VISSZA:
-
-






-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

A BMW újdonságai Genfben

A 3-as sorozat Coupé, Cabrio és Compact változatainak modellfrissítése

BMW 330Cd – új kupé hathengerű benzinmotorral

Ilyesmire még nem volt példa a BMW-nél: dízelmotor hajt kupét! Az új 3-as kupéval valósággá vált, ami nem sokkal ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna: az új 3,0 literes dízelmotor dolgozik a BMW 330Cd motorházteteje alatt. A 150 kW (204 LE) teljesítményű hajtómű igen széles hasznos fordulatszám-tartományban adja le erejét. és már 1.500 percenkénti fordulaton rendelkezésre bocsátja 410 Nm maximális forgatónyomatékát. Haladjon akár autópályán vagy kanyarokkal tűzdelt hegyi útszakaszon, felettébb meggyőző módon mozgósítja teljesítményét a dízelüzemű kupé. Menetteljesítményei önmagukért beszélnek: 7,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, és 242 km/h végsebességet tud elérni. Mindezek ellenére 6,6 liter gázolajjal is beéri száz kilométerenként. A vezető az új hatfokozatú kézi váltónak köszönhetően minden fordulaton ill. sebességnél nagy nyomatéknak örvendhet, így anélkül válthat jóval kevesebbet, hogy ez a menetteljesítmények rovására menne. 

A Coupé és a Cabrio új külső megjelenése

A kupé a tökéletesebb irányíthatóság érdekében továbbfejlesztett futóművének köszönheti kiváló dinamizmusát, fordulékonyságát és sportosságát. Bárki igazi sprinternek érezheti magát benne, hiszen mindig gyorsan, nagy lendülettel veti magát előre a gázpedál parancsára. Mindemellett természetesen megőrizte vonzó és elegáns külsejét, amely finom átalakításának köszönhetően most még hatékonyabban közvetíti a lényéből fakadó sportosságot és lendületet. Még egyedibb és kifejezőbb lett az orra, és markánsabbá vált a fara. 

Szemből a nyitott modell is tekintélyesebbnek látszik elődjénél. Oldalról szemlélve jól kihangsúlyozza sportos, nyújtott alakját a lapos szögben álló szélvédőüveg. Tökéletesen feszes vászonteteje zárt állapotában kupészerűen széles C-oszlopot formáz, és ezáltal még hatásosabban kiemeli a zömök fart. 
A kupéhoz hasonlóan a 330Ci Cabrio is hatfokozatú váltóval készül, igény esetén azonban SMG-váltóval (325Ci és 330Ci) is kérhető. 

Adaptív fényszórókkal felszerelt kupé és kabrió

A BMW 3-as sorozatában először a kupé és a kabrió extrafelszereltségében jelent meg a gépjármű-világítástechnika új, forradalmi vívmánya, az adaptív kanyarfényszóró. Ez az intelligens rendszer már messziről bevilágítja a kanyart, amivel számottevően fokozza a közlekedés biztonságát. A mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelő működését a kerékelfordulási- és az eltérülési szög, valamint a sebesség aktuális adatai alapján, szenzorok segítségével szabályozza az e célra kifejlesztett számítógép. Az érzékelőktől kapott adatokból számítja ki az adaptív kanyarfényszóró-vezérlés az út vonalvezetését, és annak megfelelően irányítja az úttestre vagy a padkákra az elfordulni képes bi-xenonfényszórók fényét. A vezető így már a kanyarok előtt és a kanyarokban is jobban, biztonságosabban belátja az előtte lévő útszakaszt.

Fokozott biztonság: innovatív hátsó lámpák kétfokozatú fékjelzőfénnyel

A kupé és a kabrió nemcsak új hátsó lámpatesteket mondhat magáénak, hanem harmadik féklámpát is, amely fénydiódáinak köszönhetően hamarabb képes jelezni a mögöttes forgalom számára a vezető fékezési szándékát, mint a hagyományos izzós változatok. A BMW az amerikai piacra szállított modelleket szerelte fel először a fékezés intenzitását kijelző „kétfokozatú féklámpával“, amely a lassítás tényleges erejének megfelelően képes változtatni az általa kibocsátott fényjelet, és ezzel adott esetben vészfékezésre hívja fel a gépkocsit követők figyelmét. Ez a megoldás nagyban csökkentheti a ráfutásos balesetek számát.

Új erőre kapott a limuzin, a kombi és a compact.

A 3-as modellsorozat valamennyi tagja új erőre kapva vág neki a 2003-as modellévnek. A limuzin és a kombi 330d változatában – akárcsak a kupé esetében – nagyobb lett a 3,0 literes dízelmotor teljesítménye és forgatónyomatéka. A hátsó- vagy összkerékhajtással rendelkező 330i és 330d, valamint a hátsókerékhajtású 320d megkapta a hatfokozatú váltót, a hátsókerékhajtású 325i- és 330i pedig mostantól hatfokozatú SMG-váltóval is kérhető. 

A 318td a compact-sorozat új dízel-alapmodellje, vele együtt összesen ötféle motorváltozatban – két dízel- és három benzinhajtóművel – vásárolható meg a ferde hátú limuzin. Ezen kívül külsőleg és műszaki tartalmát tekintve is megújult a compact-modellcsalád. A jövőben hatfokozatú váltóval készül, és az ugyancsak hatfokozatú SMG-váltóval is rendelhető lesz a 325ti csúcsváltozat, továbbá színezett kivitelűeknek adják át helyüket a hátsó lámpatestek színtelen burái. A faron ezen kívül a keresztben futó kiegészítő horony és a kupééhoz hasonló, ám annál szélesebb emelőszegély jelzi a változást. Oldalt küszöbborítások teszik teljessé az arculatfrissítést


Az új 7-es BMW hathengerű benzines változata: 730i/730Li 

Még csak pár hete, hogy bemutatkozott a 7-es sorozat új csúcsmodellje, a 12-hengerű motorral felszerelt 760i, máris új alapmodellel bővült a kínálat: 2003. tavaszától kezdődően a 730i/730Li változat nyitja meg a benzinesek sorát. Motorházteteje alatt a BMW jellegzetes soros hathengerű motorja dolgozik. Ezzel a világszerte több ízben is kitüntetett Bi-VANOS-rendszerű, 3,0 literes motor lesz az egyetlen olyan hajtómű, amelyet mindhárom modellsorozatához kínál a BMW. 

A 730i/730Li motorja 5.900 percenkénti fordulaton adja le170 kW (231 LE) teljesítményét, és 3500-nál bocsátja rendelkezésre 300 Nm maximális forgatónyomatékát. A 7-es sorozat többi tagjához hasonlóan ebben a modellben is a világon egyedülálló, több ízben is kiváló visszajelzésekkel büszkélkedő, STEPTRONIC-funkciós hatfokozatú váltó látja el az erőátvitel feladatát, és gondoskodik egyúttal figyelemre méltó menetteljesítményekről, valamint kedvező fogyasztásról. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a limuzin 8,1/8,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és 237 km/h végsebességet tud elérni. Ráadásul dinamizmusa ellenére is mindössze 10,6/10,7 litert fogyaszt átlagban, és így 830/825 kilométert tud megtenni egy tankolással. Károsanyag-kibocsátása megfelel a legszigorúbb EU 4 környezetvédelmi szabvány előírásainak.

A 730i alap- és extrafelszereltsége egyebekben megegyezik a 730d-ével. Extráinak sorából kiemelendő a gépkocsi kényelmes kinyitását, lezárását és elindítását biztosító komfortfunkció, amelyhez még az elektronikus indítókulcs használatára sincs szükség, az aktív sebességszabályozás, az átfogó hangvezérlés, a hátsó komfortülések, a hat lemez lejátszására alkalmas DVD-váltóval és hátul is iDrive-kontrolvezérléssel párosított hátsó monitor, a Professional LOGIC7 hifi-rendszer, valamint a menet közbeni internet-használat lehetőségét kínáló BMW ONLINE-rendszer.

A 730Li mindenek előtt hátul fejedelmi helyviszonyokat eredményező, 140 mm-rel hosszabb tengelytávjában, bőrkárpitozásában, a hátsó szélvédőt és a hátsó oldalablakokat lefedő sötétítő függönyeiben és terheléskiegyenlítő hátsó légrugózásában különbözik a 730i-től.