A BMW
VILÁGÚJDONSÁGAI A FRANKFURTI AUTÓSZALONON
KÉT ÚJ MODELLSOROZAT, NÉGY ÚJ MODELL, SZÁMOS
FEJLESZTÉS
A
2003-as Frankfurti Autókiállítás egyik legtöbb újdonságot felvonultató
standja a BMW-jé lesz, két új típus bemutatásával. A közönség itt találkozhat
először a gyár új álomautójával, a 6-os Coupé-val, ami a BMW luxuskupé
hagyományait eleveníti fel. Az egyszerre elegáns és sportos 645Ci erős
motorjának, sportautós kezelhetőségének és tágas helykínálatának köszönhetően
új mércét állít fel a luxuskupék közt.
A BMW másik világújdonsága, az X3 szabadidő-autó szintén áttörést jelent
a luxusautók piacán: dinamikus és sokoldalú egyben, tökéletesen egészíti
ki a BMW X sorozatát: tipikus BMW-s vezetési élményt kínál, és a szabadidő-terepjárók
összes előnyét is nyújtja. Ugyanakkor az X3 úttörő a maga nemében, hisz
méretében az első valódi prémium szabadidő-terepjáró.
A 2003-as év álomautója: az új 6-os Coupé
A
6-os Coupé alacsony, hosszú és széles, egy luxuskupé, amit a magabiztosság
légköre leng körül. Ez nem csoda, hiszen karakteres vonalain kívül szokatlan
méreteivel is kitűnik: 4,82 méteres hossza, 1,86 méteres szélessége és
1,37 méteres magassága igen meggyőző adatok egy sportkupénak. Csakúgy,
mint az 5-ös és a 7-es sorozat esetében, a 6-os Coupé vezetője számára
is minden fontos funkció elérhető a kormányról, vagy annak közvetlen közeléből.
Ezek közül is kiemelkedik a gyári HiFi rendszer, ami az otthoni High-end
rendszerek minőségét idézi, illetve az automata légkondicionáló, ami szintén
alapfelszereltség.
A
6-os Coupé kezdetben egyetlen motorral, a 7-es sorozatból már jól ismert
4,4 literes, VALVETRONIC szelepvezérlésű V8-as benzines erőforrással érhető
el. A 333 lóerős teljesítményű motorral és hatsebességű kéziváltóval szerelt
645Ci-nek így mindössze 5,6 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből
100 km/h-ra gyorsuljon fel. A végsebességet elektronika korlátozza 250
km/h-ban.
Az első sárvédők és a csomagtartó fedél műanyagból, míg az egész első
rész, a motorháztető és az ajtók alumíniumból készülnek. Az pedig egyértelmű,
hogy a kitűnő alváz és futómű könnyűfémből készül, és a legmodernebb elektronikus
stabilitás ellenőrző rendszerek egészítik ki, mint a DSC és a DTC.
Az intelligens Dynamic Drive futómű ellenőrző rendszer a karosszéria
dőlését előzi meg a kanyarokban. Emellett a BMW egyedülálló Aktív Kormánya
is rendelhető az autóhoz.
A világ első kompakt, luxus szabadidő-terepjárója: a BMW X3
A
BMW kibővíti a szabadidő-terepjárók piacát egy új sorozat piacra dobásával:
az X3 a BMW egyedülálló vezetési élményét kínálja az X5 sokoldalúságával
és luxusával. Ez a teljesen új és egyedi modellsorozat már méreteivel is
kitűnik: 4565 milliméteres hosszával 87 milliméterrel hosszabb a 3-as Touringnál,
de majdnem 300 milliméterrel rövidebb az új 5-ös BMW-nél.
Soros hathengerű motorok, hatfokozatú sebességváltó és az új fejlesztésű,
elektronikusan ellenőrzött xDrive összkerékhajtási rendszer felelős a BMW
X3 tökéletes dinamizmusáért. Ezek mellett a magas üléspozíció, a tágas
és karakteresen kialakított beltér adja az X3-as különleges vezetési élményét.
Az X3 kezdetben háromféle motorral lesz elérhető: a két benzinmotor már
jól ismert, a 2,5 literes 192 lóerőt, míg a 3 literes 231 lóerőt teljesít.
A 204 lóerős 3 literes dízel tavasszal mutatkozott be a felfrissített 3-as
Coupé-ban.
Világújdonság az X3 és X5 modellekben: az intelligens xDrive összkerékhajtási
rendszer
Az intelligens négykerékhajtást bevezető xDrive rendszer, többtárcsás kuplungja
segítségével pillanatok alatt képes megváltoztatni a nyomatékelosztást
az első és hátsó tengelyek között, így biztosítva a tapadást és minimalizálva
az alul- és túlkormányzottságot. Továbbá az X5-ösből már jól ismert lejtmenet-vezérlő
elektronikát (HDC - Hill Descent Control) is magában foglalja a rendszer.
Az új 5-ös BMW modellpalettájának bővítése
Alig két hónappal az új 5-ös BMW bemutatkozása után az eredetileg három
motorból álló paletta két újabb modellel bővül. A sorozat csúcsára a 7-es
sorozatból jól ismert 4,4 literes, VALVETRONIC szelepvezérlésű, 333 lóerős,
V8-as benzinmotor kerül. A BMW 545i ezzel a motorral 5,8 másodperc alatt
gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. Az 545i bőrkárpitozást, minden irányban
elektromosan állítható első üléseket és automata légkondicionálót kap szériában.
A
már jól ismert 2,5 literes, 192 lóerős, soros hathengerű benzines erőforrás
az 5-ös sorozat középmezőnyét erősíti. Felszereltségében ez a modell is
a már ismert 520i, 530i és 530d modellekhez hasonlít.
A Roadster sorozat kibővülése: Z4 2.2i
A
Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a BMW Z4 belépőmodellje, a 2,2 literes,
soros hathengerű motorral szerelt változat. A 170 lóerő teljesítményű,
és maximálisan 210 Nm nyomaték leadására képes erőforrással is kiváló sportautó
a Z4. 100 km/h-ra álló helyzetből mindössze 7,7 másodperc alatt gyorsul
fel, végsebessége pedig 225 km/h.
Újdonság a 3-as Coupé-nál: 320Cd
Sportos elegancia az úton, józan ész a benzinkútnál - ami eddig ellentmondásnak
tűnt, az most a 320Cd megjelenésével valósággá válik. A 150 lóerő teljesítményt
és 300 Nm nyomatékot teljesítő, 2 literes, négyhengerű, második generációs
dízelmotor mostantól a 3-as Coupé-hoz is rendelhető. A kiváló menetteljesítményekkel
rendelkező 320Cd megelégszik 5,7 liter gázolajjal 100 kilométeren.
A kis fogyasztás ellenére a 320Cd rendkívül dinamikus, köszönhetően
a nyomatékos motornak, az 50:50 arányú tengelyterhelésnek, a pontos kormányzásnak,
a feszes futóműnek és a hátsókerék-hajtásnak. A 320Cd álló helyzetből 100
km/h-s sebességre 8,8 másodperc alatt gyorsul.
Különleges igényűeknek: X5 Security és BMW Individual
A BMW X5 Security bevezetésével a BMW az első gyártó, amely golyóálló
szabadidő-terepjárót kínál. Az X5 Security páncélzata akár a .44-es Magnum
lövedékének is ellenáll. Ez a speciális szabadidő-terepjáró olyan piacokra
készül, ahol szükség van az effajta védelemre, és az utak minősége igen
rossz, ami miatt a biztonságos helyváltoztatáshoz terepjáróra van szükség.
A különleges kialakítású BMW-kre szakosodott BMW Individual is megjelenik
a Frankfurti Autószalonon. A látogatók egy speciális, luxusjachtokat idéző
belső kialakítású 7-es BMW-t és egy szintén egyedi kivitelű új 5-ös BMW-t
csodálhatnak meg.
Forradalmi extrák: az első kameráktól a napelemes légkondicionálóig
A fedélzeti monitorral ellátott BMW-khez az ügyfél mostantól első kamerákat
rendelhet, amik segítségével szélesebb képet kaphat a forgalomról, illetve
hátsó kamerát is, ami tolatáskor lehet nagy segítség. Emellett a BMW, az
adaptív fényszórók bevezetésével párhuzamosan, a BMW bemutatja az új forduló
lámpákat: egy plusz lámpa az első lámpatestben, ami javítja a fényviszonyokat
a kocsi előtt és mellett.
A tolótetőbe épített 24 napelemmel üzemeltetett, 6 darab napenergiás
ventilátor a hagyományos légkondicionálót egészíti ki, és nyújt még nagyobb
komfortot az utastérben.
Innovatív fejlesztések
A "Felnagyított Valóság" és a Connected Drive két kiemelkedő elektronikai
fejlesztés, amit a BMW az ügyfelek hasznára fejlesztett ki. Az előbbi rendszer
lehetővé teszi, hogy egy "adat szemüvegen" keresztül virtuális jeleket
lássunk, amikor az autó valamely alkatrészét szeretnénk kicserélni, vagy
megjavítani. A rendszer ilyenkor a szemünk elé vetíti a kívánt szerszámot,
a beavatkozás helyét és módját és még számos fontos információt.
A
Connected Drive rendszeren keresztül autónk más autókkal képes kommunikálni.
Ilyenkor az egymáshoz közel lévő, forgalomban lévő autók közt egy ad-hoc
helyi hálózat jön létre, amelyen keresztül információkat tudnak cserélni
egymással, így a helyi veszélyekre (pl. csúszós út) is fel tudják hívni
a figyelmet. A sofőr ugyanakkor ezen a rendszeren keresztül tudja más elektronikus
eszközeit szinkronizálni az autóval. |