A tágas
Nubira kombival teljessé válik a "kompakt trió"
Premier a Genfi Autószalonon,
a forgalmazás késő nyáron kezdődik
- 1.410 literes csomagtartó
és az átlagnál tágasabb belső tér
- A vonzó formaterv a Nubira
limuzin és a Lacetti stílusjegyeit elegyíti
Az
új Nubira kombi bemutatásával teljessé válik a GM Daewoo modern, alsó középkategóriás
modelljeinek családja. A jelenleg a Nubira szedánból és a Lacetti ferdehátúból
álló sorozat legújabb tagja a Genfi Autókiállításon (2004. március 4 -
14.) debütál, majd nyár végétől lesz kapható az európai márkakereskedésekben.
Az újonc elsősorban átlagosnál tágasabb beltere révén tűnik ki kategóriája
mezőnyéből. A vezető és a jobb első utas bőséges fejtere (1.000 mm), valamint
a pazar hátsó lábtér (932 mm) egyaránt a szegmens legjobbjai közé sorolják
a Nubira kombit.
A
praktikus kombi (hosszúság/ szélesség/ magasság: 4.562 / 1.725 / 1.459
mm) nagy méretű hátsó ajtaja egy 400 - 1.410 literes (VDA szabvány szerint,
előzetes adat) csomagtartót rejt. A 60:40 arányban osztva ledönthető háttámlákon
túl az új Nubira olyan hasznos részletekkel szolgál, mint a szériafelszerelésként
kínált, alumínium hatású tetősín, a csomagtérben kialakított 12V csatlakozó
aljzat, valamint nem kevesebb mint 25 zseb, rekesz és egyéb tároló alkalmatosság
a beltérben.
A Nubira kombi üde formaterve a
Pininfarina által megálmodott szedánén alapul, ám attól független karosszériatípusként
fejlesztették ki a GM Daewoo új bupyongi (Dél-Korea) dizájn-központjának
szakemberei. A krómozott hűtőmaszk és a méretes, minta nélküli fényszóróbúrák
együtt különösen vonzó arcot kölcsönöznek a Nubirának, míg a tetszetős
hátsó lámpatestek függőleges elhelyezése kifejezetten széles rakodónyílás
kialakítását tette lehetővé. Ami a belső tér formatervét illeti, a Nubira
kombi a sportos Lacettiből merített ihletett: azonos elem például a négy
kör alakú, alumínium hatású gyűrűvel szegélyezett szellőzőnyílás.
A Nubira kombi két modern, négyhengerű,
hengerenként négyszelepű benzinmotorral lesz rendelhető. Az 1,6 literes
hajtómű legnagyobb teljesítménye 80 kW/109 LE, amely 179 km/óra végsebesség
elérését teszi lehetővé az elsőkerékhajtású modell számára. A hajtóanyag-fogyasztás
visszafogott: 8,2 liter / 100 km (MVEG vegyes üzem szerint, előzetes adat).
Az 1,8 literes motor teljesítménye magától értetődő módon még nagyobb.
Ezzel a 90 kW/122 LE teljesítményű erőforrással a Nubira kombi végsebessége
eléri a 183 km/órát. A nagyobb motor kívánság szerint egy modern, négyfokozatú
ZF automatikus sebességváltóművel is rendelhető.
Bőkezű szériafelszereltségével és
kedvező árával az új Nubira ismét jól példázza a GM Daewoo sikeres stratégiáját,
azaz hogy a vásárlók sokat kapnak a pénzükért. Említésre méltó továbbá
az elöl és hátul alkalmazott, kifejezetten az európai vezetési körülményekhez
hangolt, független kerékfelfüggesztés, valamint a magas szintű aktív és
passzív biztonság.
"Az elmúlt 12 hónap során három
új modellt mutattunk be a kompakt kategóriában, Európa legfontosabb gépjármű-szegmensében
- mondta Erhard L. (Hardy) Spranger, a GM Daewoo Europe igazgatója. Habár
a Nubira, a Lacetti és a Nubira kombi egyazon műszaki alapra épül, ez a
három modell merőben eltérő alsó-középkategóriás vásárlótípusok igényeit
elégíti ki. A növekedési potenciál pedig kiemelkedően ígéretes. Mindent
összevetve a komplett modellcsalád első teljes gyártási évében, 2005-ben
mintegy 50.000 Nubira és Lacetti értékesítését tervezzük Európában."
|