BMW 645Ci
14 év után visszatér
a legendás 6-os BMW
Új
kategóriában erősít a BMW - a 6-os sorozatot szeptemberben mutatják be
a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, piaci bevezetése az év végére várható.
A BMW új álomautójával nemcsak a legendás 1976. és 1989. között gyártott
6-os sorozat, de a nagy luxuskupék hagyományait is folytatja. Az elegancia,
a kényelem és a sportosság ötvözetét kínáló autót új, exkluzív formanyelv
jellemzi. Bár pontos összeget még nem tudni, a BMW 6-os Coupé ára a cég
zászlóshajójának számító 7-es sorozat körül fog mozogni.
Az új 6-os sorozat, amely a jövőben 2+2-es nyitott változattal egészül
ki, nemcsak kiváló dinamikájával és precizitásával tűnik ki, de megjelenése
is nagyon karakteres: a hullámos ívvonalakat elegáns felületek egészítik
ki, az eredmény egy harmonikus külsejű autó, amely egyszerre sportos és
elegáns.
Az új BMW 645 Ci erőteljes motorjának, kiváló, sportos futómű-beállításainak
és nagy helykínálatának köszönhetően új mércét állít fel a luxus sportkupék
között.
Az új 6-os szokatlan méreteivel is kitűnik: mély, hosszú és széles,
ugyanakkor kisugárzása erős és öntudatos. Az utasfülke a szokásosnál hátrébb
van, és a tető is alacsonyabban van, mint általában. Méretei impozánsak:
az új BMW 18 cm híján 5 méter hosszú, szélessége 1,85 m, míg magassága
csupán 1,37 m.
A
belső térben következetesen folytatódik a külsőben már megismert modern
formanyelv, illetve - a bajor gyárhoz hűen - az esztétikum mellett a praktikusság
is nagy hangsúlyt kapott: a vezetés szempontjából legfontosabb kapcsolók
a kormánykeréken, vagy annak közvetlen közelében kaptak helyet, csakúgy,
mint az új 5-ös és 7-es sorozatban. Az egyedülálló kezelőszerv, az iDrive
gombjához való hozzáférés ergonómiailag kedvező kialakítású, még a vezető
melletti ülésről is.
A típus az eddig csak a 7-esből ismert 4,4 literes 333 lóerős Valvetronic
vezérlésű V8-assal mutatkozik be. Ez a motor, amely 450 Nm-es maximális
forgatónyomatékot ad le 3600-as percenkénti fordulatszámon, 5,6 másodperc
alatt képes felgyorsítani az új Coupét 100 km/h sebességre. A végsebességet
csak az elektronika korlátozza - 250 km/h sebesség elérésekor.
Hagyományos hatsebességű kéziváltóval, hatsebességű, kézzel is kapcsolható
automatával, vagy szekvenciális váltóval (SMG) rendelhető a 645Ci, így
mindenki kiválaszthatja a saját vezetési stílusának leginkább megfelelőt.
Az
új 6-osban az alapfelszerelés menetstabilizáló (DSC) rendszeren kívül megtalálható
egy vezetésdinamikai rendszer, a DDC, amely az M3 és M5 sportfunkciójához
hasonló. A középkonzolon elhelyezett Sport gomb megnyomásával fokozódik
a gázadagolás a még "készségesebb" gyorsulásért, sőt közvetlenebb érzés
hatását kelti a sebességfüggő szervokormányzás is. A DDC bekapcsolása esetén
a szekvenciális manuális váltó (SMG) vagy a kormányváltó (Steptronic) is
nagyobb fordulatszámon váltanak.
Az új 6-os építése során az acél mellett a nyáron bemutatkozott 5-ös
sorozatban megismert alumínium és műanyag elemeket is alkalmazták: a motorháztető,
az ajtók és a teljes első rész is alumíniumból készült. Az autó így csupán
1600 kg-ot nyom, ezáltal sokat javul a vezethetőség és a fogyasztás is,
sőt a tengelyenkénti tömegeloszlás az ideális fele-fele arányhoz közelít.
A 6-osban, a BMW-ben már megszokott biztonsági rendszereken kívül, az
5-ös sorozatban bemutatkozott fejlesztések is helyet kaptak. Ilyen a defektmentes
abroncs, amely egy bizonyos távolságig biztonságos kerékfutást tesz lehetővé,
még akkor is, ha nincs már levegő a gumiban. A kanyart megvilágító fényszórók
szintén a biztonságot növelik.
A bajor gyár új remekébe - kategóriájában egyedüliként - rendelhető
a Head-Up display is, amely a vezető által a legfontosabbnak tartott információkat
a szélvédőre vetíti. Az extrák sora azonban nem ér még véget, hiszen a
BMW igyekszik a luxuskategória vevőit minél inkább kiszolgálni: az aktív
sebességtrató rendszer, az ACC lehetővé teszi, hogy ne csak a sebességet
tartsuk, anélkül, hogy a gázpedálon tartanánk a lábat, de a követési távolságot
is; egy szenzor ugyanis figyeli, milyen messze vagyunk az előttünk haladó
járműtől.
Az igazi luxust szolgálja az innovatív, üvegből készült tető is, amely
jóval nagyobb, mint egy hagyományos napfénytető, így sokkal világosabb
és tágasabbá válik a belső tér.
A 6-os csomagtartója nagyobb, mint bármelyik társáé: elfér benne két
golftáska és egy nagyobb bőrönd is. Természetesen - luxusautóhoz hűen -
a 6-os Coupé alapfelszereltségébe tartozik a légkondicionáló és a legkiválóbb
otthoni high-end rendszereket meghazudtoló audioberendezés is.
|