Fejlődés - csendes
forradalom
A Land Rover ősszel jelentette be a mércét állító Discovery teljes körű
átformálását. Az új Discovery egy újabb mérföldkövet jelent, a kifinomultság
és a technológia új szintjével ismertetve meg a négykerékhajtású gépjárművek
piacát.
Az új Discovery kiemelkedő, csúcstechnikájú termék, amely
a nagyméretű szabadidő autók szegmensében száll ringbe, és ez a kapható
négykerékhajtású autók közül az egyik legsokoldalúbb és legdinaxnikusabb
típus. A márka 1989-ben történt rendkívül sikeres bemutatása óta - amikor
új kategóriát teremtett a terepjáró járművek piacán - ez a mostani lépés
jelenti a modell első teljes megújulását.
A
terepjárók tervezése képezi a Land Rover legendás szakértelmét, amelyre
a cég 50 év során tett szert. Egyértelműen ezt bizonyította a Freelander
is, amellyel a vállalat betört a kis és a közepes méretű négykerékhajtású
szabadidő-autók piacára. Csakúgy, mint a Freelander, az új Discovery
is ízig-vérig Land Rover - olyan szintű tervezési kifinomultságot kínál,
amely eleddig ismeretlen volt ebben a kategóriában. Tom Purves, a Rover
Csoport értékesítési és marketing igazgatója így nyilatkozott: "Az új Discovery
egy sikeres növekedési periódusban lévő vállalat terméke, és legalább annyira
izgalmas, mint elődje, a Freelander."
Újszerű
aktív felfüggesztés
Az új Discoveryben is alkalmazásra keriilt az a technikai
tudás és bőséges tapasztalat, amely a Land Rover Range Rover, Discovery,
Freelander és Defender modelljeit a világ vezető négykerékhajtású jázműcsaládjává
tette. Az iparágban elsőként alkalmazott megoldás – ami jól jellemzi azt
az innovatív megközelítést, amellyel a Land Rover egy igazi terepjáró és
a tökéletes közúti kezelhetőség összeegyeztetésében rejlő kihíváshoz hozzááll
- az aktív kanyarodás-segítő rendszer (Active Cornering Enhancement - ACE).
A
szintszabályozós felfüggesztéssel (Self I,evelling Suspension - SLS) kombinálva
az ACE az új Discoveryt az autózás új szintjére emeli azáltal, hogy a közúton
személyautós reakciókat tanúsító járműnél a terepjáró képesség tekintetében
sem enged kompromisszumokat. A közúti futás és kezelhetőség, illetve a
stabilitás abszolút a legjobb. Az SLS légrugózást használó rendszere kitűnő
menetkényelmet és irányíthatóságot biztosít a terhelési feltételek széles
skáláia mellett.
A légrugózás egy nagyszerű kényelmi funkciót is kínál,
ami különösen azok számára lesz vonzó, akik vontatásra is használják a
járművüket. Egy kézben tartható "kapcsoló" segítségével a hátsó futómű
akár 60 mm-rel is lejjebb engedhető, hogy az autó szintbe kerüljön az utánfutó
vonórúdjával, majd a vonórúd alá állva ismét visszaemelhető a normál magasságba.
Ez a jellemző ismét jó példát szolgáltat a Land Rover elkötelezettségére,
hogy a technika képességeit a lehető legátfogóbb módokon maximálisan kihasználja.
Lejtmeneti
vezérlés - a Freelander újdonsága
Az új Discovery erőátviteli rendszerei között szerepel
az elektronikus kipörgésgátló mind a négy keréken (ETC), - az először a
Freelanderen bemutatkozott - lejtmenetvezérlő (HDC) és az elektronikus
fékerőelosztó (EBD), amelyek mindegyike azt a célt szolgálja, hogy a jármű
képességeit mind közúton, mind terepen automatikusan javítsa anélkül, hogy
a vezetőnek bármit is tennie kellene.
A négy modellből álló választék ugyanarra az ötajtójú
karosszériára épül, amihez két motor közül lehet választani. Az elektronikus
befecskendező egységnek négykerékhajtású autóban először történő alkalmazásával
az új Discoveryben debütál a teljesen új Td5 dízel erőforrás. Az 1950-es
percenkénti fordulatszámon 101 kW (136 LE) maximális teljesítményt és 315
Nm maximális nyomatékot produkáló új dízel "erőmű" nagyszerű teljesítményt
és kis fordulaton is nagy vonóerőt nyújt. A kategóriában verhetettlen fogyasztással
párosuló 20.000 km-es szerviz intervallumok gondoskodnak a kis üzembentartási
költségekről. Sőt mindez úgy vált elérhetővé, hogy egyetlen piacon sincs
szükség katalizátorra. A benzines erőforrás a megbízható 4,0 literes V8-as
motor továbbfejlesztett változata, amely most nagyobb teljesítménnyel és
nyomatékkal, kisebb károsanyag-kibocsátással és sokkal kedvezőbb zaj, vibráció
és rázkódás (NVI) értékekkel büszkélkedhet. Mindkét motorhoz kapható az
új kettős üzemmódú, intelligens, elektronikus vezérlésű, négy fokozatú
automatikus sebességváltó is.
Egyedi
forma - fejlődés - csendes forradalom
A Discovery egyedi sziluettjét világszerte 125 piacon
ismerik. Külső formáját az autó egyik legvonzóbb jellemzőjének tartják.
Az új Discovery hosszabb és szélesebb, mint elődje, azonban - a vásárlók
körében végzett felmérések határozott visszajelzésein alapulva -- megtartja
sok eredeti formai elemét. így azonnal felismerhetően Land Rover marad.
Ismerős megjelenése ellenére, az új Discovery minden karosszériaeleme
új, míg a szélesebb karosszéria és nyomtáv erőteljesebb kiállást ad az
autónak. A gyártási minőség a Freelander által felállított szabványokat
követi és sokat profitál az angliai West Midlands-ben található Solihull-i
Land Rover gyár új létesítményeinek beruházásaiból.
Nagyobb
kényelem mind a hét utazó számára
Az új Discovery belsejében új ülések találhatók, amelyek
minden utasnak jobb tartást és nagyobb kényelmet nyújtanak. A vezető és
az első utas kényelmesebben ülhet az új kialakítású ülőlapoknak és háttámláknak,
illetve az állítható kartámasznak köszönhetően, míg a hátul utazók az első
ülések fejtámlájába épített kapaszkodó kényelmét élvezhetik. Ötletes megoldás,
hogy a középső hátsó ülés fejtámlája a középső kartámasz lehajtásakor lejjebb
húzódik, így a vezető jobban lát hátra. A választék csúcsát képező ES modellen
alapfelszerelés, míg a többi modellen extraként rendelhető az a fűtő és
szellőztető rendszer, amely automatikus kettős hőmérséklet-szabályozást
és LCD kijelzőt kínál mind a vezető, mind pedig az első utas számára. A
kívánt hőmérséklet beállítása után a rendszer a kiválasztott koxnfortos
hőmérsékletet automatikusan fenntartja.
Az előre való kilátást magasabb szélvédő javítja, míg
a hatodik és hetedik utas ülőhelye teljesen újra lett tervezve. Az új ülések
előrefelé néznek és lehajtható fejtámlával is el vannak látva. Az ülések
könnyen és biztonságosan összecsukhatók, amivel hasznos csomagtér nyerhető.
Az új Discovery minden ülésén 3 pontos biztonsági öv és külön kartámasz
található.
Bár az autós szórakoztató rendszer már széria kiépítésben
is kiváló minőségű, azonban extraként megrendelhető a 320 watt teljesítményű
Harman/Kardon "koncert terem" is. A nem kevesebb, mint 12 hangszórót és
műsorforrásként rádiót, magnót vagy CD lejátszót használó rendszer a zene
legtökéletesebb élvezetéről gondoskodik. A harmadik üléssorhoz külön kapcsolókkal
felszerelt fejhallgató rendszer kapható. Ez lehetővé teszi, hogy a harmadik
sorban helyet foglaló utasok magnót hallgassanak, miközben a vezető és
a többi utas - például - rádiót hallgatnak.
Védelmi
rendszer - a díjnyertes Range Rover nyomában
Minden modellen alapfelszerelés a továbbfejlesztett, osztályelső
védelmi rendszer - amely hasonló a Range Roveren és az új Freelanderen
alkalmazotthoz. Az új funkciók között szerepel a "teljes zárás" (superlock)
- amely kikapcsolja a belső ajtókilincseket és nyitó/zárógombokat, és a
belső térvédelemmel ellátott riasztó, amely a betört ablakon át az utastérbe
való behatolást érzékeli. A zárás, teljes zárás funkciókat és a riasztót
egy rádiófrekvenciás adó vezérli, amely a jármű kulcsába van beépítve.
A motor - akár benzines, akár dízel - indításgátlójának
aktiválása és kikapcsolása felhasználóbarát, passzív módon történik, a
kulcsban található transzponder lekérdezése útján.
"Az új
Discovery egy sikeres növekedési periódusban lévő vállalat terméke, és
legalább annyira izgalmas, mint elődje, a Freelander."
Tom Purves, a Rover Csoport értékesítési
és marketing igazgatója |