A
Mazda megkezdte a kis,
közvetlen
befecskendezésű dízelmotor gyártását
A Mazda Motor Corporation a mai napon megkezdte egy tökéletesen
új, kisméretű, közvetlen befecskendezésű, 2000 cm3-es dízelmotor gyártását,
amelyet kezdetben az európai piacra szánt új 626-os lépcsőshátú és lejtőshátú
személyautókba épít be. Az új motor további pályafutása: május folyamán
jelenik meg az európai kombiban, júniusban az új Capella limuzinban, majd
júliusban a japán piacon értékesített kombiban.
Kisméretű, közvetlen befecskendezésű motorján a Mazda
a legkorszerűbb technológiát használta fel. A hengerenként négy szelep
központi helyzetű befecskendező fúvókát vesz körül, a befecskendezést elektronika
szabályozza, a turbófeltöltő átlós áramlású. Ezeknek köszönhetően csökkent
a légkör felmelegedéséért felelősnek tartott szén-monoxid, a nitrogénoxid
és a részecskék kibocsátása. A Mazda-tulajdonosok előnye a kisebb fogyasztás,
a nagyobb teljesítmény és a csendesebb működés.
A Mazda eddig is vezetett be környezetbarát megoldásokat,
például a szegény keverékkel működő, vagy a Miller-motort. Ezek az erőfeszítések
mind a mai napig folytatódnak, a motorépítés további fejlesztését eredményezve.
Gyakorlati eredményük az új, közvetlen befecskendezésű dízelmotor. A közvetlen
befecskendezésű benzinmotor kifejlesztése folyamatban van.
Közben a Mazda tovább dolgozik a Demio villanyautóban
bemutatott tüzelőanyag-cellás technológián is. A legújabb előrelépésként
a Mazda áprilisban résztvevőként csatlakozott a Daimler-Benz AG, a Ballad
Power Systems (Kanada) és a Ford Motor Company környezetvédelmi világszövetségéhez,
amelynek célja a jövő tüzelőanyag-cellás technológiájának kifejlesztése.
|