A 2006-os CIVIC

Motorok
Három különböző motorl választható: benzinesből egy 1339 cm3-es, 61 kW/83 LE-s és egy vadonatúj, 1799 köbcentis, 103 kW/140 LE-s, dízelből egy 2204 cm3-es, 103 kW/140 LE-s. Mindegyik hatfokozatú váltót kap. A benzinmotoros változatok választhatók a Honda automatizált hatfokozatú erőátvitelével is (i-SHIFT).
A motorokról további részletek itt (ahonnan ide visszatérni: a megnyitott új ablakot zárja be a   gombbal):

.........................

Erőátvitel
Az új hatfokozatú váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötfokozatúéval, de a kapcsolási érzet a rövidebb löketű kapcsolóhüvelynek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának, kapcsolókarmantyúknak és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult az általános érzet.

A manuális váltó adja az alapot a vadonatúj automatizált manuális váltóművünknek - mely az első ilyen Honda-alkalmazás. Az i-SHIFT névre keresztelt rendszerben egy tengelykapcsoló- és egy léptetőaktuátort alkalmazva a manuálisnál jobb hajtónyagfogyasztást érhetünk el. Természetesen a vezetőnek a kényelmesebb vezetési stílus érdekében automatikus mód is rendelkezésére áll, míg a manuális üzemmód a kormányon lévő szekvenciális váltófüleket használva sportosabb kapcsolásokat tesz lehetővé. Az i-SHIFT az 1.4-es és 1.8-as motorokhoz választható.

Futómű
Az első MacPherson futómű már bizonyított, de nagyobb lett a pozitív csapdőlése, és gyorsabb az EPS (elektromos szervokormány) áttétele. Az első segédkeret préseléssel fölszerelt főtartója szűri ki a vibrációkat, javítva az általános kényelmet és kifinomultságot. A kormányzási stabilitás és az általános teljesítmény tovább javult az optimalizált lengéscsillapító-bekötési pontoknak, a speciális szilenteknek és a különleges, igényes lengéscsillapítóknak köszönhetően. 
A felfüggesztés berugózásakor a rugók befolyásolhatják a kormányzás precizitását, mivel ahogy a rugó összenyomódik, menetének megfelelően torziós erőt fejt ki a kormányműre és elhúzhatja az autót az adott irányba. Hogy ezt a hatást megszüntessék, ellentétes menetű rugókat alkalmaznak az első futóműnél. A rugók ily módon ellentétesen feszülnek meg, torziós erőik kioltják egymást. A minimalizált húzási/sodródási hajlamnak köszönhetően a kormányzás tökéletesen szimmetrikus és nyugodt. Az alumínium keresztlengőkarok növelik a felfüggesztés merevségét, és súlyt takarítanak meg.

Hátul, a torziós csatolt lengőkaros konfigurációt úgy tervezték, hogy virtuális lengőkarjával optimalizálhassa a dőlésközéppont helyzetét. A kiváló lengéscsillapítást a nagy reakciókészségű egycsövű lengéscsillapítók végzik, melyek a csavarrugóktól teljesen szeparáltak. 

Az elektromos szervokormány osztályelső kormányzási érzetet ad. Hidraulikus rendszerekkel összehasonlítva kulcsfontosságú előnyökként a következők sorolhatók fel: nagy teljesítmény, kis tehetetlenség, növelt merevség, kisebb súrlódás, fokozott kontrollálhatóság, csökkentett zörejek, redukált működési zaj és kis energiafelhasználás. 

Biztonság
Minden modell rendelkezik ABS-szel, és az optimális fékteljesítmény és stabilitás érdekében elektronikus fékerőelosztóval is, mely az első/hátsó fékerőt szabályozza. Az új Civic teljes palettájában megtalálható a stabilitáskontroll (VSA), hogy a vezető megtarthassa uralmát a kocsi fölött kanyarodáskor, gyorsításkor, és hirtelen manőverek végrehajtása közben. A rendszer nemcsak szükség szerint fékezi a megfelelő kerekeket, hanem a pillangószelep állásába és a gyújtásba is beavatkozik.