-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- |
A
BMW újdonságai Genfben
A 3-as sorozat
Coupé, Cabrio és Compact változatainak modellfrissítése
BMW 330Cd – új kupé hathengerű benzinmotorral
Ilyesmire még nem volt példa a BMW-nél: dízelmotor hajt
kupét! Az új 3-as kupéval valósággá vált, ami nem sokkal ezelőtt még elképzelhetetlen
lett volna: az új 3,0 literes dízelmotor dolgozik a BMW 330Cd motorházteteje
alatt. A 150 kW (204 LE) teljesítményű hajtómű igen széles hasznos fordulatszám-tartományban
adja le erejét. és már 1.500 percenkénti fordulaton rendelkezésre bocsátja
410 Nm maximális forgatónyomatékát. Haladjon akár autópályán vagy kanyarokkal
tűzdelt hegyi útszakaszon, felettébb meggyőző módon mozgósítja teljesítményét
a dízelüzemű kupé. Menetteljesítményei önmagukért beszélnek: 7,2 másodperc
alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, és 242 km/h végsebességet tud elérni.
Mindezek ellenére 6,6 liter gázolajjal is beéri száz kilométerenként. A
vezető az új hatfokozatú kézi váltónak köszönhetően minden fordulaton ill.
sebességnél nagy nyomatéknak örvendhet, így anélkül válthat jóval kevesebbet,
hogy ez a menetteljesítmények rovására menne.
A Coupé és a Cabrio új külső megjelenése
A kupé a tökéletesebb irányíthatóság érdekében továbbfejlesztett
futóművének köszönheti kiváló dinamizmusát, fordulékonyságát és sportosságát.
Bárki igazi sprinternek érezheti magát benne, hiszen mindig gyorsan, nagy
lendülettel veti magát előre a gázpedál parancsára. Mindemellett természetesen
megőrizte vonzó és elegáns külsejét, amely finom átalakításának köszönhetően
most még hatékonyabban közvetíti a lényéből fakadó sportosságot és lendületet.
Még egyedibb és kifejezőbb lett az orra, és markánsabbá vált a fara.
Szemből a nyitott modell is tekintélyesebbnek látszik
elődjénél. Oldalról szemlélve jól kihangsúlyozza sportos, nyújtott alakját
a lapos szögben álló szélvédőüveg. Tökéletesen feszes vászonteteje zárt
állapotában kupészerűen széles C-oszlopot formáz, és ezáltal még hatásosabban
kiemeli a zömök fart.
A kupéhoz hasonlóan a 330Ci Cabrio is hatfokozatú váltóval
készül, igény esetén azonban SMG-váltóval (325Ci és 330Ci) is kérhető.
Adaptív fényszórókkal felszerelt kupé és kabrió
A BMW 3-as sorozatában először a kupé és a kabrió extrafelszereltségében
jelent meg a gépjármű-világítástechnika új, forradalmi vívmánya, az adaptív
kanyarfényszóró. Ez az intelligens rendszer már messziről bevilágítja a
kanyart, amivel számottevően fokozza a közlekedés biztonságát. A mindenkori
közlekedési helyzetnek megfelelő működését a kerékelfordulási- és az eltérülési
szög, valamint a sebesség aktuális adatai alapján, szenzorok segítségével
szabályozza az e célra kifejlesztett számítógép. Az érzékelőktől kapott
adatokból számítja ki az adaptív kanyarfényszóró-vezérlés az út vonalvezetését,
és annak megfelelően irányítja az úttestre vagy a padkákra az elfordulni
képes bi-xenonfényszórók fényét. A vezető így már a kanyarok előtt és a
kanyarokban is jobban, biztonságosabban belátja az előtte lévő útszakaszt.
Fokozott biztonság: innovatív hátsó lámpák
kétfokozatú fékjelzőfénnyel
A kupé és a kabrió nemcsak új hátsó lámpatesteket mondhat
magáénak, hanem harmadik féklámpát is, amely fénydiódáinak köszönhetően
hamarabb képes jelezni a mögöttes forgalom számára a vezető fékezési szándékát,
mint a hagyományos izzós változatok. A BMW az amerikai piacra szállított
modelleket szerelte fel először a fékezés intenzitását kijelző „kétfokozatú
féklámpával“, amely a lassítás tényleges erejének megfelelően képes változtatni
az általa kibocsátott fényjelet, és ezzel adott esetben vészfékezésre hívja
fel a gépkocsit követők figyelmét. Ez a megoldás nagyban csökkentheti a
ráfutásos balesetek számát.
Új erőre kapott a limuzin, a kombi és a compact.
A 3-as modellsorozat valamennyi tagja új erőre kapva vág
neki a 2003-as modellévnek. A limuzin és a kombi 330d változatában – akárcsak
a kupé esetében – nagyobb lett a 3,0 literes dízelmotor teljesítménye és
forgatónyomatéka. A hátsó- vagy összkerékhajtással rendelkező 330i és 330d,
valamint a hátsókerékhajtású 320d megkapta a hatfokozatú váltót, a hátsókerékhajtású
325i- és 330i pedig mostantól hatfokozatú SMG-váltóval is kérhető.
A 318td a compact-sorozat új dízel-alapmodellje, vele
együtt összesen ötféle motorváltozatban – két dízel- és három benzinhajtóművel
– vásárolható meg a ferde hátú limuzin. Ezen kívül külsőleg és műszaki
tartalmát tekintve is megújult a compact-modellcsalád. A jövőben hatfokozatú
váltóval készül, és az ugyancsak hatfokozatú SMG-váltóval is rendelhető
lesz a 325ti csúcsváltozat, továbbá színezett kivitelűeknek adják át helyüket
a hátsó lámpatestek színtelen burái. A faron ezen kívül a keresztben futó
kiegészítő horony és a kupééhoz hasonló, ám annál szélesebb emelőszegély
jelzi a változást. Oldalt küszöbborítások teszik teljessé az arculatfrissítést
Az új 7-es BMW
hathengerű benzines változata: 730i/730Li
Még csak pár hete, hogy bemutatkozott a 7-es sorozat új
csúcsmodellje, a 12-hengerű motorral felszerelt 760i, máris új alapmodellel
bővült a kínálat: 2003. tavaszától kezdődően a 730i/730Li változat nyitja
meg a benzinesek sorát. Motorházteteje alatt a BMW jellegzetes soros hathengerű
motorja dolgozik. Ezzel a világszerte több ízben is kitüntetett Bi-VANOS-rendszerű,
3,0 literes motor lesz az egyetlen olyan hajtómű, amelyet mindhárom modellsorozatához
kínál a BMW.
A 730i/730Li motorja 5.900 percenkénti fordulaton adja
le170 kW (231 LE) teljesítményét, és 3500-nál bocsátja rendelkezésre 300
Nm maximális forgatónyomatékát. A 7-es sorozat többi tagjához hasonlóan
ebben a modellben is a világon egyedülálló, több ízben is kiváló visszajelzésekkel
büszkélkedő, STEPTRONIC-funkciós hatfokozatú váltó látja el az erőátvitel
feladatát, és gondoskodik egyúttal figyelemre méltó menetteljesítményekről,
valamint kedvező fogyasztásról. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint
az, hogy a limuzin 8,1/8,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és
237 km/h végsebességet tud elérni. Ráadásul dinamizmusa ellenére is mindössze
10,6/10,7 litert fogyaszt átlagban, és így 830/825 kilométert tud megtenni
egy tankolással. Károsanyag-kibocsátása megfelel a legszigorúbb EU 4 környezetvédelmi
szabvány előírásainak.
A 730i alap- és extrafelszereltsége egyebekben megegyezik
a 730d-ével. Extráinak sorából kiemelendő a gépkocsi kényelmes kinyitását,
lezárását és elindítását biztosító komfortfunkció, amelyhez még az elektronikus
indítókulcs használatára sincs szükség, az aktív sebességszabályozás, az
átfogó hangvezérlés, a hátsó komfortülések, a hat lemez lejátszására alkalmas
DVD-váltóval és hátul is iDrive-kontrolvezérléssel párosított hátsó monitor,
a Professional LOGIC7 hifi-rendszer, valamint a menet közbeni internet-használat
lehetőségét kínáló BMW ONLINE-rendszer.
A 730Li mindenek előtt hátul fejedelmi helyviszonyokat
eredményező, 140 mm-rel hosszabb tengelytávjában, bőrkárpitozásában, a
hátsó szélvédőt és a hátsó oldalablakokat lefedő sötétítő függönyeiben
és terheléskiegyenlítő hátsó légrugózásában különbözik a 730i-től. |