A CX-7 motorházteteje alatt a turbófeltöltésű,
töltőlevegő-hűtővel szerelt, 2,3 literes négyhengerű, közvetlen befecskendezésű
benzinmotor dolgozik, mint amilyen a MAZDASPEED6 (Mazda6 MPS) sport szedánt
is hajtja. A Mazda MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition; közvetlen
befecskendezésű, szikragyújtású) turbófeltöltésű motor a 5000-es percenkénti
fordulatszámon 244 lóerőt kínál.
A sűrítési arány viszonylag nagy,
9,5:1, amely 10 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot eredményez. A turbófeltöltésű
MZR 2.3 DISI mintegy 350 newtonméteres forgatónyomatéka már 2.500-as percenkénti
fordulatszámon megjelenik.
A
hatfokozatú automatikus sport-sebességváltó a manuális kezelés lehetőségét
is kínálja a vezetők számára. Kétféle erőátviteli rendszer szerepel a kínálatban:
elsőkerék-hajtás, illetve a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású
(Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszere. Utóbbi a hátsó differenciálműre
épített számítógép-szabályzású tengelykapcsoló segítségével működik, s
szükség esetén akár a rendelkezésre álló forgatónyomaték felét is a hátsó
kerekekre juttatja. Az optimális nyomaték-elosztás érdekében érzékelők
figyelik a motor információit, az egyes kerékfordulatszámokat, a blokkolásgátló
(ABS) működését, valamint a CX-7 széria dinamikus menetstabilizáló rendszerét
(DSC).
|