VISSZA:
Dinamikus megjelenés az üzleti életben
Az első képek az új 5-ös BMW-ről

A sok találgatás és számítógépes grafika után a BMW kiadta az új 5-ös sorozat (E60) első képeit és információit

Főbb jellemzők:

o Innovatív kistömegű konstrukció: alumínium/acél karosszéria.
o Teljesen alumínium alváz és felfüggesztés, „intelligens elsőkerék-kormányzás”, Dynamic Drive és
......defektmentes abroncsok.
oSoros hathengerű benzinmotorok 2,2 - 3 literes hengerűrtartalomig; 3 literes (közös nyomásterű)
......dízelmotor, 4,4 literes V8-as benzinmotor, VALVETRONIC technológiával; hatfokozatú 
......kézi- és automatikus váltó.
o iDrive kezelőrendszer és head-up display
o Adaptív kanyarfényszóró, fékerő-kijelzés, bi-xenon fényszórók, Intelligens Cruise Control.
o Nagyobb férőhely a hátsó utasoknak és sokkal tágasabb csomagtér

Az új 5-ös BMW már első látásra igazán lenyűgöző újdonság: amikor az ember először pillantja és csodálja meg az elegáns, mégis erőt sugárzó karosszériát, azonnal tudja, hogy az üzleti kategória dinamikus képviselőjével van dolga. Az igazi dinamizmust azonban útközben éli át az ember az új 5-ös BMW-ben, a számos új fejlesztésnek, mint például a könnyű alumínium/acél karosszériának köszönhetően. Tehát röviden: az új BMW 5-ös Limuzin tágasabb és kényelmesebb, miközben könnyebb is és hajtóanyag-fogyasztása is kisebb, valamint még tovább javult a menetdinamikája.

Egyedül az intelligens vezetési rendszerek segítségével növelhetjük a vezetési élmény kényelem- és biztonság érzetét. Az új 5-ös BMW az autó, amely, a világújdonság „intelligens elsőkerék-kormányzásnak” és a Dynamic Drive stabilizáló rendszernek köszönhetően, kompromisszumot nem ismerő módon nyújtja az agilitás, a komfort és a kezelhetőség tökéletes összhangját. A defektmentes abroncsok nagy választékával a BMW tovább erősíti a márka vezető szerepét a biztonságos gumik bevezetésében.

Hathengerű motorok

Az új 5-ös BMW-t 2003. júliusában mutatják be az európai piacokon, először hathengerű motorokkal. Az 520i a legkisebb hathengerű BMW motort, a 2,2 literes 170 lóerős, 210 Nm nyomatékú benzines erőforrást kapja. Nagyobb testvére az 530i már 231 lóerő teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az igazi újdonság a motorok terén azonban a 7-es sorozatban közelmúltban bemutatott új fejlesztésű 3 literes, 218 lóerős és 500 Nm nyomatékú dízel erőforrás lesz, ami az 530d típusjelű BMW-t hajtja.

Az 520i / 530d / 530i álló helyzetből 100 km/h-ra 9.0 / 7.1 / 6.9 másodperc alatt gyorsul, végsebességük pedig 230 / 245 / 250 km/h, miközben átlagfogyasztásuk 9.0 / 6.9 / 9.5 liter hajtóanyag 100 kilométeren.

Az új 5-ös BMW nagyobb és tágasabb, mint elődje, mégis könnyebb, a típustól függően, akár 75 kilogrammal is. Ez az alumíniumból készült első rész és az acélból készült többi karosszériaelem kombinációjából adódik. A méret növekedése és az egyre több kényelmi extra ellenére az új 5-ös BMW menetdinamikája még az elődjét is felülmúlja, és ezzel új mércét állít fel kategóriájában.

Formaterv: sportos, újszerű, összetéveszthetetlen

Külsejében az új 5-ös BMW a 3-as sorozat sportosságát és a 7-es sorozat nagyságát egyesíti magában. Az egyedi formaterv az új 5-ös BMW limuzint a márka modellpalettájának közepére helyezi. Az erőteljes orr-rész az összetéveszthetetlen, ívelt lámpákkal és a kupészerű tetővonal igazán sportos külsőt adnak az autónak.

Integrált elektronikus rendszerek:
.......„Intelligens elsőkerék-kormányzás”, adaptív fényszórók és Intelligens Cruise Control

Az új 5-ös BMW vásárlója „intelligens elsőkerék-kormányzás”-t is kérhet autójához. Ez a világújdonság tulajdonképpen a kormány áttételét változtatja normál vezetési körülmények közt: kis és közepes sebességnél a kormányzást még direktebbé teszi, amivel csökkenti a kormányzáshoz szükséges erőt és növeli az agilitást a városi forgalomban. Nagy sebességnél az elektronikus rendszer pont fordítva működik: a kormányzás indirektebbé válik, sokkal jobb úttartást és jobb visszajelzést eredményezve. Az „intelligens elsőkerék-kormányzás” rendszere összeköttetésben áll a menetstabilizáló rendszerrel, ezért amint a kocsi veszít stabilitásából, a rendszer közbelép: kiszámítja az eltérés irányát és ahhoz igazítja a kormányzás szögét. Ezzel a kevésbé extrém esetekben a rendszer csökkenti a menetstabilizátor beavatkozásának szükségességét.

Az új 5-ös BMW-t a gyár új fejlesztésű adaptív fényszóróival is felszerelték. Ez az intelligens rendszer már messziről bevilágítja a kanyart, amivel számottevően fokozza a közlekedés biztonságát. A mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelő működését a kerékelfordulási- és az eltérülési szög, valamint a sebesség aktuális adatai alapján, szenzorok segítségével szabályozza az e célra kifejlesztett számítógép. Az érzékelőktől kapott adatokból számítja ki az adaptív kanyarfényszóró-vezérlés az út vonalvezetését, és annak megfelelően irányítja az úttestre vagy a padkákra az elfordulni képes bi-xenon fényszórók fényét.

A fékerő kijelzést már az Egyesült Államokban sikerült engedélyeztetni, így ott a 7-es BMW-ket már ezzel az extra biztonságot nyújtó rendszerrel kínálják. Lényege, hogy a féklámpa nagyobb területen ég, ha a vezető erősebbet fékez, így csökkenti a karambolok veszélyét. Ezt a rendszert most az új 5-ös BMW is megkapta, és amint befejeződik az engedélyeztetési procedúra, az Egyesült Államok mellett más országokban is bevezetik. Ilyenkor csak a számítógépen kell aktiválni és már működik is.

Az új 5-ös az első BMW, amiben megtaláljuk az Intelligens Cruise Control-t. Ez annyiban tér el a normál Cruise Control-tól (vagy ahogy más gyártók nevezik, a tempomattól), hogy egy radar alapú rendszer segítségével képes az előtte haladótól állandó távolságban maradni, így megkönnyítve a konvojban haladást, pl. az autópályán.

Hagyományteremtő ergonómia: iDrive és head-up display

Az utastér hűen tükrözi a BMW iDrive filozófiáját, az új 5-ös széria a szegmensben úttörő szerepet vállal a vezető központú ergonómia kialakításában. A vezetéshez szükséges funkciók többsége a kormánykerékről vagy közvetlen közeléből vezérelhető, míg az alapvető kényelmi funkciók irányítása a középkonzolon kaptak helyet. A többi beállítást, funkciót és szolgáltatást könnyen és hatékonyan változtathatja a vezető vagy a mellette ülő utas a vezérlő és a vezérlő display segítségével. A rendszer már ismerős lehet a 7-es sorozatból, hiszen alapvető elemeit onnan emelték át az 5-ös sorozatba. A vezérlő gomb itt a sebességváltó közelében, a kardánboxon kapott helyet.

A head-up display - amit először építettek be BMW-be - szintén komoly előrelépést jelent az intelligens biztonság terén, mivel a vezető közvetlen látómezőjébe vetíti ki a számára fontos információkat. További előnyt jelent az is, hogy a vezető kiválaszthatja azokat az információkat, amelyeket a szélvédőn kivetítve szeretne látni (pl. sebesség, navigációs információk stb.).

A belső tér: 
.........lendület és harmónia, nagyobb helykínálat és kiváló minőség, modern belső tartalom

A harmóniát a letisztult vonalak, a lendületes felületek és kontúrok adják. Az egyedi színek és anyagok fontos szerepet kaptak a kocsi kifinomult belső világának megtervezésekor. A vásárlók a BMW-től megszokott bőséges opciós lista  és 4 fajta belső színvilág közül választhatnak. Az új luxusautó elődeihez képest nagyobb helykínálattal és jóval nagyobb csomagtartóval rendelkezik. A szabványos felszereltséghez tartozik az új automatikus légkondicionáló rendszer, amely adaptív párologási hősszabályzóval rendelkezik. A szerkezet megvédi a tulajdonost attól, hogy nyálkahártyája túlzottan kihűljön vagy kiszáradjon és közben a hőmérsékletek rétegzésére is ügyel.

***

A balkormányos modellek európai forgalmazása 2003. júliusában veszi kezdetét, a többi piacon ősztől várható az új 5-ös sorozat.

2003. őszétől a rendelhető motorpaletta is változik. Az 520iA - a legkisebb 6 hengerű, automatikus váltós változata - típusban, ezentúl az 525i-ből ismert 2,5 literes 192 lóerős (245 Nm nyomatékú) motor fog dolgozni. Az 545i-ben pedig egy 4,4 literes V8-as hajtómű kap helyet, a maga 333 lóerejével és 450 Nm-es nyomatékával.