ERŐS, MODERN MOTOR ÉS HAJTÁSLÁNC
A CX-9-ben új fejlesztésű, 3,5 literes,
V6-os elrendezésű benzinmotor dolgozik, 250 lóerő körüli teljesítményt
nyújtva. Az erőforrás számos műszaki különlegességet vonultat fel: két,
felül fekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó szelepvezérlés,
nagy sűrítési arány és elektronikus vezérlésű fojtószelep. A hatfokozatú
automatikus váltómű ritkaságnak számít a sport-terepjárók prémiumszegmensében
is, ám a Mazda ezt szériafelszerelésként kínálja a CX-9-hez.
A CX-9 kétféle hajtással rendelhető:
elsőkerékhajtással vagy a Mazda saját fejlesztésű, aktív nyomatékelosztású
összkerékhajtási rendszerével. Az összkerékhajtású változat az autó különböző
pontjain elhelyezett érzékelőktől beérkező jelek alapján osztja el a nyomatékot
a kerekek között, hogy minden helyzetben megfelelő tapadást nyújtson. A
hátsó differenciálmű elé épített, számítógép által vezérelt kuplungszerkezet
gondoskodik az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztásról. Amennyiben
azt a tapadási viszonyok megkívánják, a hajtás 50 százaléka a hátsó tengelyre
jut.
|