskeszűrővel és Euro
4 minősítéssel rendelkezik.
A benzinesek kínálata az
1,8 literes MZR alapmotorral indul, amely 88 kilowatt/120 lóerő legnagyobb
teljesítményét 5500-as, míg 165 newtonméteres maximális forgatónyomatékát
4300-as percenkénti fordulatszámnál bocsátja rendelkezésre. Ezt a 2,0 literes
benzines MZR követi, amely 108 kilowatt/147 lóerő legnagyobb teljesítményét
6500-as, míg 184 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 4000-es percenkénti
fordulatszámnál produkálja, miközben a még erőteljesebb 2,3 literes MZR
122 kilowatt/166 lóerő legnagyobb teljesítményét 6500-as, 207 newtonméteres
maximális forgatónyomatékát pedig 4000-es percenkénti fordulatszámnál adja
le. Új fejlesztésű hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik mindkét
dízel, illetve a 2,0 és a 2,3 literes benzines erőforrásokhoz. A korábbi
négyfokozatút felváltó, új ötfokozatú Activematic sebességváltó a két nagyobbik
benzines aggregáthoz opcióként rendelhető.
A
Mazda6 facelift futómű-elemeinek szilárdságát tovább növelték, megerősítették
a helyi karosszériamerevítéseket és átdolgozták az első és a hátsó felfüggesztést.
A korábbi modellhez hasonlóan a Mazda6 facelift négy nagyméretű tárcsaféket,
elektronikus fékerő-elosztóval kiegészített blokkolásgátlót, valamint elektronikus
vészfékrásegítővel ellátott dinamikus stabilitásellenőrzőt is kínál. Az
utastérben a frontális ütközés során a deformálódó biztonsági fékpedál
segít a vezető lábsérülési kockázatának mérséklésében. A hat légzsák mellett
a felfrissített Mazda6 a vezető biztonsági övének bekapcsolására hangjelzéssel
hívja fel a figyelmet, de a gyerekes családok biztonságát növelve a hátsó
ülések biztonsági övei is figyelmeztetővel rendelkeznek.
|