Evanda:
olaszos eleganciájú, tágas új szedán
• A középkategóriájú modellcsalád 2002 őszétől váltja fel Európában
a Leganzát
• Sima járású, kétliteres, 131 lóerős motor, automatikus erőátvitellel
is
• Gazdag apafelszerelés ad kiváló ellenértéket a vételárért
Az
új Daewoo Evanda a dinamizmus és az elegancia ötvözete. A négyajtójú, lejtőshátú
kocsi a Párizsi Autószalonon mutatkozott be, és 2002. november végétől
kapható lesz Magyarországon is.. E típus újabb bizonyíték arra, hogy a
Daewoo következetesen megújítja európai modellválasztékát. Az új, középkategóriájú
szedán nem csupán tágas méreteivel (hossz/szélesség/magasság: 4770/1815/1440
milliméter) és menetkényelmével hódít, hanem alapfelszereléseinek hosszú
listájával is.
Az
Evanda elegáns vonalait az Italdesign rajzolta, Giorgetto Giugiaro vezetése
alatt. Jellegzetes részlet az öblös kerékív, a határozott vállvonal és
a fekete ablakkeret. Elölről az átlátszó üvegű, kerek ikerfényszórók, és
a tekintetet a szembeötlő króm hűtőmaszkra vezető géptető-domborulatok
teszik karakteressé az autót.
Nagyvonalúan méretezett utastér, számos tálcával
és rekesszel
Típuselődjéhez,
a Leganzához képest tíz centiméterrel hosszabb és három centivel nagyobb
tengelytávú lett az Evanda. E 4,77, illetve 2,70 méteres adat döntően meghatározza
az utastér tágasságát. Különösen bőséges a hátsó lábtér. Előnyére vált
a méretnövekedés a csomagtartónak is, amelynek térfogata most 420 liter
(VDA módszerrel mérve). Nagyobb tárgyak elhelyezéséhez le lehet dönteni
az aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámlát.
Számos rakodótálca és -rekesz segít rendet tartani az igényes kialakítású,
fekete-szürke utastérben. A műszerfalon kártyatartót helyeztek el, ezenkívül
aprópénz-tálca, kétszintes középkonzol, napszemüveg-tartó, az első ülések
hátoldalán zseb, és kihajtható hátsó kartámasz szolgálja a kényelmet. Elöl-hátul
két-két italtartót találunk.
Mind az öt üléshez fejtámla és hárompontos biztonsági öv tartozik. Front-
és oldallégzsák, övfeszítő és erőhatároló fokozza a passzív biztonságot.
Négyhengerű benzinmotor, 96 kW/131 LE teljesítménnyel
A fronthajtású Evandát sima járású, kétliteres, négyhengerű benzinmotor
96 kW/131 LE (5400/perc) teljesítménye mozgatja. A 181Nm nyomatékmaximum
4200-nál jelentkezik. A blokk és a hengerfej alumíniumöntvény, 16 szeleppel
és két felülfekvő vezértengellyel.
Különösen ügyeltek a tervezők arra, hogy a hajtómű hidrobakjai elnyeljék
a kis frekvenciájú vibrációkat. Az átlag feletti rezgéscsillapítás hatását
számos hangszigetelő megoldás és csendes szívó-, illetve kipufogórendszer
fokozza. Az utóbbi kettő térfogatát jelentősen fokozták a típuselődhöz
képest.
Az alapfelszerelésbe tartozó ötfokozatú manuális sebességváltóval az
Evanda eléri a mágikus 200 km/órás sebességet, és 10,7 másodperc alatt
gyorsul százra. Ólmozatlan normálbenzinből 9.1 litert fogyaszt az MVEG
szabvány szerint, úgyhogy a kis kompressziójú motor kimondottan étvágytalannak
számít. Az autó megrendelhető a német ZF-nél készülő négyfokozatú automatával
is. Ez a korszerű, elektronikus felügyeletű berendezés alkalmazkodik a
vezető stílusához és az út domborzati viszonyaihoz.
Modern futómű, kimagasló komfort, nagy biztonsági
tartalék
Szupermodern az Evanda komfortos, biztonságos futóműve is. Elöl MacPherson
rugóstagokat, hátul többlengőkarú felfüggesztést találunk. A karosszériát
gumiblokkok szigetelik el a rezgésektől.
Alapfelszerelés a négy tárcsafék (az elsők hűtöttek) és a korszerű,
négycsatornás blokkolásgátló is. A szervokormányt sebességfüggő rásegítéssel
lehet megrendelni, SSPS (Speed Sensitive Power Steering) néven.
Gazdag alapfelszerelés: légkondicionáló és
sok egyéb
Sok minden, amit egyébként csak a felső középkategóriában találunk meg,
alapfelszerelés az Evandában, egyebek között az állítható magasságú vezetőülést
vezető és utasoldali légzsákot, oldallégzsákot, első-hátsó elektromos ablakemelőt,
központi zárat, hőszűrő üvegezést és légkondicionálót , 15 collos könnyűfém
keréktárcsát..
|