Dinamikus
megjelenés az üzleti életben
Az első képek az új
5-ös BMW-ről
A sok találgatás és számítógépes
grafika után a BMW kiadta az új 5-ös sorozat (E60) első képeit és információit.
Főbb jellemzők:
o
Innovatív kistömegű konstrukció: alumínium/acél karosszéria.
o
Teljesen alumínium alváz és felfüggesztés, „intelligens elsőkerék-kormányzás”,
Dynamic Drive és
......defektmentes
abroncsok.
oSoros
hathengerű benzinmotorok 2,2 - 3 literes hengerűrtartalomig; 3 literes
(közös nyomásterű)
......dízelmotor,
4,4 literes V8-as benzinmotor, VALVETRONIC technológiával; hatfokozatú
......kézi-
és automatikus váltó.
o
iDrive kezelőrendszer és head-up display
o
Adaptív kanyarfényszóró, fékerő-kijelzés, bi-xenon fényszórók, Intelligens
Cruise Control.
o
Nagyobb férőhely a hátsó utasoknak és sokkal tágasabb csomagtér
Az
új 5-ös BMW már első látásra igazán lenyűgöző újdonság: amikor az ember
először pillantja és csodálja meg az elegáns, mégis erőt sugárzó karosszériát,
azonnal tudja, hogy az üzleti kategória dinamikus képviselőjével van dolga.
Az igazi dinamizmust azonban útközben éli át az ember az új 5-ös BMW-ben,
a számos új fejlesztésnek, mint például a könnyű alumínium/acél karosszériának
köszönhetően. Tehát röviden: az új BMW 5-ös Limuzin tágasabb és kényelmesebb,
miközben könnyebb is és hajtóanyag-fogyasztása is kisebb, valamint még
tovább javult a menetdinamikája.
Egyedül
az intelligens vezetési rendszerek segítségével növelhetjük a vezetési
élmény kényelem- és biztonság érzetét. Az új 5-ös BMW az autó, amely, a
világújdonság „intelligens elsőkerék-kormányzásnak” és a Dynamic Drive
stabilizáló rendszernek köszönhetően, kompromisszumot nem ismerő módon
nyújtja az agilitás, a komfort és a kezelhetőség tökéletes összhangját.
A defektmentes abroncsok nagy választékával a BMW tovább erősíti a márka
vezető szerepét a biztonságos gumik bevezetésében.
Hathengerű motorok
Az
új 5-ös BMW-t 2003. júliusában mutatják be az európai piacokon, először
hathengerű motorokkal. Az 520i a legkisebb hathengerű BMW motort, a 2,2
literes 170 lóerős, 210 Nm nyomatékú benzines erőforrást kapja. Nagyobb
testvére az 530i már 231 lóerő teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal rendelkezik.
Az igazi újdonság a motorok terén azonban a 7-es sorozatban közelmúltban
bemutatott új fejlesztésű 3 literes, 218 lóerős és 500 Nm nyomatékú dízel
erőforrás lesz, ami az 530d típusjelű BMW-t hajtja.
Az 520i / 530d / 530i álló
helyzetből 100 km/h-ra 9.0 / 7.1 / 6.9 másodperc alatt gyorsul, végsebességük
pedig 230 / 245 / 250 km/h, miközben átlagfogyasztásuk 9.0 / 6.9 / 9.5
liter hajtóanyag 100 kilométeren.
Az
új 5-ös BMW nagyobb és tágasabb, mint elődje, mégis könnyebb, a típustól
függően, akár 75 kilogrammal is. Ez az alumíniumból készült első rész és
az acélból készült többi karosszériaelem kombinációjából adódik. A méret
növekedése és az egyre több kényelmi extra ellenére az új 5-ös BMW menetdinamikája
még az elődjét is felülmúlja, és ezzel új mércét állít fel kategóriájában.
Formaterv: sportos, újszerű,
összetéveszthetetlen
Külsejében
az új 5-ös BMW a 3-as sorozat sportosságát és a 7-es sorozat nagyságát
egyesíti magában. Az egyedi formaterv az új 5-ös BMW limuzint a márka modellpalettájának
közepére helyezi. Az erőteljes orr-rész az összetéveszthetetlen, ívelt
lámpákkal és a kupészerű tetővonal igazán sportos külsőt adnak az autónak.
Integrált elektronikus
rendszerek:
.......„Intelligens
elsőkerék-kormányzás”, adaptív fényszórók és Intelligens Cruise Control
Az új 5-ös BMW vásárlója
„intelligens elsőkerék-kormányzás”-t is kérhet autójához. Ez a világújdonság
tulajdonképpen a kormány áttételét változtatja normál vezetési körülmények
közt: kis és közepes sebességnél a kormányzást még direktebbé teszi, amivel
csökkenti a kormányzáshoz szükséges erőt és növeli az agilitást a városi
forgalomban. Nagy sebességnél az elektronikus rendszer pont fordítva működik:
a kormányzás indirektebbé válik, sokkal jobb úttartást és jobb visszajelzést
eredményezve. Az „intelligens elsőkerék-kormányzás” rendszere összeköttetésben
áll a menetstabilizáló rendszerrel, ezért amint a kocsi veszít stabilitásából,
a rendszer közbelép: kiszámítja az eltérés irányát és ahhoz igazítja a
kormányzás szögét. Ezzel a kevésbé extrém esetekben a rendszer csökkenti
a menetstabilizátor beavatkozásának szükségességét.
Az új 5-ös BMW-t a gyár
új fejlesztésű adaptív fényszóróival is felszerelték. Ez az intelligens
rendszer már messziről bevilágítja a kanyart, amivel számottevően fokozza
a közlekedés biztonságát. A mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelő
működését a kerékelfordulási- és az eltérülési szög, valamint a sebesség
aktuális adatai alapján, szenzorok segítségével szabályozza az e célra
kifejlesztett számítógép. Az érzékelőktől kapott adatokból számítja ki
az adaptív kanyarfényszóró-vezérlés az út vonalvezetését, és annak megfelelően
irányítja az úttestre vagy a padkákra az elfordulni képes bi-xenon fényszórók
fényét.
A fékerő kijelzést már az
Egyesült Államokban sikerült engedélyeztetni, így ott a 7-es BMW-ket már
ezzel az extra biztonságot nyújtó rendszerrel kínálják. Lényege, hogy a
féklámpa nagyobb területen ég, ha a vezető erősebbet fékez, így csökkenti
a karambolok veszélyét. Ezt a rendszert most az új 5-ös BMW is megkapta,
és amint befejeződik az engedélyeztetési procedúra, az Egyesült Államok
mellett más országokban is bevezetik. Ilyenkor csak a számítógépen kell
aktiválni és már működik is.
Az új 5-ös az első BMW,
amiben megtaláljuk az Intelligens Cruise Control-t. Ez annyiban tér el
a normál Cruise Control-tól (vagy ahogy más gyártók nevezik, a tempomattól),
hogy egy radar alapú rendszer segítségével képes az előtte haladótól állandó
távolságban maradni, így megkönnyítve a konvojban haladást, pl. az autópályán.
Hagyományteremtő ergonómia:
iDrive és head-up display
Az utastér hűen tükrözi
a BMW iDrive filozófiáját, az új 5-ös széria a szegmensben úttörő szerepet
vállal a vezető központú ergonómia kialakításában. A vezetéshez szükséges
funkciók többsége a kormánykerékről vagy közvetlen közeléből vezérelhető,
míg az alapvető kényelmi funkciók irányítása a középkonzolon kaptak helyet.
A többi beállítást, funkciót és szolgáltatást könnyen és hatékonyan változtathatja
a vezető vagy a mellette ülő utas a vezérlő és a vezérlő display segítségével.
A rendszer már ismerős lehet a 7-es sorozatból, hiszen alapvető elemeit
onnan emelték át az 5-ös sorozatba. A vezérlő gomb itt a sebességváltó
közelében, a kardánboxon kapott helyet.
A head-up display - amit
először építettek be BMW-be - szintén komoly előrelépést jelent az intelligens
biztonság terén, mivel a vezető közvetlen látómezőjébe vetíti ki a számára
fontos információkat. További előnyt jelent az is, hogy a vezető kiválaszthatja
azokat az információkat, amelyeket a szélvédőn kivetítve szeretne látni
(pl. sebesség, navigációs információk stb.).
A belső tér:
.........lendület
és harmónia, nagyobb helykínálat és kiváló minőség, modern belső tartalom
A harmóniát a letisztult
vonalak, a lendületes felületek és kontúrok adják. Az egyedi színek és
anyagok fontos szerepet kaptak a kocsi kifinomult belső világának megtervezésekor.
A vásárlók a BMW-től megszokott bőséges opciós lista és 4 fajta belső
színvilág közül választhatnak. Az új luxusautó elődeihez képest nagyobb
helykínálattal és jóval nagyobb csomagtartóval rendelkezik. A szabványos
felszereltséghez tartozik az új automatikus légkondicionáló rendszer, amely
adaptív párologási hősszabályzóval rendelkezik. A szerkezet megvédi a tulajdonost
attól, hogy nyálkahártyája túlzottan kihűljön vagy kiszáradjon és közben
a hőmérsékletek rétegzésére is ügyel.
***
A balkormányos modellek
európai forgalmazása 2003. júliusában veszi kezdetét, a többi piacon ősztől
várható az új 5-ös sorozat.
2003. őszétől a rendelhető
motorpaletta is változik. Az 520iA - a legkisebb 6 hengerű, automatikus
váltós változata - típusban, ezentúl az 525i-ből ismert 2,5 literes 192
lóerős (245 Nm nyomatékú) motor fog dolgozni. Az 545i-ben pedig egy 4,4
literes V8-as hajtómű kap helyet, a maga 333 lóerejével és 450 Nm-es nyomatékával. |