Ford Motor Hungária Kft.
A FORD MONDEO MÉG NAGYOBB ERŐVEL HALAD ELŐRE
- A Ford Mondeo családja két új, nagyteljesítményű motorral bővül:
egy nagyon erős dízellel és egy síma járású hathengerű benzinessel- Mindkét motort először egy limitált szériában, a "Mondeo Titanium X"-ben vezetik be
- Az új dízel motor: egy sportos, 155 LE-s, 2.2 literes Duratorq TDCi motor, amelyik kategóriájában várhatóan a legerősebb négyhengerű dízel motor lesz
- Az új benzines motor: a Ford 3.0 literes V6-os motorjának átdolgozott, 204 LE teljesítményű változata
- Az új termékkategória: Limitált gyártású Mondeo Titanium X, amelybe csak ezeket a motorokat szerelik (2004 őszétől lesz elérhető)
A 2004-es Madridi Autószalonon a Ford Mondeo termékcsalád két új motor és egy limitált széria, a "Titanium X" bevezetésével még nagyobb erővel halad előre.
A Ford legerősebb dízel motorja
A Ford legerősebb, második generációs, közös nyomócsöves Duratorq TDCi dízel motorja 155 LE leadására képes 400 Nm nyomaték mellett 1800-as percenkénti fordulattól kezdve. Az új motor az igen sikeres 2.0 literes, 130 LE-s Mondeo TDCi motoron alapul, s a Ford mérnökei az új verziót 2.2 literesre bővítették, módosították a befecskendező rendszert és a turbófeltöltőt annak érdekében, hogy jelentős mértékben növeljék a felhasználható motorfordulatszám-tartományt.
A Ford dízel motor mérnökei arra törekedtek, hogy a 155 LE-s Mondeo TDCi motor jóval nagyobb használható nyomatékot adjon le lassúbb fordulatnál, mint bármelyik összehasonlítható négyhengerű dízelmotor. Az eredmény egy nagyteljesítményű motor lett, amelynek a teljes sebességtartományban van ereje, s különösen izmos előzéseknél, köszönhetően a Ford túlnyomás szabályozó rendszerének, ami rövid időre megengedi a feltöltő nyomás növelését 360Nm-ről 400 Nm-re.
A 155 LE-s Mondeo TDCi várhatóan 8,7 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100 km/h-s sebességre, s a csúcssebessége eléri a 220 km/h-t. A TDCi hagyományainak szellemében ez a teljesítmény nem megy a gazdaságosság rovására, az új motor fogyasztása várhatóan 8,2 liter lesz 100 km-en városban, 4,9 liter országúton, míg a kombinált fogyasztás 6,1 liter, a széndioxid kibocsájtás pedig igen csekély, 151 g/km. A Ford 6-sebességes Durashift kéziváltója lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes egészében kihasználja a rendelkezésre álló erőt.
Friss erő a Ford V6-os Duratec motorja számára
Az új, 204 LE-s Ford Duratec V6-os motorja azoknak készül, akik többet szeretnének, de nem akarnak egy Mondeo ST220-t. A Mondeo ST220-as 3.0 literes motorjára alapozva az új 204 LE-s Duratec V6-os motor jobb gyorsulást és nagyobb csúcssebességet (7,9 másodperc 0-ról 100 km-re, 240 km/h) ér el, összehasonlítva a jelenlegi 170 LE-s 2.5 literes Duratec V6-os motorral. De a nagyobb erő nem jelent jelentősen nagyobb fogyasztást, az új motor várhatóan igen versenyképes fogyasztással és emissziós mutatókkal rendelkezik majd (10,3 literes átlagfogyasztás 100 km-en, 247 g/km-es széndioxid kibocsájtás).
Az új motor a Ford 6-sebességes Durashift váltójával kiegészülve kényelmesebb utazást tesz lehetővé. A Mondeo sportos karosszériája kiegészíti a többlet erőt, olyanná téve ezt a kombinációt, amellyel könnyű együtt élni és nagyszerű vezetni. Titanium X – Egy új, limitált széria a két új motor számára
A Ford Mondeo két új, erőtől duzzadó motorja megérdemli, hogy egy exkluzív, limitált sorozat jelezze érkezésüket. Az eredmény a Titanium X.
"Amikor úgy döntöttünk, hogy különösen ezen két új motor számára létrehozunk egy limitált gyártási szériát, elegyíteni akartuk a luxus elemeit a teljesítmény elemeivel" - hangsúlyozta Gert Hohenester, a Ford nagyméretű autóinak főtervezője. "A Mondeo ST220-as által inspirált modern 'techno' belső design-ra, illetve sportos külső design-ra esett a választásunk."
A Mondeo Titanium X sorozatot korlátozott ideig fogják gyártani, s csak az új 2.2 literes 155 LE-s Duratorq TDCi motorral, illetve a 3.0 literes 204 LE-s Duratec V6-os motorral lesz elérhető. A modellek várhatóan 2004 őszétől lesznek kaphatók Európában.