A BMW Z3 roadster
új formában kezdi a harmadik évezredet
Ha a fotókat eredeti méretben akarja látni, kattintson rájuk!
 

Az első Z3 roadstereket 1996 májusában vehették át büszke tulajdonosaik - és azóta már közel 170.000 ilyen kis sportautót, mely rövidesen osztályának piacvezetőjévé vált, és tiszteletet váltott ki a világ útjain. Most, 1999 áprilisától az M modell kivételével mindegyik modell diszkrét, de jellegzetes finomítást kap: A kisebb motorok legújabb szabványok szerinti felújításán túl, az új külső és belső designnak köszönhetően a BMW Z3 roadster új formában közeledik a következő évezredhez. A határozott kontúrral karakteresebbre formált hátsó sárvédő dob még inkább hangsúlyozza az autó sportos karakterét, valamint a BMW különleges jellemzőjét, az erős hátsókerékhajtást.

Ezekkel az új jellemzőkkel a Z3 hangsúlyt helyez a roadster-stílusra: a hosszú, erőtől duzzadó motorháztető, az alacsony övvonal és a rövid, zömök "hátsó". Az övvonal legalacsonyabb pontja az üléseknél van, s az autó vége felé emelkedik. Az újratervezett csomagtértető, az L alakba rendezett hátsó lámpák és az új formájú hátsó ütközök adnak új megjelenést az autó hátsó részének. A diszkréten áttervezett első részen a minden modellen kicsit más BMW vese-rácsok és az új kerekek frissítik fel a spartanburgi modell arculatát.

A Z3-as belső is több jelentős részletben megváltozott: Az új, kisebb sportkormány (két lépcsőben kioldódó légzsákkal), a most debütáló, csak a Z3-ashoz kapható tetővászon szigetelésvédelme, a vonzó és kellemes tapintású műanyag felületek és az új tervezésű középkonzol jelentősen megnövelik a kék-fehér roadster belső imidzsét.

Technikai jellemzőit tekintve is mérföldkő az új Z3-as roadster: Minden új modell a merevebb hátsó lengőkarral szerelt a hathengerűeknél már bevált hátsó futóművel fut. Ezzel szemben a motorok olyanok, mint az új 3-as limuzinban, a választék a nagy nyomatékú, kiegyenlítő tengelyekkel ellátott négyhengerű, 87kW/118 LE teljesítményű 1,9 literes motortól a hathengerű 2,0 literesen át (110kW/150LE) a 2,8 literesig (142kW/193LE) terjed. A legjobb teljesítményt továbbra is az M roadster soros hathengerű motorja nyújtja félelmetes, 236kW/321 LE teljesítményével. Minden motor teljesíti a szennyezőanyag-kibocsátás jövő szabályozóit, még hosszabb szervizintervallumok mellett is - így csökkentve a fenntartási költségeket. Ez még egy ok arra, hogy a Z3 roadster jövőjét továbbra is fényesnek lássuk.