Tacuma:
komfortos, variálható családi egyterű
• Tér öt személynek vagy 1,847
liternyi poggyásznak
• Sok rakodóhely és komfortmegoldás az
alapfelszerelésben
Divat
a kompakt varia (egyterű). Az utóbbi években egyetlen más kategória sem
nőtt ilyen gyorsan Nyugat-Európában. Piackutatók szerint az 1998-as 250
ezres értékesítési adat 2005-ig 1,3 millióra nő. E modellek népszerűségének
okára meggyőzően világít rá a Daewoo Tacuma. Variálhatóságával megfelel
az egész családnak, alapfelszerelése bőséges, és kimagasló értéket ad az
áráért.
Az ötülésű kocsi hossza 4,35 méter, tehát nem foglal nagyobb helyet
egy szokásos kombinál, 1,58 méteres magasságának, variálható üléselrendezésének
és átgondolt részleteinek köszönhetően mégis sokkal praktikusabb annál.
A célszerűség azonban nem ment az elegancia rovására. A híres olasz
Pininfarina műterem gondoskodott a stílusos, reprezentatív megjelenésről.
Az autó jellegzetessége a hátrafelé diszkrét lendülettel felívelő alsó
ablakvonal, valamint az oldalak szembeötlő mélyítése.
A Tacuma három egyedi ülése természetesen nagyobb variációs lehetőséget
kínál a padülésnél. Mindegyiket külön lehet előrehajtani, az első ülésig
előrecsúsztatni, vagy kivenni. Öt személlyel a fedélzeten 347 literes a
csomagtér, de ha kivesszük a hátsó üléseket, szinte áruszállítóhoz illő
1847 literes raktérfogatot kapunk.
Számos ügyes részlet utal a tervezők gyakorlatiasságára: a tetőkonzoli
szemüvegtartó, a középkonzol és a hátsó kartámasz italtartói, az első ülésekről
lehajtható piknikasztal és a csomagtérben található 12 voltos dugaszoló
aljzat csupán néhány példa erre.
A gazdaságos 1,6-os literes motor teljesítménye 77 kW/104 LE,
a csúcssebessége 167 km/óra, fogyasztása a motortól függően 8.3 liter (MVEG
kombinált ciklus).
Az elöl MacPherson, hátul torziós futómű hangolásához a híres német
sportkocsi-gyártó, a Porsche segítségét vették igénybe. Az utasoknak szilárd,
optimalizált ütközési viselkedésű karosszéria nyújtja a lehető legjobb
védelmet. A Tacuma elejét és hátulját tervezett módon deformálódó zónák
alkotják. A három erőbevezetési utat tartalmazó, a szellemes orrkiképzés
és a létraszerű segédváz több mint háromszáz törésteszt során bizonyította
kiválóságát.
|