Nagyobb,
erősebb és sokoldalúbb... és gyorsabb: ez az új 3-as Touring.
Az új, negyedik generációs 3-asTouring
olyan újításokkal büszkélkedhet, mint például az erősebb motorok, a sportosabb
felfüggesztés, a még kifinomultabb megoldások az utasok kényelme és a csomagok
elhelyezése érdekében.
Nagyobb
csomagtér, ötletesebb térkihasználás.
Ha lehajtjuk a 60:40 arányban osztott
hátsó üléseket, szinte lapos padlójú, 1.385 literes csomagteret kapunk
- ami 40 literrel nagyobb az előző modellénél.
Bevezetés
öt új motorral.
Az új Touring három benzinmotoros
változattal - 320i, 325i és a 330i -, valamint két dízelmotoros verzióval
- 320d és a 330 d - mutatkozik be. Később érkezik majd a 318i és a 318d
erőforrás, míg a 323i csak Európán kívüli piacokra készül. A hathengerű
325i, 330i és 330d modellek összkerékhajtású változatban is megrendelhetők
lesznek.
Hathengerű
motor extra-könnyű magnézium forgattyúsházzal.
A
BMW 330i Touring soros, hathengerű motorja a maga 190 kW/258 lóerő teljesítményével
éppen 20 kW/27 lóerővel erősebb elődjénél. Legnagyobb forgatónyomatéka
300 Nm, melyet 2.500 és 4.000 fordulat között ad le. Kategóriájában ez
a háromliteres motor a legerősebb és legkönnyebb a világon. A hathengeres
motorban most mutatkozik be a VALVETRONIC rendszer, ami a gázpedál mozgásának
függvényében fokozatmentesen vezérli a szívószelepek nyitási idejét és
emelkedését. Ezzel egyidejűleg kerül bevezetésre a szívó- és kipufogószelepeket
működtető változtatható vezérműtengely, a kettős VANOS. A BMW 330i Touring
0-ról
100 kilométer/órás sebességre 6.4 másodperc alatt, negyedik sebességfokozatban
80-ról 120 kilométer/órás sebességre pedig 6.9 másodperc gyorsul fel. A
végsebesség elektronikusan korlátozott 250 kilométer/óra, a hajtóanyag-fogyasztás
pedig mindössze 8.9 liter/100km az EU szabvány szerint.
BMW 320i
erőteljes négyhengerűvel.
A
BMW 320i Touring lelke az eddig 318i jelzést viselő soros, négyhengerű
erőforrás, kétliteres hengerűrtartalommal. A VALVETRONIC és kettős VANOS
rendszerrel felszerelt motor maximális teljesítménye 110 kW/150 lóerő 6.200-as
fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 200 Nm 3.600-as fordulatszám
mellett. Álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra 9.4 másodperc alatt
gyorsul, végsebessége 218 kilométer/óra, hajtóanyag-fogyasztása az EU szabvány
szerint 7.6 liter/100 km.
Sportos
dízel a Touringban.
A dízel motorváltozatok is sportosak
és dinamikusak. A legkorszerűbb, közös nyomásterű technikát alkalmazó,
változtatható geometriájú turbófeltöltővel szerelt motorok dinamizmusban
még legnagyobb elismerést keltő elődeiket is felülmúlják.
A 330d Touring hathengerű motorjának
teljesítménye 170 kW/231 lóerő. A 500 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot
1.750 percenkénti fordulattól egészen 3.000 fordulatszámig adja le. 6.8
másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, és 248 kilométer/óra
a végsebessége. A hajtóanyag-fogyasztás 6.7 liter/100 km az EU szabvány
szerint, és teljesíti az EU4 károsanyag-kibocsátási normákat.
Egyszerre
dinamikus és gazdaságos: a BMW 320d Touring.
Maximális
teljesítménye 120 kW/163 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka a 2.000 és
2.750 fordulatszám közötti tartományban 340 Nm. Ez a motor álló helyzetből
100 kilométer/órás sebességre 8.6 másodperc alatt gyorsítja fel, és 223
kilométer/órás végsebességre teszi képessé a 320d Touringot. Hajtóanyag-fogyasztása
5.9 liter/100km, és megfelel az EU4 szabványnak. Mindkét dízel modellnél
szériafelszerelés a dízel részecskeszűrő.
Hatfokozatú
sebességváltó minden modellben.
Minden modell alapkivitelben is
hatfokozatú sebességváltóval készül. A vásárló kívánságára a Touring hatfokozatú,
automatikus sebességváltóval is megrendelhető..
|