Az egyhengerű modell-széria frissítése


A fő újítás a 2004-es modellévben a dupla-gyertyás gyújtás bemutatkozása az egyhengerű F 650-es szériában, a jövő emissziós követelményeivel és szabályaival összhangban. Kívülről a dupla gyertyás gyújtás a motor két oldalán feltüntetett "2 SPARK" feliratból azonosítható.

A negyedik modellévbe érve a kimagaslóan sikeres F 650 GS és a F 650 GS Dakar endúrók számos technikai változtatáson estek át. A fejlesztések főleg a vezető nagyobb védelmére irányultak a széllel és az egyéb időjárási elemekkel szemben, az ergonómia javítására a még jobb kezelhetőség és kormányozhatóság érdekében ezeknél a méltán népszerű all-round motorkerékpároknál.

A speciális fejlesztések a spoileren, a szélvédőn és a műszerfalon, a hátsó részen mind-mind a feltűnő és az erőteljes kinézetet erősítik úgy, hogy az eredeti formavilág nem változik. Az új színek is ezt a stílust hangsúlyozzák csakúgy, mint az újdonságként rendelhető extrák széles sora.

Az F 650 GS szintén dupla-gyertyás gyújtással jön ki, a modellek erőforrásai lényegében megegyezőek a szívó és kipufogórendszer, valamint a változatos részletmódosítások kivételével.

F 650 GS és a F650 GS Dakar

Motor

A dupla-gyertyás gyújtás bemutatkozása új motorvezérlési rendszerrel jár együtt. A BMS-C II (BMW Motor System) a motor kapacitásának jelentős növekedését és a  funkciók szélesebb körét hozza magával. A továbbfejlesztett technológia számottevő csökkenést eredményez a kipufogógázok kibocsátásában (felülmúlva az EURO 2-es emissziós követelményeket), javítja a már eddig is kiváló vezetési kényelmet és a motor megbízhatóságát, valamint a hajtóanyag-fogyasztás még az eddiginél is alacsonyabb szintet ér el. Annak ellenére, hogy az előző típus is a hajtóanyag-takarékosságáról volt híres, a fejlettebb motor 6 (90 km/h-val országúton 3,2 literre csökken a fogyasztás)   és 12 (120 km/h-val országúton 4,3literre)  százalék közötti megtakarítást eredményez. A maximális teljesítmény és a forgatónyomaték nem változik, de a maximális nyomaték nagyobb tartományban és már kisebb fordulatszámtól elérhető.

A második gyertya a dupla-gyertyás gyújtáshoz az égéstér jobb oldalán, a fő gyertya gyújtásának közepével egy időben gyújt. Hasonlóképpen boxer motorokéhoz ez egyenletes és stabil lángformálást tesz lehetővé, még kedvezőtlen működési körülmények közt is.

A kipufogódob belső struktúrája megváltozott és a katalizátor is át lett alakítva. Ezek a változtatások a károsanyag-kibocsátás csökkenését eredményezik egy példamutatóan alacsony szintre. 

Design és karosszéria

A finomítások után az első rész kinézete is megváltozott, az első spoiler jobban hasonlít a "nagy GS-éhez". Az új légterelő, a márkajelzés, a megváltoztatott szélvédő és a nagyobb fényszóró az F 650 GS modellek teljes választékának egyedibb és impresszívebb megjelenést kölcsönöz. Az új forma közelebbi kapcsolatba hozza a teljes GS családot.

Az új fejlesztésű szélvédő javítja a motorok aerodinamikáját, különösen a vezető bukósisakja körül, jobb védelmet nyújt a szél és a csapadékok ellen. Terepen természetesen lehetőség van a teljes szélvédő eltávolítására.

A szélvédő a Dakar változatban az eddigiekhez hasonlóan nagyobb és sötétebb színű. Ez a speciális szélvédő extraként a többi modellnél is elérhető. 

A csomagtartó kinézetében és struktúrájában is megváltozott, lehetővé téve a vezető számára, hogy a hátsó dobozot (topcase) egy további közbenső rész nélkül is csatlakoztathassa, így a topcase rögzítése sokkal erősebbé, stabilabbá vált. A jól ismert oldalkofferek tökéletesen illeszkednek az új modellekhez is, de az illesztőpontok megváltozása miatt a régi topcase nem használható.
 

Új fényszórók, módosított elektromos rendszer és kezelőszervek

Az új fényszóró nagyobb lencséket kapott, ezáltal homogénebb fénnyel jobban világítja be az utat a motor előtt. Az út oldalsó részének bevilágítása szintén fejlődött, az egyedi formájú reflektor a tiszta üveg burkolattal modern és jó hatásfokú. A műszerfal élesebb designja és a szürke színük modernebb megjelenést nyújt és a számok is könnyebben olvashatóak. 

Opcióként vészvillogó is rendelhető az F 650 GS és a Dakar típusokhoz, a kapcsolója a markolatfűtés kapcsolójának helyére került (A markolatfűtés átkerül a jobb kézre eső kezelőszervre). A szériafelszereltségek közé tartozó elektromos csatlakozó segítségével pedig többek között az akkumlátor leszerelés nélkül tölthető.

Az új külső indítási pontok (a pozitív pólus az ülés alatt, a negatív a váltó borításában) lehetővé teszik a motor külső indítását szintén a fő elemek eltávolítása nélkül.

A kuplung kar és az irányjelzők jobb ergonómiája

A női motorosok számára kritikus pont volt a kuplung kar relatíve nagy távolsága, de a kar közelebbi helyzetbe került és állítható lett, ezzel biztonságosabbá és kényelmesebbé téve a közlekedést a kis kezűek számára is.

Az új színek

A három új szín - Iceberg szürke metál, sárga és mélyfekete - kombinálható a két ülés színnel - fekete, Terracotta narancssárga  így lehetőség van az egyéni stílusok kialakítására az elegánstól a sportosig.
 A Dakar verzió exkluzív kék metál és metál fehér matt alumínium. Ez a kombináció modern változata az előző Dakar modellnek és elkülöníthetővé teszi a GS verzióktól.

F 650 CS


A 2002 elején bemutatott F 650 CS az új modellévbe érve lényegében nem változott. A "Scarver" megkapta a GS állítható és ergonómikus kuplungkarát, az új irányjelzőket és az elektromos csatlakozót. 
 

A topcase szintén kapható a "Scarver"-hez, a tulajdonosok kérésének megfelelően. A színek  Night kék metál, Genet sárga metál, Titánium ezüst metál és Stone szürke