Tacuma: komfortos, variálható családi egyterű
• Tér öt személynek vagy 1,847 liternyi poggyásznak
• Sok rakodóhely és komfortmegoldás az alapfelszerelésben
Divat a kompakt varia (egyterű). Az utóbbi években egyetlen más kategória sem nőtt ilyen gyorsan Nyugat-Európában. Piackutatók szerint az 1998-as 250 ezres értékesítési adat 2005-ig 1,3 millióra nő. E modellek népszerűségének okára meggyőzően világít rá a Daewoo Tacuma. Variálhatóságával megfelel az egész családnak, alapfelszerelése bőséges, és kimagasló értéket ad az áráért. 

Az ötülésű kocsi hossza 4,35 méter, tehát nem foglal nagyobb helyet egy szokásos kombinál, 1,58 méteres magasságának, variálható üléselrendezésének és átgondolt részleteinek köszönhetően mégis sokkal praktikusabb annál. 

A célszerűség azonban nem ment az elegancia rovására. A híres olasz Pininfarina műterem gondoskodott a stílusos, reprezentatív megjelenésről. Az autó jellegzetessége a hátrafelé diszkrét lendülettel felívelő alsó ablakvonal, valamint az oldalak szembeötlő mélyítése.

A Tacuma három egyedi ülése természetesen nagyobb variációs lehetőséget kínál a padülésnél. Mindegyiket külön lehet előrehajtani, az első ülésig előrecsúsztatni, vagy kivenni. Öt személlyel a fedélzeten 347 literes a csomagtér, de ha kivesszük a hátsó üléseket, szinte áruszállítóhoz illő 1847 literes raktérfogatot kapunk. 

Számos ügyes részlet utal a tervezők gyakorlatiasságára: a tetőkonzoli szemüvegtartó, a középkonzol és a hátsó kartámasz italtartói, az első ülésekről lehajtható piknikasztal és a csomagtérben található 12 voltos dugaszoló aljzat csupán néhány példa erre. 

A gazdaságos 1,6-os literes motor teljesítménye 77 kW/104 LE,  a csúcssebessége 167 km/óra, fogyasztása a motortól függően 8.3 liter (MVEG kombinált ciklus).
 

Az elöl MacPherson, hátul torziós futómű hangolásához a híres német sportkocsi-gyártó, a Porsche segítségét vették igénybe. Az utasoknak szilárd, optimalizált ütközési viselkedésű karosszéria nyújtja a lehető legjobb védelmet. A Tacuma elejét és hátulját tervezett módon deformálódó zónák alkotják. A három erőbevezetési utat tartalmazó, a szellemes orrkiképzés és a létraszerű segédváz több mint háromszáz törésteszt során bizonyította kiválóságát.