EGY
MINDENKIÉRT:
AZ UJ
MAZDA DEMIO
Új autótípus,
új autójelleg
Vannak
beskatulyázható, és vannak kategóriateremtő autótípusok. A Mazda Demio
az utóbbiak közé tartozik. Ez az első kiskocsi (3.8 méteres), amely a kombik
szokásos variálhatóságát az előre-hátra csúsztatható hátsó ülés és a magas
építés előnyeivel ötvözve a nagyobb variák ("egyterűek") előnyeit kínálja.
Gazdag felszerelésével, biztonságával és sokoldalúságával fokozott igényeket
elégít ki, ugyanakkor nagyon fordulékony és könnyen vezethető.
A Demio
most mutatkozik be Európában, Japánban viszont ez a legkelendőbb autótípus,
méghozzá jelentős előnnyel. Nem véletlen tehát, hogy Japánban a
Demio lett az Év autója.
Magyarországon
idén augusztus 31-én, hétfőn kezdődik a Mazda Demio értékesítése.
A
Mazda Demio design-alapjai
Az emberek nem egyformák. Kívánságaik
és vágyaik sem. Ezért a Mazda olyan autót fejlesztett ki, amely éppen annyira
sokarcú, mint akik használják majd. A Mazda Demio -maxi
autó a mini egyterűek között. A Demio kívülről rendkívül kicsi, belül viszont
maximális kényelmet és férőhelyet kínál, így egymaga tölthet be több funkciót.
Aktív életstílusú embemek ideális. Használhatja családi "űrhajónak", vagy
"sportkocsinak" hobbi és szabadidő-tevékenységhez. A Demio egy kicsit más,
mint a többi. És sokkal flexibilisebb.
A Mazda
Demio a kiskocsi kompakt külső méreteit egyesíti a kombi alakítható belső
terével. Nagy fokú biztonságot kínál, élményszerű vezetéssel. A kompakt
külső alá vetett pillantás tágas belső teret mutat, amely nem egyszerűen
nagy, hanem flexibilis kialakításának jóvoltából mindenkihez és mindenhez
alkalmazkodik. A nagyszerű térkihasználás a Demio magasságának, valamint
a külső és belső méretek arányának köszönhető.
A Mazda Demio nagy magassága többszörösen
kifizetődik: az autó tágas, a kilátás minden
irányban zavartalan, az elhelyezkedés kényelmes. Nagyszerű a be- és a kiszállás
is. Szélesre táruló ajtói és nagy fejmagassága mérhető előnyt képviselnek
a hagyományos kiskocsikhoz képest. Az ülésekre nem be-, hanem
felszállni kell. Az üléselrendezés mind a vezető, mind az utasok lábterét
megnöveli. A nagy felületű, meredeken álló üvegezésnek köszönhetően átpillanthatunk
a forgalom felett. A vezetőnek ez a "látás biztonsága", az utasnak
élmény.
Előre-hátra
csúsztatható hátsó ülés
Ha
az óriás és a törpe összeadják képességeiket, minden lehetséges. A Mazda
Demio hátsó üléssora például 120 milliméterrel mozgatható előre-hátra.
Egyetlen kézmozdulattal megnövelhetjük az utasok lábterét, vagy 365 literesre
bővíthetjük az eleve nagy, 330 literes csomagtartót. Az első és a hátsó
ülések átrendezésével a Demio "lakószobáját" pillanatok alatt "hálószobává"
alakíthatjuk. A magasra nyíló hátfalajtónak és a mindössze 570 milliméteres
rakodóperem-magasságnak köszönhetően a csomagtartó
rendkívül könnyen hozzáférhető. Az 50/50 arányban osztott hátsó üléstámla
is hozzájárul a rakodási lehetőségek növeléséhez. Egyenként vagy együtt
előre vagy hátra fektethetők. Az egyik előrefektethető, a másik hátradönthető.
A hátsó üléstámlákat két különféle
módon be is hajthatjuk az első ülés mögé. Ebben az esetben 679 literes
maximális raktér alakul ki, sima és rendkívül mély padlóval. A Demio ideális
jármű mindenféle nagy, hosszú tárgy szállítására. Ha kivesszük a hátsó
kartámlákat és előredöntjük a támlát, 2030 milliméter hosszúságú
"franciaágy" az eredmény, amely ideális alvóhely
két felnőttnek.
Biztonság és felszereltség
A magas,
kiváló ergonómiájú üléseknek és a magas tetővonalnak köszönhetően nagyon
nagy a vezető látótere és a biztonsági tér. A sok, célszerű rakodóhely
jóvoltából a személyes holmit sem kell szem elől veszteni. A légkondicionáló
alapfelszerelés, hogy a környezet mindig kellemes legyen.
Mindössze 3.8 méteres hosszúsága
ellenére a Mazda Demio megbízható, körkörös védelmet kínál.
Karosszériája különösen szilárd a padlóváz, a futómű és a tető kiválasztott
területein, a tetőoszlopoknál és a kocsi elején, illetve végén. Ezek a
stratégiai fontosságú erősítések nem csupán ütközéskor védenek, hanem fokozzák
a teljesen megrakott autó menetstabilitását,
minimumra csökkentik a belső zajt. Blokkolásgátló, magas helyzetű harmadik
féklámpa, vezető- és utasoldali légzsák, és állítható magasságú biztonsági
övek egészítik ki azt a felszerelést, amelynek köszönhetően a Demio kivételesen
biztonságos kisautónak számít.
Kétféle benzinmotor
A Mazda
Demio azonkívül, hogy mindenkinek mindenre megfelel, még nagyon jól is
megy. Az 1.4 literes, 16-szelepű motor két változata 53 kW-ot, illetve
szintén bőséges 46 kW-ot ad le, 5500, illetve 5000/percnél. A benzinbefecskendezést
16-bites mikroprocesszor vezérli. A nyomatékos motorok precíz, ötfokozatú
sebességváltóval képeznek optimális hajtóművet. Nagyon könnyű a sebességváltás
és a Mazda Demio rendkívül csendesen, rezgésmentesen működik. A kis helyigényű
futómű rendkívüli stabilitása kiváló iránytartást ad nagy sebességnél és
teljes terhelésnél is. Az első és a hátsó futómű működését finoman összehangolták.
A pontos, fogasléces kormánymű jóvoltából a kocsi mindenkor jóindulatúan
viselkedik. Kivételesen kis, 9.4 méter
átmérőjű fordulóköre megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a manőverezést
szűk helyen, például parkoláskor.
Környezetvédelem és garancia
A Mazda Demio a kézzelfogható bizonyíték:
a nagyfokú variálhatóság nem kell, hogy a kömyezet rovására menjen.
Kis fogyasztás és emisszió, valamint az anyagok és a gyártási módszerek
ésszerű felhasználása segít az életfontosságú források megőrzésében. A
Mazda "kömyezetszolgáló tervezés" politikája azt eredményezi, hogy a Demio
anyagainak nagy része újra feldolgozható. Ez minimumra csökkenti
a
hulladékot.
A Mazda Demio alvázát teljes galvanizálás
védi a rozsdától. Hatéves garanciát adunk rá. A fényezésre hároméves garancia
jár. Az új kocsi egészére hároméves, illetve 100 ezer kilométeres a garancia.
1998. augusztus 7.
|