VISSZA:

K 1022 GT
..
.
.

K 1200 LT
.
..
.

K 1200 RS
.
..
.

K 1200 GT
.
..
.

R 850 R
.
..
.

R 1100 S
.
..
.

R 1100 S
BoxerCup Replica
.
..

R 1150 GS
.
..
.

R 1150 R
.
.
..

R 1200 C Classic
.
.
..

R 1200 CL
.
..
..

R 1200 CL
.
..
..

F 650 CS
.
..
.

F_650_GS
.
.
..
..
.
.
.
.
.

.




 

BMW motorketékpárok

Az új K 1200 GT

Idestova lassan húsz éve a fekvő helyzetű soros négyhengerű motor a K-sorozat BMW-motorkerékpárjainak fő ismertetőjegye. Fölényes teljesítmény-kifejtése mellett rendkívül megbízható és már-már legendásan hosszú élettartamú erőforrás.
Legkorszerűbb digitális motorvezérlő elektronikai rendszerének köszönhetően, amely a hármashatású szabályozott katalizátorral együtt példásan tiszta működésűvé teszi, teljességgel megfelel korunk műszaki kívánalmainak. A K-sorozat négyhengerű képviselői mindig is a BMW motorkerékpár-kínálatának fontos támpillérei voltak, és ez a jövőben sem lesz másképp. 

Szinte a kezdetektől fogva tagja volt a K-sorozatnak az 1984-ben bemutatott, teljes borítású K 100 RT. Ennek gazdag felszereltségű, kényelmes utódja, a K 1100 LT hosszú éveken át az ideális túramotor megtestesítője volt. 

A K 1200 LT, amely 1999 tavaszán váltotta le a K 1100 LT-t, újraértelmezte a túramotor fogalmát. Fényűző kialakításának, magas szintű menetkényelmének és átlagon felül gazdag alapfelszereltségének köszönhetően új távlatokat tárt fel a kétkerekű mobilitásban. Nem véletlenül nevezték el a motorkerékpárok 7-es BMW-jének, amely kényelmét, felszereltségét, de menetdinamikai sajátosságait tekintve is mércét állít kategóriájában a személygépkocsik között.

A BMW azon vásárlóinak kínálja a K 1200 GT-t, akik számára kevésbé fontos a túláradó luxus, ám semmiképpen sem szeretnének lemondani a túramotorok nyújtotta hatékony menetszél- és időjárás elleni védelemről, valamint a kényelmes, egyenes ülőhelyzetről. 

E kívánalmak jegyében született meg a sikeres K 1200 RS új modellváltozata, amelynél a túramotorozáson van a fő hangsúly. Túraalkalmasságga kiváló fordulékonysággal és dinamizmussal párosul. A  „GT“ a Gran Tourismo szó rövidítése, és mint ilyen, a magas szintű menetkényelem és a kifinomult sportosság ideális elegyének szinonimája.

Az új K 1200 GT 2002. végén került piacra a K 1200 RS sport- és a K 1200 LT luxus-túramotor képviselte K-sorozat harmadik tagjaként.

A K 1200 RS szolgált műszaki alapul: változatlan hajtás és futómű

A GT a K 1200 RS jól bevált, csúcsmodern műszaki megoldásait kamatoztatja. Változatlan formában vette át tőle a hajtásláncot, motorja az 1200 köbcentiméteres erőforrás 96 kW (130 LE) teljesítményű változata. Egyes 72 kW-os (98 LE-s) változatban is forgalmazza a BMW. A jövőben életbe lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat teljesítendő, megújult a lambda-szonda, megváltozott a katalizációs felület anyaga és a motorvezérlés, továbbá még tisztább működésűvé vált a négyhengerű motor. 

Szintén a K 1200 RS-től származik a futómű. Az első kereket megvezető BMW Telelever és a kardánhajtású hátsó kereket integráló BMW Paralever futómű kiváló menetkényelmet szavatol, amely egyaránt kielégíti a sportos és a kényelemorientált haladással szemben támasztott magas szintű elvárásokat. A rugóutak hossza megegyezik K 1200 RS-ével. Hátul 5,5 colos felnire szerelt széles, 180 mm-es gumiabroncs forog. 

Karosszéria: módosított borítás elektromosan állítható szélvédővel

A borítás, amely főbb elemeit tekintve ugyancsak a K 1200 RS-ről került át, szintén átalakult. A hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem érdekében szélesebb lett az alsó része, így még jobban távol tartja a menetszelet a vezető lábaitól. Ez a kiegészítő idom valamennyi fényezés esetén fekete színű. 

Szintén újak a fényezett kézvédők, valamint a korábbinál magasabb, immár elektromosan állítható új szélvédő. Kényelmes, fokozatmentes állítási lehetőségének köszönhetően a mindenkori vezető testmagasságának és igényeinek megfelelően alakítható a szélvédelem. 

A fenti módosítások az általuk biztosított funkcionális előnyökön túlmenően külsőleg is megkülönböztetik a GT-t a K 1200 RS-től.

Kényelmesebb ülések és magasabb kormány

A BMW a komfortkormány átalakításával járult hozzá a túramotorozáshoz elengedhetetlenül fontos kényelmes ülőhelyzet kialakításához. A GT kormánya valamivel magasabb, és más szögben van meghajlítva, mint K 1200 RS-é, így kevésbé veszi igénybe a vezető csuklóit, és egyenes testtartás felvételét teszi lehetővé számára. Az új komfortnyereg a K 1200 RS-éhez hasonlóan állítható magasságú, 790 mm-en vagy 820 mm-en lehet rögzíteni 

A BMW Integral ABS részleges kiterjesztésű változata gyárilag

Az új K 1200 GT alapfelszereltsége a BMW Integral ABS részleges kiterjesztésű változatát tartalmazza. A részleges kiterjesztés azt jelenti, hogy míg a fékkar az első és a hátsó féket egyaránt működésbe hozza, a fékpedál csak a hátsó kerékre hat. A GT fékrendszere egyébként megegyezik a K 1200 RS-ével, azaz elöl rajta is a kíváló hatásfokú Evo-fék teljesít szolgálatot. 

Csomagtartó-rendszer és fényezett fedelű oldaltáskák gyárilag 

A K 1200 GT csomagtartóvázzal  és oldaltáskákkal készül. Utóbbiak fedele fényezett kivitelű, így még elegánsabbá és nemesebbé teszik a motor külsejét. 
Kétfajta fényezés és fehér indexbúrák.

A GT orientkék metál és szürkészöld metál színben rendelhető meg, a nyereg mindkét esetben fekete. Fehér színű indexbúrái elegáns összhangban állnak az említett színekkel.

Extrafelszereltség és tartozékok

A gyári extrafelszerelések sorában megtalálható a markolat- és az ülésfűtés, valamint a K 1200 RS-ről ismert sebességtartó automatika. Felár nélkül választható a GT-hez a fűtött kivitelben is rendelhető alacsony nyereg, amelyen 770 mm-re és 800 mm-re állítható be az ülésmagasság. Mint arról a fentiekben már szó esett, egyes országokban 72 kW (98 LE) teljesítményű változatban is megvásárolható a GT. 
A tartozékokat a BMW-márkakereskedők értékesítik és szerelik fel. Minden megtalálható közöttük, ami része a K 1200 RS-hez kínált tarzotékcsomagnak, hacsak eleve nem foglaltatnak benne a GT alapfelszereltségében, mint például az oldaltáskák.

R 1100 S BoxerCup Replika

A versenymotor utcai változata

A nemzetközi BMW Motorrad BoxerCup futamain kéthengerű R 1100 S-k nyergében mérik össze tudásukat a pilóták. Mostantól utcai változata is létezik a versenymotornak, az R 1100 S BoxerCup Replika. Ez az igazi BoxerCupok jellegzetes óceánkék metál/alpesi fehér fényezésével és Randy Mamola aláírásával készül. Indexbúrái fehér színűek.

Az utcai változat műszakilag az R 1100 S-nek felel meg. Alapáron jár hozzá a jobb bedönthetőség érdekében hosszabb rugóstagokkal készülő sportfutómű, valamint a 180/55 ZR 17 méretű gumival felszerelt 5,5 colos hátsó felni. A két felni óceánkék színre van fényezve.

A versenymotorról származik a hengerfejborítás és a légellenállást javító motorspoiler – mindkettő a Formula-1-ben alkalmazott rendkívül könnyű szénszálerősítésű műanyagból készül. Szintén a versenymodellt idézik a motorspoilerre ragasztott szponzor-matricák.

A Replikához is megrendelhető az R 1100 S-hez kínált extrafelszerelések egy része, köztük az Integral ABS részleges kiterjesztésű változata és a markolatfűtés. A motorspoiler természetesen az ügyfelek igényétől függően matricák nélküli kivitelben is kérhető hozzá. A tartozékok között megtalálható a BMW-csomagtartó-rendszer, valamint a tanktáska.

Módosított hatfokozatú váltó valamennyi boxermotoros modellhez

A BMW gyökeresen átalakította a boxermotoros modellekhez kínált hatfokozatú váltót. A korábbi szerkezet alapkoncepciójának megtartása mellett a fogaskerekek geometriájának átalakulása jelzi a leglényegesebb változást. Mivel az új változat fogaskerekei magasabb fogazással készülnek, jobban egymásba tudnak kapaszkodni a fogak, és „finomabban“ kapcsolódnak a fogaskerekek. E megoldásnak köszönhetően csökken a váltási zaj, vagyis csendesebben működik a váltó.
Egyúttal kapcsolhatósága is javult. Mivel csökkent az alkatrészek súrlódása, könnyebben hívhatók be az egyes sebességfokozatok. A kapcsolókörmök és a fogaskerekek megfelelő részeinek átalakítása ugyancsak a könnyebb, pontosabb és csendesebb működésnek kedvezett. Az említett javítóintézkedések áldásos hatásaként mintegy 1 kilogrammal csökkent a váltó tömege. 

A hatfokozatú, boxermotoros modellek - az R 1200 C nem tartozik közéjük – mostantól ezzel a korszerűsített váltóval kerülnek forgalomba.

Változtatások a 2003. modellévre

Az idén bizonyos változtatásokkal és korszerűbb műszaki kivitelben készülnek egyes modellek és modellsorozatok. A legfontosabb újdonságok a következők:

F-sorozat
Állítható kivitelű túra-rugóstaggal bővül az F 650 tartozékkínálata.

R-sorozat
Minden hatfokozatú boxermotoros modell - az R 1200 nem tartozik közéjük – megkapja az elsőként az R 1200 CL-en bemutatott korszerűsített váltót.

Az R 1150 GS-hez, az R 1100 S-hez és az R 850/1150 R-hez fehér indexbúrák rendelhetők tartozékként.

Az R 1150 CS és modelltestvére, az Adventure legfontosabb újdonsága a terepen kiiktatható részleges kiterjesztésű Integral ABS. A blokkolásgátló berendezés a korábbiakhoz hasonlóan extrafelszerelésnek számít.

Acélsodronyos fékvezetékeket kap az R 1150 R és az új R 850 R. 
Az Independent öntött felnijeivel is megrendelhető az R 1200 C (extrafelszerelés), az R 1200 C Independent pedig kérhető kisebb méretű utasüléssel is.

K-sorozat
5,5 colos felnire szerelt széles, 180 mm-es hátsó gumiabroncsot kap a K 1200 RS. Extrafelszerelésként keményebb rugóval és lengéscsillapítóval ellátott sportrugóstag és fehér indexbúrák rendelhetők hozzá.

Valamennyi BMW-motorkerékpár állandó tompított világítást kapott.