Az új 3-as Touring


Nagyobb, erősebb és sokoldalúbb... és gyorsabb: ez az új 3-as Touring.
Az új, negyedik generációs 3-asTouring olyan újításokkal büszkélkedhet, mint például az erősebb motorok, a sportosabb felfüggesztés, a még kifinomultabb megoldások az utasok kényelme és a csomagok elhelyezése érdekében. 

Nagyobb csomagtér, ötletesebb térkihasználás.
Ha lehajtjuk a 60:40 arányban osztott hátsó üléseket, szinte lapos padlójú, 1.385 literes csomagteret kapunk - ami 40 literrel nagyobb az előző modellénél.

Bevezetés öt új motorral.
Az új Touring három benzinmotoros változattal - 320i, 325i és a 330i -, valamint két dízelmotoros verzióval - 320d és a 330 d - mutatkozik be. Később érkezik majd a 318i és a 318d erőforrás, míg a 323i csak Európán kívüli piacokra készül. A hathengerű 325i, 330i és 330d modellek összkerékhajtású változatban is megrendelhetők lesznek.

Hathengerű motor extra-könnyű magnézium forgattyúsházzal.
A BMW 330i Touring soros, hathengerű motorja a maga 190 kW/258 lóerő teljesítményével éppen 20 kW/27 lóerővel erősebb elődjénél. Legnagyobb forgatónyomatéka 300 Nm, melyet 2.500 és 4.000 fordulat között ad le. Kategóriájában ez a háromliteres motor a legerősebb és legkönnyebb a világon. A hathengeres motorban most mutatkozik be a VALVETRONIC rendszer, ami a gázpedál mozgásának függvényében fokozatmentesen vezérli a szívószelepek nyitási idejét és emelkedését. Ezzel egyidejűleg kerül bevezetésre a szívó- és kipufogószelepeket működtető változtatható vezérműtengely, a kettős VANOS. A BMW 330i Touring 0-ról 100 kilométer/órás sebességre 6.4 másodperc alatt, negyedik sebességfokozatban 80-ról 120 kilométer/órás sebességre pedig 6.9 másodperc gyorsul fel. A végsebesség elektronikusan korlátozott 250 kilométer/óra, a hajtóanyag-fogyasztás pedig mindössze 8.9 liter/100km az EU szabvány szerint.

BMW 320i erőteljes négyhengerűvel.
A BMW 320i Touring lelke az eddig 318i jelzést viselő soros, négyhengerű erőforrás, kétliteres hengerűrtartalommal. A VALVETRONIC és kettős VANOS rendszerrel felszerelt motor maximális teljesítménye 110 kW/150 lóerő 6.200-as fordulatszámnál,  legnagyobb nyomatéka pedig 200 Nm 3.600-as fordulatszám mellett. Álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra 9.4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 218 kilométer/óra, hajtóanyag-fogyasztása az EU szabvány szerint 7.6 liter/100 km.

Sportos dízel a Touringban.
A dízel motorváltozatok is sportosak és dinamikusak. A legkorszerűbb, közös nyomásterű technikát alkalmazó, változtatható geometriájú turbófeltöltővel szerelt motorok dinamizmusban még legnagyobb elismerést keltő elődeiket is felülmúlják.

A 330d Touring hathengerű motorjának teljesítménye 170 kW/231 lóerő. A 500 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot 1.750 percenkénti fordulattól egészen 3.000 fordulatszámig adja le. 6.8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, és 248 kilométer/óra a végsebessége.  A hajtóanyag-fogyasztás 6.7 liter/100 km az EU szabvány szerint, és teljesíti az EU4 károsanyag-kibocsátási normákat.

Egyszerre dinamikus és gazdaságos: a BMW 320d Touring.
Maximális teljesítménye 120 kW/163 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka a 2.000 és 2.750 fordulatszám közötti tartományban 340 Nm. Ez a motor álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 8.6 másodperc alatt gyorsítja fel, és 223 kilométer/órás végsebességre teszi képessé a 320d Touringot. Hajtóanyag-fogyasztása 5.9 liter/100km, és megfelel az EU4 szabványnak. Mindkét dízel modellnél szériafelszerelés a dízel részecskeszűrő.

Hatfokozatú sebességváltó minden modellben.
Minden modell alapkivitelben is hatfokozatú sebességváltóval készül. A vásárló kívánságára a Touring hatfokozatú, automatikus sebességváltóval is megrendelhető..