A BMW Z3 roadster
új formában
kezdi a harmadik évezredet
Ha a fotókat eredeti méretben
akarja látni, kattintson rájuk!
Az
első Z3 roadstereket 1996 májusában vehették át büszke tulajdonosaik -
és azóta már közel 170.000 ilyen kis sportautót, mely rövidesen osztályának
piacvezetőjévé vált, és tiszteletet váltott ki a világ útjain. Most, 1999
áprilisától az M modell kivételével mindegyik modell diszkrét, de jellegzetes
finomítást kap: A kisebb motorok legújabb szabványok szerinti felújításán
túl, az új külső és belső designnak köszönhetően a BMW Z3 roadster új formában
közeledik a következő évezredhez. A határozott kontúrral karakteresebbre
formált hátsó sárvédő dob még inkább hangsúlyozza az autó sportos karakterét,
valamint a BMW különleges jellemzőjét, az erős hátsókerékhajtást.
Ezekkel az új jellemzőkkel a Z3
hangsúlyt helyez a roadster-stílusra: a hosszú, erőtől duzzadó
motorháztető, az alacsony övvonal és a rövid, zömök "hátsó". Az övvonal
legalacsonyabb pontja az üléseknél van, s az autó vége felé emelkedik.
Az újratervezett csomagtértető, az L alakba rendezett hátsó lámpák és az
új formájú hátsó ütközök adnak új megjelenést az autó hátsó részének. A
diszkréten áttervezett első részen a minden modellen kicsit más BMW vese-rácsok
és az új kerekek frissítik fel a spartanburgi modell arculatát.
A
Z3-as belső is több jelentős részletben megváltozott: Az új, kisebb sportkormány
(két lépcsőben kioldódó légzsákkal), a most debütáló, csak a Z3-ashoz kapható
tetővászon szigetelésvédelme, a vonzó és kellemes tapintású műanyag felületek
és az új tervezésű középkonzol jelentősen megnövelik a kék-fehér roadster
belső imidzsét.
Technikai jellemzőit tekintve is
mérföldkő az új Z3-as roadster: Minden új modell a merevebb
hátsó lengőkarral szerelt a hathengerűeknél már bevált hátsó futóművel
fut. Ezzel szemben a motorok olyanok, mint az új 3-as limuzinban, a választék
a nagy nyomatékú, kiegyenlítő tengelyekkel ellátott négyhengerű, 87kW/118
LE teljesítményű 1,9 literes motortól a hathengerű 2,0 literesen át (110kW/150LE)
a 2,8 literesig (142kW/193LE) terjed. A legjobb teljesítményt továbbra
is az M roadster soros hathengerű motorja nyújtja félelmetes, 236kW/321
LE teljesítményével. Minden motor teljesíti a szennyezőanyag-kibocsátás
jövő szabályozóit, még hosszabb szervizintervallumok mellett is - így csökkentve
a fenntartási költségeket. Ez még egy ok arra, hogy a Z3 roadster jövőjét
továbbra is fényesnek lássuk.
|