EGY MINDENKIÉRT:
AZ UJ MAZDA DEMIO

Új autótípus, új autójelleg

Vannak beskatulyázható, és vannak kategóriateremtő autótípusok. A Mazda Demio az utóbbiak közé tartozik. Ez az első kiskocsi (3.8 méteres), amely a kombik szokásos variálhatóságát az előre-hátra csúsztatható hátsó ülés és a magas építés előnyeivel ötvözve a nagyobb variák ("egyterűek") előnyeit kínálja. Gazdag felszerelésével, biztonságával és sokoldalúságával fokozott igényeket elégít ki, ugyanakkor nagyon fordulékony és könnyen vezethető.

A Demio most mutatkozik be Európában, Japánban viszont ez a legkelendőbb autótípus, méghozzá jelentős előnnyel. Nem véletlen tehát, hogy Japánban a Demio lett az Év autója.

Magyarországon idén augusztus 31-én, hétfőn kezdődik a Mazda Demio értékesítése.

A Mazda Demio design-alapjai

Az emberek nem egyformák. Kívánságaik és vágyaik sem. Ezért a Mazda olyan autót fejlesztett ki, amely éppen annyira sokarcú, mint akik használják majd. A Mazda Demio -maxi autó a mini egyterűek között. A Demio kívülről rendkívül kicsi, belül viszont maximális kényelmet és férőhelyet kínál, így egymaga tölthet be több funkciót. Aktív életstílusú embemek ideális. Használhatja családi "űrhajónak", vagy "sportkocsinak" hobbi és szabadidő-tevékenységhez. A Demio egy kicsit más, mint a többi. És sokkal flexibilisebb.

A Mazda Demio a kiskocsi kompakt külső méreteit egyesíti a kombi alakítható belső terével. Nagy fokú biztonságot kínál, élményszerű vezetéssel. A kompakt külső alá vetett pillantás tágas belső teret mutat, amely nem egyszerűen nagy, hanem flexibilis kialakításának jóvoltából mindenkihez és mindenhez alkalmazkodik. A nagyszerű térkihasználás a Demio magasságának, valamint a külső és belső méretek arányának köszönhető.

A Mazda Demio nagy magassága többszörösen kifizetődik: az autó tágas, a kilátás minden irányban zavartalan, az elhelyezkedés kényelmes. Nagyszerű a be- és a kiszállás is. Szélesre táruló ajtói és nagy fejmagassága mérhető előnyt képviselnek a hagyományos kiskocsikhoz képest. Az ülésekre nem be-, hanem felszállni kell. Az üléselrendezés mind a vezető, mind az utasok lábterét megnöveli. A nagy felületű, meredeken álló üvegezésnek köszönhetően átpillanthatunk a forgalom felett. A vezetőnek ez a "látás biztonsága", az utasnak élmény.

Előre-hátra csúsztatható hátsó ülés

Ha az óriás és a törpe összeadják képességeiket, minden lehetséges. A Mazda Demio hátsó üléssora például 120 milliméterrel mozgatható előre-hátra. Egyetlen kézmozdulattal megnövelhetjük az utasok lábterét, vagy 365 literesre bővíthetjük az eleve nagy, 330 literes csomagtartót. Az első és a hátsó ülések átrendezésével a Demio "lakószobáját" pillanatok alatt "hálószobává" alakíthatjuk. A magasra nyíló hátfalajtónak és a mindössze 570 milliméteres rakodóperem-magasságnak köszönhetően a csomagtartó rendkívül könnyen hozzáférhető. Az 50/50 arányban osztott hátsó üléstámla is hozzájárul a rakodási lehetőségek növeléséhez. Egyenként vagy együtt előre vagy hátra fektethetők. Az egyik előrefektethető, a másik hátradönthető. A hátsó üléstámlákat két különféle módon be is hajthatjuk az első ülés mögé. Ebben az esetben 679 literes maximális raktér alakul ki, sima és rendkívül mély padlóval. A Demio ideális jármű mindenféle nagy, hosszú tárgy szállítására. Ha kivesszük a hátsó kartámlákat és előredöntjük a támlát, 2030 milliméter hosszúságú "franciaágy" az eredmény, amely ideális alvóhely két felnőttnek.

Biztonság és felszereltség

A magas, kiváló ergonómiájú üléseknek és a magas tetővonalnak köszönhetően nagyon nagy a vezető látótere és a biztonsági tér. A sok, célszerű rakodóhely jóvoltából a személyes holmit sem kell szem elől veszteni. A légkondicionáló alapfelszerelés, hogy a környezet mindig kellemes legyen.

Mindössze 3.8 méteres hosszúsága ellenére a Mazda Demio megbízható, körkörös védelmet kínál. Karosszériája különösen szilárd a padlóváz, a futómű és a tető kiválasztott területein, a tetőoszlopoknál és a kocsi elején, illetve végén. Ezek a stratégiai fontosságú erősítések nem csupán ütközéskor védenek, hanem fokozzák a teljesen megrakott autó menetstabilitását, minimumra csökkentik a belső zajt. Blokkolásgátló, magas helyzetű harmadik féklámpa, vezető- és utasoldali légzsák, és állítható magasságú biztonsági övek egészítik ki azt a felszerelést, amelynek köszönhetően a Demio kivételesen biztonságos kisautónak számít.

Kétféle benzinmotor

A Mazda Demio azonkívül, hogy mindenkinek mindenre megfelel, még nagyon jól is megy. Az 1.4 literes, 16-szelepű motor két változata 53 kW-ot, illetve szintén bőséges 46 kW-ot ad le, 5500, illetve 5000/percnél. A benzinbefecskendezést 16-bites mikroprocesszor vezérli. A nyomatékos motorok precíz, ötfokozatú sebességváltóval képeznek optimális hajtóművet. Nagyon könnyű a sebességváltás és a Mazda Demio rendkívül csendesen, rezgésmentesen működik. A kis helyigényű futómű rendkívüli stabilitása kiváló iránytartást ad nagy sebességnél és teljes terhelésnél is. Az első és a hátsó futómű működését finoman összehangolták. A pontos, fogasléces kormánymű jóvoltából a kocsi mindenkor jóindulatúan viselkedik. Kivételesen kis, 9.4 méter átmérőjű fordulóköre megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a manőverezést szűk helyen, például parkoláskor.

Környezetvédelem és garancia

A Mazda Demio a kézzelfogható bizonyíték: a nagyfokú variálhatóság nem kell, hogy a kömyezet rovására menjen. Kis fogyasztás és emisszió, valamint az anyagok és a gyártási módszerek ésszerű felhasználása segít az életfontosságú források megőrzésében. A Mazda "kömyezetszolgáló tervezés" politikája azt eredményezi, hogy a Demio anyagainak nagy része újra feldolgozható. Ez minimumra csökkenti a hulladékot.

A Mazda Demio alvázát teljes galvanizálás védi a rozsdától. Hatéves garanciát adunk rá. A fényezésre hároméves garancia jár. Az új kocsi egészére hároméves, illetve 100 ezer kilométeres a garancia.
 

1998. augusztus 7.