Daewoo
a 2003. évi Frankfurti Autószalonon
A teljesen új Lacetti mellett látható lesz
a UniVerse egyterű tanulmányautó és az új Tacuma is GM Daewoo a 2003-as
Frankfurti Autószalonon (IAA)
- Sportos: az új, ferdehátú Lacetti
a kompakt szegmensben áll rajthoz
- Friss: a Tacuma/Rezzo
új külső és belső dizájnnal
- Sokoldalú: UniVerse
egyterű-tanulmány common rail dízelmotorral
A
GM Daewoo folytatja modelloffenzíváját: a népszerű kompaktautók mezőnyében
a sportos, teljesen új fejlesztésű Lacettit állítja rajthoz. Az
új ötajtójú ferdehátú világpremierje szeptember 13. és 21. között, a Frankfurti
Autókiállításon (IAA) lesz. Az új modellé lesz a főszerep a GM Daewoo standján,
amely a 8-as csarnokban áll majd, közel a General Motors többi márkájához,
az Opelhez és a Saabhoz. A Lacetti dinamikus formaterve a Giorgetto
Giugiaro vezette ItalDesign stúdió munkája.
A
megnyerő külső mellett az újonc az átlagosnál nagyobb beltérrel is dicsekedhet,
valamint nagyon átfogó a felszereltséggel és remek az ár-érték aránnyal.
Az új modell háromféle négyhengerű motor egyikével lesz rendelhető: az
1,4, 1,6 és 1,8 literes erőforrások teljesítménye 92, 109 és 122 lóerő.
A Lacetti 2004 februárjában kerül az európai kereskedők szalonjaiba.
Szintén
Frankfurtban lesz a premierje a GM Daewoo különlegesen praktikus egyterűjének,
a megújult Tacumának. Az új hűtőmaszkot a belső tér teljesen új,
modern kárpitozása, valamint a gazdagabb, a korábbinál átfogóbb felszereltségi
szint egészíti ki. A GM Daewoo gyarapodó palettájának többi modellje, a
Matiz, a Kalos, a Nubira és az Evanda is látható lesz Frankfurtban.
A GM Daewoo stand másik látványossága az UniVerse tanulmányautó,
amely európai premierjét ünnepli Frankfurtban. A 4,67 méter hosszú egyterű
(varia) bámulatosan jól variálható. A hátsó rész irodává vagy lakóautós
alvórésszé alakítható, s természetesen csomagtartóként is beválik. Az új,
common rail dízelmotorral szerelt egyterű számos high-tech megoldást is
fölvonultat, például a legfrissebb infotainment (fedélzeti szórakoztató
és információs) technológiát.
***
Lacetti: a sportos ferdehátú
a kompaktok mezőnyében áll rajthoz
A
Daewoo Lacetti orr-részét a mandula alakú, átlátszó burájú fényszórók,
valamint a magabiztosságot sugárzó új hűtőmaszk uralja, amelyben a márka
logója vízszintes krómcsíkba integrálódik. A hosszú tengelytáv és a rövid
túlnyúlások, továbbá a hangsúlyos kerékívek és az emelkedő övvonal sportos
profilt kölcsönöznek a Lacettinek. A Lacetti erőteljes ívelésű oldala a
szintén sportos hangulatú, szemre is tetszetős lámpatestekkel díszített
farban végződik. A ablak vonala alatt hátul is karakteres vonal fut végig.
A kompakt ferdehátú vonalait a neves Giorgetto Giugiaro által alapított
ItalDesign stúdió alkotta meg.
A Lacetti számokban:
Hosszúság x szélesség x magasság (mm) 4,295 x 1,725 x 1,445
Tengelytáv (mm) 2,600
Nyomtáv elől/hátul (mm) 1,480/1,480
Csomagtartó térfogata (liter) 275 - 1,045
Saját tömeg (kg) körülbelül 1,200
Hajtóanyagtartály térfogata (liter) 60
Miközben
az újdonságnak kompakt külső méretei vannak, az intelligens tervezésnek
köszönhetően a beltér nagyon tágas lett. A Lacettiben hátul 932 milliméter
az utasok lábtere, s ezzel ez a modell kategóriájának élvonalában van.
A hátsó ülés aszimmetrikusan osztva dönthető, így megnövelhető a raktér
befogadóképessége.
A
háromtagú motorpaletta benzinmotorokból áll: az 1,4, az 1,6 és az 1,8 literes
erőforrások teljesítménye 92-től 122 lóerőig terjed, nyomatékuk pedig 127
és 165 Nm között van. Mindhárom motor négyszelepes technikát alkalmaz,
két felülfekvő vezérműtengellyel és fogazott szíjjal. A két nagyobb motorhoz
rendelhető lesz modern, négyfokozatú automatikus váltómű a szériában szerelt
ötfokozatú, manuális váltómű helyett.
A Lacetti műszaki adatai számokban:
1.4 1.6 1.8
Lökettérfogat (cm3) 1,399 1,598 1,799
Legnagyobb teljesítmény (kW(LE)/rpm) 68(92)/6,000 80(109)/5,800 90(122)/5,800
Nyomaték (Nm/rpm) 127/3,600 150/4,000 165/4,000
Gyorsulás 0-100 km/óra (s) 11.6 10.7 (11.5) 9.5 (10.7)
Legnagyobb sebesség (km/óra) 172 187 (175) 194 (184)
Átlagfogyasztás (l/100 km) 7.2 7.1 (8.1) 7.5 (9.1)
Előzetes adatok (2003 augusztus), a zárójelben szereplő
adatok az automatikus váltóművel szerelt változatokra vonatkoznak
Az
új Lacetti nagy torziós szilárdságú vázszerkezettel rendelkezik, amelyet
több mint kétmillió tesztkilométeren át tettek próbára. Az eredmény: magas
szintű aktív és passzív biztonság, valamint nagyszerű úttartás. Az újoncnak
kifinomult független kerékfelfüggesztése van, elől-hátul McPherson rugóstagokat
találunk. A kerekek megvezetését elöl A-alakú lengőkarra, hátul pedig két
további keresztlengőkarra és egy csatolt lengőkarra bízták.
A Bosch által szállított ABS és a szintén szériában szerelt négy tárcsafék
gondoskodik a jó lassítási képességről. Szintén szériaszerelvény az első
és oldalsó légzsákok elöl, valamint az öt darab hárompontos biztonsági
öv, s ezek közül az elsőket övfeszítővel is ellátták.
Tacuma: a praktikus családi
egyterű új arca
A
Daewoo Tacuma új stíluselemekkel vág neki a 2004-es modellévnek. Az áttervezett
frontrész a 4,35 méter hosszú kompakt egyterű eleganciáját és dinamizmusát
emeli ki. A hűtőmaszkban végigfutó széles krómozott sáv a korábbinál harmonikusabban
illeszkedik az olasz formatervező stúdió, a Pininfarina által megrajzolt
lendületes vonalakhoz. A mandula alakú fényszórók azonnal elárulják, hogy
a Tacuma a GM Daewoo járműcsalád tagja. Az új 15 collos könnyűfém kerekek
(opció) teszik teljessé a Tacuma stílusos, új dizájnját.
Az
ötülésű belső tere is új hangsúlyokat kapott a modellfrissítés során. A
két új kárpitozás, valamint az SX és CDX felszereltségi szintekhez opcióként
rendelhető bőrkárpitozás otthonosabbá teszi a Tacuma utasterét. A csúcsmodellben
fahatású betét ékesíti a műszerfalat, s ezt a változatot riasztóval kiegészített
távirányítós központi zárral is fölszerelik. Kérésre az SX felszereltségi
szinttől már rendelhető az automatikus klímaberendezés, amely mindig kellemes
hőmérsékletet tart a belső térben.
UniVerse: sokoldalú egyterű-tanulmány common
rail dízelmotorral
A UniVerse, a GM Daewoo legújabb tanulmányautója bepillantást enged
a gyár terveibe az egyterűeket és a motortechnológiát illetően. Az autó
neve mindent elárul: különlegesen jó átalakíthatóságának köszönhetően az
egyterű tanulmányautó - amelyet Európában első ízben láthatunk - valóban
univerzális jármű, hiszen üzleti és szabadidős célokra egyaránt használható.
Amellett, hogy kilenc utast is szállíthat, a UniVerse könnyedén alakítható
át akár alvó-vagy táborhellyé, akár mozgó irodává vagy nagy rakterű teherhordóvá.
A két tolóajtón keresztül könnyű a ki- és beszállás az egyterűbe (hosszúság/szélesség/magasság:
4,673/1,997/1,721 mm)
A tér minél jobb kihasználását a nagy tengelytáv (2,870 mm) mellett
a modern, dobozos formaterv is elősegítette, amelyre a függőleges hátsó
rész és a majdnem vízszintes tetővonal a jellemző. A tervezők új fejezetet
nyitottak a belső tér tervezésekor: a műszerfalat hatalmas képernyők uralják.
A UniVerse fedélzetén lévő legújabb infotainment technológia telematikus
szolgáltatásokat nyújt, illetve lehetővé teszi, hogy a kilenc utas csúcsminőségű
szórakoztatóprogramokat élvezzen.
A Daewoo UniVerse hajtásáról kifinomult közöz nyomásterű dízelmotor
gondoskodik. A háromliteres, V6-os egység hengerenként négyszelepű, és
140 kW/191 LE teljesítményt nyújt 3,000-es percenkénti fordulaton. A legnagyobb
nyomaték is lenyűgöző érték (408 newtonméter) pedig már 2,000-es fordulatnál
rendelkezésre áll. |