Mazda
B2500: egy igazi ezermester
|
Az új B2500 modellek bevezetésével a Mazda
alapvetően átdolgozott pickupot mutat be, amely további bizonyítékul szolgál
a Mazda szakértelmére a világszerte növekvő terepjáró- és pickup-kategóriában.
Négy karosszériaváltozatával, két erőteljes motorjával, illetve a hátsó-
és összkerékhajtású erőátviteli rendszerek választékával, az új B2500 tökéletesen
alkalmas munkára és magánjellegű használatra egyaránt. |
.....................
.....................
.....................
A pickup-vásárló különleges szerzet. Nem mindennapi autót keres, hanem
a járművek egy igen különleges fajtáját. A robusztus műszaki megoldások,
valamint a terjedelmes tárgyak szállításának lehetősége akár terepen is,
számukra az első és a legfontosabb szempontok közé tartozik, amikor a járművek
e fajtáját választják. Ahogy azonban az autóknál lenni szokott, egy pickup
választásának is vannak érzelmi alapjai. Például külső megjelenése már
eleve olyan, amely kiemeli az európai országutak és autópályák járműfolyamából.
Vagy az a tény, hogy sportos és kemény fellépése ellenére egy szedán szolgáltatási
színvonalát kínálja.
A Mazda B2500 a pickup-vásárlók minden igényét kielégítette, amikor
négy éve megjelent a piacon. Az idők azonban változtak azóta, nemkülönben
az autók. A következő modellévtől kezdve a B2500 több módosítást tartalmazó,
átdolgozott változata jelenik meg, az újítások legjelentősebbje a Freestyle
Cab (Rap Cab) elnevezésű karosszériaváltozat. Ez a kivitel tulajdonképpen
egy Stretch Cab fülkével ellátott karosszéria, amely nem rendelkezik B-oszloppal
és amelynek hátsó ajtói a C-oszlopra függesztve nyílnak, különösen könnyű
bejutást kínálva a hátsó ülésekhez.
A további külső változtatások, amelyek az új Mazda B2500 modellt elődjétől
megkülönbözetik, a módosított lökhárítókat, fényszórókat és hűtőrácsot
foglalják magukban. A belső kialakítás ugyancsak változott, az új kormánykerék,
műszerfal és ajtókárpit révén. Az ülések ugyancsak teljes egészében újak.
Határozottabb kontúrvonalakkal, vastagabb párnázattal és új kárpittal nem
csupán az utasok kényelmét növelik, hanem a beltér környezetének felfrissített
stílusú hangulatához is hozzájárulnak. E módosítások összessége vonzó és
modern hangulatot kölcsönöz a B2500-nak, és a Mazda új „Zoom-Zoom"-filózófiájának
tökéletes kifejezőjévé avatja.
A karosszéria alatt ugyancsak több változtatással találkozhatunk. Az
új Mazda B2500 futóműve számos kifinomult részletmegoldást tartalmaz, amelyek
a jármű optimális úttartási tulajdonságainak kialakítása érdekében működnek
együtt. A kormányberendezés módosításai pontosabb és jobb általános irányíthatóságot
eredményeznek. Továbbfejlesztették a fékberendezést is. A kétdugattyús
féknyergek lerövidítik a B2500 fékútját és növelik a fékbetétek élettartamát.
A fékrendszer blokkolásgátló berendezéssel (ABS) is kiegészíthető, akárcsak
az elektronikus fékerőelosztó (EBD) rendszerrel, amely automatikusan nyújtja
az optimális fékerőt elöl és hátul a
sebesség és a terhelés függvényében.
Változatlan maradt a motorok kínálata. Az alapváltozat egy 2,5 literes,
négyhengerű turbófeltöltős dízel, amely takarékosan viselkedik a gázadások
alkalmával is. A vezető egyéni ízlésének megfelelően a jármű 63 kilowatt
(84 lóerő) teljesítményű hátsókerék-hajtású vagy 80 kilowattos (109 lóerős)
összkerékhajtású változatban is kapható. Újdonság a B2500 erőátvitelében
a továbbfejlesztett ötfokozatú manuális sebességváltó, amely az optimálisan
kialakított szinkronszerkezeteknek köszönhetően igazán könnyen kapcsolható
autóvá teszi a pickupot.
Ugyancsak továbbfejlesztették a Mazda B2500 biztonságát is. Az aktív
biztonsági berendezések sora most a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus
fékerő-elosztó (EBD) berendezést, illetve a kedvezőbb fényhatékonyságú
fényszórókat is magában foglalja. A passzív biztonság a szerkezeti felépítés
optimális kialakítása révén fejlődött. A karosszéria megerősített konstrukciója
az új Freestyle-változat számára a fejlesztés legfontosabb irányelveinek
egyikét képezte. A B-oszlop hiánya ellenére a Freestyle-kialakítás minden
európai ütközésbiztonsági követelménynek megfelel. Menet közben a hátsó
ajtók egyikét sem lehet kinyitni, mivel kilincseik mindaddig nem használhatók,
míg az első ajtók csukott állapotban vannak.
|