A 2006-os CIVIC
Motorok
Három különböző motorl választható:
benzinesből egy 1339 cm3-es, 61 kW/83 LE-s és egy vadonatúj, 1799 köbcentis,
103 kW/140 LE-s, dízelből egy 2204 cm3-es, 103 kW/140 LE-s. Mindegyik hatfokozatú
váltót kap. A benzinmotoros változatok választhatók a Honda automatizált
hatfokozatú erőátvitelével is (i-SHIFT).
A motorokról további
részletek itt (ahonnan ide visszatérni: a megnyitott
új ablakot zárja be a
gombbal):
.........................
Erőátvitel
Az
új hatfokozatú váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötfokozatúéval,
de a kapcsolási érzet a rövidebb löketű kapcsolóhüvelynek, a csatlakozás
nélküli előválasztó struktúrának, kapcsolókarmantyúknak és a kisebb súrlódású,
nagykapacitású léptetőcsapágyaknak köszönhetően javult. Kiegészítésképp
egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok
közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású.
A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult az általános
érzet.
A
manuális váltó adja az alapot a vadonatúj automatizált manuális váltóművünknek
- mely az első ilyen Honda-alkalmazás. Az i-SHIFT névre keresztelt rendszerben
egy tengelykapcsoló- és egy léptetőaktuátort alkalmazva a manuálisnál jobb
hajtónyagfogyasztást érhetünk el. Természetesen a vezetőnek a kényelmesebb
vezetési stílus érdekében automatikus mód is rendelkezésére áll, míg a
manuális üzemmód a kormányon lévő szekvenciális váltófüleket használva
sportosabb kapcsolásokat tesz lehetővé. Az i-SHIFT az 1.4-es és 1.8-as
motorokhoz választható.
Futómű
Az első MacPherson futómű
már bizonyított, de nagyobb lett a pozitív csapdőlése, és gyorsabb az EPS
(elektromos szervokormány) áttétele. Az első segédkeret préseléssel fölszerelt
főtartója szűri ki a vibrációkat, javítva az általános kényelmet és kifinomultságot.
A kormányzási stabilitás és az általános teljesítmény tovább javult az
optimalizált lengéscsillapító-bekötési pontoknak, a speciális szilenteknek
és a különleges, igényes lengéscsillapítóknak köszönhetően.
A felfüggesztés berugózásakor
a rugók befolyásolhatják a kormányzás precizitását, mivel ahogy a rugó
összenyomódik, menetének megfelelően torziós erőt fejt ki a kormányműre
és elhúzhatja az autót az adott irányba. Hogy ezt a hatást megszüntessék,
ellentétes menetű rugókat alkalmaznak az első futóműnél. A rugók ily módon
ellentétesen feszülnek meg, torziós erőik kioltják egymást. A minimalizált
húzási/sodródási hajlamnak köszönhetően a kormányzás tökéletesen szimmetrikus
és nyugodt. Az alumínium keresztlengőkarok növelik a felfüggesztés merevségét,
és súlyt takarítanak meg.
Hátul, a torziós csatolt
lengőkaros konfigurációt úgy tervezték, hogy virtuális lengőkarjával optimalizálhassa
a dőlésközéppont helyzetét. A kiváló lengéscsillapítást a nagy reakciókészségű
egycsövű lengéscsillapítók végzik, melyek a csavarrugóktól teljesen szeparáltak.
Az elektromos szervokormány
osztályelső kormányzási érzetet ad. Hidraulikus rendszerekkel összehasonlítva
kulcsfontosságú előnyökként a következők sorolhatók fel: nagy teljesítmény,
kis tehetetlenség, növelt merevség, kisebb súrlódás, fokozott kontrollálhatóság,
csökkentett zörejek, redukált működési zaj és kis energiafelhasználás.
Biztonság
Minden modell rendelkezik
ABS-szel, és az optimális fékteljesítmény és stabilitás érdekében elektronikus
fékerőelosztóval is, mely az első/hátsó fékerőt szabályozza. Az új Civic
teljes palettájában megtalálható a stabilitáskontroll (VSA), hogy a vezető
megtarthassa uralmát a kocsi fölött kanyarodáskor, gyorsításkor, és hirtelen
manőverek végrehajtása közben. A rendszer nemcsak szükség szerint fékezi
a megfelelő kerekeket, hanem a pillangószelep állásába és a gyújtásba is
beavatkozik.
|