Az egyhengerű
modell-széria frissítése
A fő újítás a 2004-es modellévben
a dupla-gyertyás gyújtás bemutatkozása az egyhengerű F 650-es szériában,
a jövő emissziós követelményeivel és szabályaival összhangban. Kívülről
a dupla gyertyás gyújtás a motor két oldalán feltüntetett "2 SPARK" feliratból
azonosítható.
A negyedik modellévbe érve a kimagaslóan
sikeres F 650 GS és a F 650 GS Dakar endúrók számos technikai változtatáson
estek át. A fejlesztések főleg a vezető nagyobb védelmére irányultak a
széllel és az egyéb időjárási elemekkel szemben, az ergonómia javítására
a még jobb kezelhetőség és kormányozhatóság érdekében ezeknél a méltán
népszerű all-round motorkerékpároknál.
A speciális fejlesztések a spoileren,
a szélvédőn és a műszerfalon, a hátsó részen mind-mind a feltűnő és az
erőteljes kinézetet erősítik úgy, hogy az eredeti formavilág nem változik.
Az új színek is ezt a stílust hangsúlyozzák csakúgy, mint az újdonságként
rendelhető extrák széles sora.
Az F 650 GS szintén dupla-gyertyás
gyújtással jön ki, a modellek erőforrásai lényegében megegyezőek a szívó
és kipufogórendszer, valamint a változatos részletmódosítások kivételével.
F 650 GS
és a F650 GS Dakar
Motor
A
dupla-gyertyás gyújtás bemutatkozása új motorvezérlési rendszerrel jár
együtt. A BMS-C II (BMW Motor System) a motor kapacitásának jelentős növekedését
és a funkciók szélesebb körét hozza magával. A továbbfejlesztett
technológia számottevő csökkenést eredményez a kipufogógázok kibocsátásában
(felülmúlva az EURO 2-es emissziós követelményeket), javítja a már eddig
is kiváló vezetési kényelmet és a motor megbízhatóságát, valamint a hajtóanyag-fogyasztás
még az eddiginél is alacsonyabb szintet ér el. Annak ellenére, hogy az
előző típus is a hajtóanyag-takarékosságáról volt híres, a fejlettebb motor
6 (90 km/h-val országúton 3,2 literre csökken a fogyasztás)
és 12 (120 km/h-val országúton 4,3literre) százalék közötti megtakarítást
eredményez. A maximális teljesítmény és a forgatónyomaték nem változik,
de a maximális nyomaték nagyobb tartományban és már kisebb fordulatszámtól
elérhető.
A
második gyertya a dupla-gyertyás gyújtáshoz az égéstér jobb oldalán, a
fő gyertya gyújtásának közepével egy időben gyújt. Hasonlóképpen boxer
motorokéhoz ez egyenletes és stabil lángformálást tesz lehetővé, még kedvezőtlen
működési körülmények közt is.
A kipufogódob belső struktúrája
megváltozott és a katalizátor is át lett alakítva. Ezek a változtatások
a károsanyag-kibocsátás csökkenését eredményezik egy példamutatóan alacsony
szintre.
Design és karosszéria
A finomítások után az első rész
kinézete is megváltozott, az első spoiler jobban hasonlít a "nagy GS-éhez".
Az új légterelő, a márkajelzés, a megváltoztatott szélvédő és a nagyobb
fényszóró az F 650 GS modellek teljes választékának egyedibb és impresszívebb
megjelenést kölcsönöz. Az új forma közelebbi kapcsolatba hozza a teljes
GS családot.
Az új fejlesztésű szélvédő javítja
a motorok aerodinamikáját, különösen a vezető bukósisakja körül, jobb védelmet
nyújt a szél és a csapadékok ellen. Terepen természetesen lehetőség van
a teljes szélvédő eltávolítására.
A szélvédő a Dakar változatban az
eddigiekhez hasonlóan nagyobb és sötétebb színű. Ez a speciális szélvédő
extraként a többi modellnél is elérhető.
A csomagtartó kinézetében és struktúrájában
is megváltozott, lehetővé téve a vezető számára, hogy a hátsó dobozot (topcase)
egy további közbenső rész nélkül is csatlakoztathassa, így a topcase rögzítése
sokkal erősebbé, stabilabbá vált. A jól ismert oldalkofferek tökéletesen
illeszkednek az új modellekhez is, de az illesztőpontok megváltozása miatt
a régi topcase nem használható.
Új fényszórók, módosított
elektromos rendszer és kezelőszervek
Az
új fényszóró nagyobb lencséket kapott, ezáltal homogénebb fénnyel jobban
világítja be az utat a motor előtt. Az út oldalsó részének bevilágítása
szintén fejlődött, az egyedi formájú reflektor a tiszta üveg burkolattal
modern és jó hatásfokú. A műszerfal élesebb designja és a szürke színük
modernebb megjelenést nyújt és a számok is könnyebben olvashatóak.
Opcióként vészvillogó is rendelhető
az F 650 GS és a Dakar típusokhoz, a kapcsolója a markolatfűtés kapcsolójának
helyére került (A markolatfűtés átkerül a jobb kézre eső kezelőszervre).
A szériafelszereltségek közé tartozó elektromos csatlakozó segítségével
pedig többek között az akkumlátor leszerelés nélkül tölthető.
Az új külső indítási pontok (a pozitív
pólus az ülés alatt, a negatív a váltó borításában) lehetővé teszik a motor
külső indítását szintén a fő elemek eltávolítása nélkül.
A kuplung kar és az irányjelzők
jobb ergonómiája
A női motorosok számára kritikus
pont volt a kuplung kar relatíve nagy távolsága, de a kar közelebbi helyzetbe
került és állítható lett, ezzel biztonságosabbá és kényelmesebbé téve a
közlekedést a kis kezűek számára is.
Az új színek
A három új szín - Iceberg szürke
metál, sárga és mélyfekete - kombinálható a két ülés színnel - fekete,
Terracotta narancssárga így lehetőség van az egyéni stílusok kialakítására
az elegánstól a sportosig.
A Dakar verzió exkluzív kék
metál és metál fehér matt alumínium. Ez a kombináció modern változata az
előző Dakar modellnek és elkülöníthetővé teszi a GS verzióktól.
F 650 CS
A 2002 elején bemutatott F 650
CS az új modellévbe érve lényegében nem változott. A "Scarver" megkapta
a GS állítható és ergonómikus kuplungkarát, az új irányjelzőket és az elektromos
csatlakozót.
A topcase szintén kapható a "Scarver"-hez,
a tulajdonosok kérésének megfelelően. A színek Night kék metál, Genet
sárga metál, Titánium ezüst metál és Stone szürke.
|