VISSZA:
A BMW VILÁGÚJDONSÁGAI A FRANKFURTI AUTÓSZALONON
KÉT ÚJ MODELLSOROZAT, NÉGY ÚJ MODELL, SZÁMOS FEJLESZTÉS

A 2003-as Frankfurti Autókiállítás egyik legtöbb újdonságot felvonultató standja a BMW-jé lesz, két új típus bemutatásával. A közönség itt találkozhat először a gyár új álomautójával, a 6-os Coupé-val, ami a BMW luxuskupé hagyományait eleveníti fel. Az egyszerre elegáns és sportos 645Ci erős motorjának, sportautós kezelhetőségének és tágas helykínálatának köszönhetően új mércét állít fel a luxuskupék közt.

A BMW másik világújdonsága, az X3 szabadidő-autó szintén áttörést jelent a luxusautók piacán: dinamikus és sokoldalú egyben, tökéletesen egészíti ki a BMW X sorozatát: tipikus BMW-s vezetési élményt kínál, és a szabadidő-terepjárók összes előnyét is nyújtja. Ugyanakkor az X3 úttörő a maga nemében, hisz méretében az első valódi prémium szabadidő-terepjáró.
 

A 2003-as év álomautója: az új 6-os Coupé

A 6-os Coupé alacsony, hosszú és széles, egy luxuskupé, amit a magabiztosság légköre leng körül. Ez nem csoda, hiszen karakteres vonalain kívül szokatlan méreteivel is kitűnik: 4,82 méteres hossza, 1,86 méteres szélessége és 1,37 méteres magassága igen meggyőző adatok egy sportkupénak. Csakúgy, mint az 5-ös és a 7-es sorozat esetében, a 6-os Coupé vezetője számára is minden fontos funkció elérhető a kormányról, vagy annak közvetlen közeléből. Ezek közül is kiemelkedik a gyári HiFi rendszer, ami az otthoni High-end rendszerek minőségét idézi, illetve az automata légkondicionáló, ami szintén alapfelszereltség.

A 6-os Coupé kezdetben egyetlen motorral, a 7-es sorozatból már jól ismert 4,4 literes, VALVETRONIC szelepvezérlésű V8-as benzines erőforrással érhető el. A 333 lóerős teljesítményű motorral és hatsebességű kéziváltóval szerelt 645Ci-nek így mindössze 5,6 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsuljon fel. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ban.

Az első sárvédők és a csomagtartó fedél műanyagból, míg az egész első rész, a motorháztető és az ajtók alumíniumból készülnek. Az pedig egyértelmű, hogy a kitűnő alváz és futómű könnyűfémből készül, és a legmodernebb elektronikus stabilitás ellenőrző rendszerek egészítik ki, mint a DSC és a DTC.

Az intelligens Dynamic Drive futómű ellenőrző rendszer a karosszéria dőlését előzi meg a kanyarokban. Emellett a BMW egyedülálló Aktív Kormánya is rendelhető az autóhoz.

A világ első kompakt, luxus szabadidő-terepjárója: a BMW X3

A BMW kibővíti a szabadidő-terepjárók piacát egy új sorozat piacra dobásával: az X3 a BMW egyedülálló vezetési élményét kínálja az X5 sokoldalúságával és luxusával. Ez a teljesen új és egyedi modellsorozat már méreteivel is kitűnik: 4565 milliméteres hosszával 87 milliméterrel hosszabb a 3-as Touringnál, de majdnem 300 milliméterrel rövidebb az új 5-ös BMW-nél. 

Soros hathengerű motorok, hatfokozatú sebességváltó és az új fejlesztésű, elektronikusan ellenőrzött xDrive összkerékhajtási rendszer felelős a BMW X3 tökéletes dinamizmusáért. Ezek mellett a magas üléspozíció, a tágas és karakteresen kialakított beltér adja az X3-as különleges vezetési élményét.

Az X3 kezdetben háromféle motorral lesz elérhető: a két benzinmotor már jól ismert, a 2,5 literes 192 lóerőt, míg a 3 literes 231 lóerőt teljesít. A 204 lóerős 3 literes dízel tavasszal mutatkozott be a felfrissített 3-as Coupé-ban.

Világújdonság az X3 és X5 modellekben: az intelligens xDrive összkerékhajtási rendszer

Az intelligens négykerékhajtást bevezető xDrive rendszer, többtárcsás kuplungja segítségével pillanatok alatt képes megváltoztatni a nyomatékelosztást az első és hátsó tengelyek között, így biztosítva a tapadást és minimalizálva az alul- és túlkormányzottságot. Továbbá az X5-ösből már jól ismert lejtmenet-vezérlő elektronikát (HDC - Hill Descent Control) is magában foglalja a rendszer.

Az új 5-ös BMW modellpalettájának bővítése

Alig két hónappal az új 5-ös BMW bemutatkozása után az eredetileg három motorból álló paletta két újabb modellel bővül. A sorozat csúcsára a 7-es sorozatból jól ismert 4,4 literes, VALVETRONIC szelepvezérlésű, 333 lóerős, V8-as benzinmotor kerül. A BMW 545i ezzel a motorral 5,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. Az 545i bőrkárpitozást, minden irányban elektromosan állítható első üléseket és automata légkondicionálót kap szériában.

A már jól ismert 2,5 literes, 192 lóerős, soros hathengerű benzines erőforrás az 5-ös sorozat középmezőnyét erősíti. Felszereltségében ez a modell is a már ismert 520i, 530i és 530d modellekhez hasonlít.

A Roadster sorozat kibővülése: Z4 2.2i

A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a BMW Z4 belépőmodellje, a 2,2 literes, soros hathengerű motorral szerelt változat. A 170 lóerő teljesítményű, és maximálisan 210 Nm nyomaték leadására képes erőforrással is kiváló sportautó a Z4. 100 km/h-ra álló helyzetből mindössze 7,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 225 km/h.

Újdonság a 3-as Coupé-nál: 320Cd

Sportos elegancia az úton, józan ész a benzinkútnál - ami eddig ellentmondásnak tűnt, az most a 320Cd megjelenésével valósággá válik. A 150 lóerő teljesítményt és 300 Nm nyomatékot teljesítő, 2 literes, négyhengerű, második generációs dízelmotor mostantól a 3-as Coupé-hoz is rendelhető. A kiváló menetteljesítményekkel rendelkező 320Cd megelégszik 5,7 liter gázolajjal 100 kilométeren.

A kis fogyasztás ellenére a 320Cd rendkívül dinamikus, köszönhetően a nyomatékos motornak, az 50:50 arányú tengelyterhelésnek, a pontos kormányzásnak, a feszes futóműnek és a hátsókerék-hajtásnak. A 320Cd álló helyzetből 100 km/h-s sebességre 8,8 másodperc alatt gyorsul.

Különleges igényűeknek: X5 Security és BMW Individual

A BMW X5 Security bevezetésével a BMW az első gyártó, amely golyóálló szabadidő-terepjárót kínál. Az X5 Security páncélzata akár a .44-es Magnum lövedékének is ellenáll. Ez a speciális szabadidő-terepjáró olyan piacokra készül, ahol szükség van az effajta védelemre, és az utak minősége igen rossz, ami miatt a biztonságos helyváltoztatáshoz terepjáróra van szükség.

A különleges kialakítású BMW-kre szakosodott BMW Individual is megjelenik a Frankfurti Autószalonon. A látogatók egy speciális, luxusjachtokat idéző belső kialakítású 7-es BMW-t és egy szintén egyedi kivitelű új 5-ös BMW-t csodálhatnak meg.

Forradalmi extrák: az első kameráktól a napelemes légkondicionálóig

A fedélzeti monitorral ellátott BMW-khez az ügyfél mostantól első kamerákat rendelhet, amik segítségével szélesebb képet kaphat a forgalomról, illetve hátsó kamerát is, ami tolatáskor lehet nagy segítség. Emellett a BMW, az adaptív fényszórók bevezetésével párhuzamosan, a BMW bemutatja az új forduló lámpákat: egy plusz lámpa az első lámpatestben, ami javítja a fényviszonyokat a kocsi előtt és mellett.

A tolótetőbe épített 24 napelemmel üzemeltetett, 6 darab napenergiás ventilátor a hagyományos légkondicionálót egészíti ki, és nyújt még nagyobb komfortot az utastérben.

Innovatív fejlesztések

A "Felnagyított Valóság" és a Connected Drive két kiemelkedő elektronikai fejlesztés, amit a BMW az ügyfelek hasznára fejlesztett ki. Az előbbi rendszer lehetővé teszi, hogy egy "adat szemüvegen" keresztül virtuális jeleket lássunk, amikor az autó valamely alkatrészét szeretnénk kicserélni, vagy megjavítani. A rendszer ilyenkor a szemünk elé vetíti a kívánt szerszámot, a beavatkozás helyét és módját és még számos fontos információt.

A Connected Drive rendszeren keresztül autónk más autókkal képes kommunikálni. Ilyenkor az egymáshoz közel lévő, forgalomban lévő autók közt egy ad-hoc helyi hálózat jön létre, amelyen keresztül információkat tudnak cserélni egymással, így a helyi veszélyekre (pl. csúszós út) is fel tudják hívni a figyelmet. A sofőr ugyanakkor ezen a rendszeren keresztül tudja más elektronikus eszközeit szinkronizálni az autóval.