Detroitban
debütál a BMW 645Ci Cabrio
A
Frankfurtban a közelmúltban bemutatott és hazánkban januártól kapható BMW
luxuskupé, a 645Ci nyitott változatának világpremierjét a Detroiti Autókiállításon
rendezik. A BMW mérnökei, ahelyett, hogy a már megtervezett Coupé tetejét
vágták volna le, a BMW tervezői a Cabriot párhuzamosan fejlesztették. Ez
azt eredményezte, hogy megmaradt a közel 50:50 arányú tömegeloszlás. Emellett
könnyű tetőszerkezet szintén hozzájárul a kimagasló vezetési élményhez.
A
tető rendelhető szürke vagy fekete színben, a vászon tető felnyitható és
zárható a műszerfalon található gomb megnyomásával, vagy a kulcson lévő
gombbal is. A folyamat 20 másodpercig tart és akár 33 km/h sebességnél
is véghezvihető. A tetőt leengedve a vezető értékelni fogja a V8-as motor
bizsergető hangját. Ellenben amikor le van zárva a tető, kívülről csak
minimális zaj szivárog be köszönhetően a poliuretán habnak, amit a tető
gumis külső és a belső rétege közé bélelnek be. A mérnökök az autó aerodinamikai
tulajdonságainak alapos fejlesztésével minimálisra csökkentették, a sok
kabrióban oly zavaró, szélzajt. Még a 160 km/h sebességet meghaladva
is csak minimális turbulenciát érzékelhetnek az elől ülők.
Csukott tetővel a csomagtér 350 literes, leengedve 300 literes, ami
nagyon szép szám ebben a kategóriában.
A
6-os Coupét és Cabriot ugyanaz a 4,4 literes V8-as benzines erőforrás hajtja.
A V8-as motor teljesítménye 333 lóerő, amit 6100-as percenkénti motorfordulaton
ad le, maximális forgatónyomatéka pedig 450 Nm, 3700-as fordulaton. Ezzel
a motorral a Cabrio 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s
tempóra. A Coupéhoz hasonlóan háromféle sebességváltó rendelhető: kézi,
automata és szekvenciális (SMG). A Driving Dinamics Control (DDC) rendszer
szériafelszereltség mindhárom váltótípushoz és a középkonzolon található
gombbal be és kikapcsolható. A DDC sportosabb vezetési élményt kínál a
fokozott gázadási reakcióval a jobb gyorsulás eléréséért, és direktebb
kormányzást biztosít. Az automata és a SMG váltó bekapcsolt DDC esetén
magasabb fordulatszám tartományban vált fel.
A
BMW 6-os Cabrio a biztonság terén is új mércét állít fel a nyitott autók
közt. A hibrid-karosszéria lehetővé teszi, hogy viszonylag alacsony tömeg
(1845 kg) nagyfokú merevséget érjenek el a mérnökök. A DSC és DTC menetstabilizáló
rendszerek még a legextrémebb helyztetkben is megakadályozzák az autó kitörését,
a Dynamic Drive pedig a karosszéria bedőlését előzi meg a kanyarokban.
A 6-os Cabrio tulajdonságai szerint specifikált aktív kormány pedig kis-
és nagy sebességnél is a lehető legprecízebb irányváltást szolgálja.
A 6-os Cabriohoz is rendelhető lesz az 5-ösben debütált Head-up Display,
ami a szélvédőre vetíti a kívánt információkat, illetve Európában ezen
a modellen debütál a fékerőt kijelző féklámpa, amit az EU a közelmúltban
fogadott el (és hamarosan megjelenik a 3-as és 5-ös sorozatban is Európában).
|