Dinamizmus,
dizájn és exkluzív kialakítás
Az új Audi A3
Az Audi A3 második nemzedékének bemutatójával rajthoz áll a kompakt
járműosztály prémium sportautója. A vezetésnek a sportos vonalvezetésű
karosszériában megcsillanó élvezetéről az erős, akár 184 kW-os (250 lóerős)
négy- és hathengerű motorok, a quattro összkerékhajtás és az új, önműködően
kapcsoló DSG sportváltó, valamint a rendkívül dinamikus futómű közösen
gondoskodik. A felszereltség és a felhasznált anyagok exkluzív jellege
is az Audi-modellek jellegzetesen magas színvonalát ülteti át a kompakt
járműosztályba.
Az új Audi A3-as mindazon adottságokkal rendelkezik, amelyek az elődmodell
sikerének folytatásához szükségeltetnek. A második nemzedéket az egyértelműen
sportos kialakítása, a kiemelkedő színvonalra fejlődött technológiája,
valamint dinamikus formatervezése helyezi a versenytársak elé: arra az
őt megillető helyre, amelyet az A3-as 1996-tól gyártott első nemzedéke
már közvetlenül a bevezetésekor kivívott magának.
Emóció és precizítás: ez a két fő jellemzője az új Audi A3 belső és
külső kialakításának. A jármű karosszériája atletikusabb és határozottabb
formát ölt a négykarikás márkától megszokott exkluzivitással és kiváló
minőséggel párosítva.
A 6,5 centiméterrel megnövelt tengelytávval, a 3 centiméterrel nagyobb
szélességével és egyben 1 centiméterrel csökkentett magasságával az új
Audi A3-as arányai már közel állnak egy klasszikus kupé megjelenéséhez.
Ezt a benyomást csak fokozza az érzékelhetően erősebben megdöntött C-oszlop
és a laposabb ablaksávok, valamint a karosszéria csekély túllógása az első
és hátsó kerekeknél. A tetemesen megnövelt utastér és az ezáltal minden
tekintetben kellemesebb térérzet előnyeit az első és hátsó utasok egyaránt
élvezhetik.
A motorok elsőkerék-hajtással, bizonyos modelleknél pedig a quattro
állandó összekerékhajtás segítségével adják le a hajtóerőt az útfelületre.
.....- 3,2 literes V6-s, 184 kW (250 LE),
320 Nm (2003. őszétől)
.....- 2,0 literes FSI, 110 kW (150 LE),
200 Nm
.....- 1,6 literes benzinmotor, 75 kW
(102 LE), 148 Nm
.....- 2,0 literes TDI, 103 kW (140 LE),
320 Nm
.....- 1,9 literes TDI, 77 kW (105 LE),
250 Nm
A motortípustól függően öt- vagy hatfokozatú kéziváltó, valamint tiptronic
választható. A hatfokozatú önműködő sebességváltó egyedülálló választási
lehetőség a kompakt járműosztályban.
A legerősebb benzin- és TDI motorokhoz rövidesen rendelhető lesz az
új, automatizált kapcsolású sebességváltó, a DSG.
Az új Audi A3-as futóművét a sportosan precíz irányíthatóság és az ezzel
egyidejűleg kialakított nagyfokú stabilitás követelményeinek megfelelően
alakították ki, ami mind az elsőkerék-, mind pedig a quattro összkerékhajtásnál
kifejezetten élvezetessé teszi a kanyargós utakat is. A felfüggesztés harmadik
kiemelkedő jellemzője a magasabb járműosztályokkal szembeni követelményeket
is kielégítő utazási kényelem.
Az A3-as vezetési teljesítményét tovább növelik a látványelemként is
kitűnő, 16" vagy 17"-os keréktárcsák (az utóbbiak az Ambition modellek
alapfelszereltségében is megtalálhatók). A motorok teljesítményéhez méltó
természetesen a megnövelt tárcsákkal ellátott fékrendszer is.
Az új Audi A3-asnál újdonságként jelenik meg a sebességfüggő rásegítésű
servotronic elektromechanikus kormányszerkezet. Ez a megoldás az optimális
kormányvisszajelzést párosítja az útfelület egyenetlenségeivel szemben
tanúsított érzéketlenséggel és az kis energiafogyasztással.
Összefoglalva:
Karosszéria
.....- háromajtós karosszéria új, hangsúlyosan
sportos formatervezéssel és előnyös helykínálattal
.....- méretek: hossza 4.203 mm,
szélessége 1765 mm, magassága 1421 mm, nyomtáv 2578 mm, csomagtér: 350
liter
Motorok:
.....- 3,2 literes V6-os, 184 kW (250 LE),
320 Nm. 0-100 km/h:
kb. 6,6 mp; csúcssebesség kb. 245 km/óra (2003. közepétől)
.....- 2,0 literes FSI, 110 kW (150 LE),
200 Nm.
0-100 km/óra: 9,1 mp; csúcssebesség 211 km/óra
.....- 1,6 literes benzinmotor, 75 kW
(102 LE), 148 Nm. 0 100 km/óra 11,9 mp; csúcssebesség 185 km/óra
.....- 2,0 literes TDI, 103 kW (140 LE),
320 Nm. 0-100 km/óra:
9,5 mp; csúcssebesség 207 km/óra; új, négyszelepes hengerfejjel
.....- 1,9 literes TDI, megnövelt teljesítménnyel:
77 kW (105 LE), 250 Nm. 0-100 km/óra: 11,4 s, csúcssebesség 187 km/óra
Futómű
.....- öt- ill. hatfokozatú kézikapcsolású
sebességváltó vagy hatfokozatú tiptronic
.....- a 3.2 quattro és a 2.0 TDI modellekhez
rendelhető: DSG automatizált kapcsolású sebességváltó kettős tengelykapcsolóval
(2003. közepétől)
.....- elsőkerékhajtás; a quattro állandó
összkerékhajtás alapfelszereltség a 3.2-es kivitelnél; a 2.0 TDI motorral
is rendelhető
.....- futómű: továbbfejlesztett McPherson
első kerékfelfüggesztés háromszög-lengőkarokkal és sportosan precízen vezethető
új, négylengőkaros hátsó felfüggesztés
.....- új, servotronic elektromechanikus
kormánymű sebességfüggő rásegítéssel
.....- 16 vagy 17 colos keréktárcsák
Felszereltség
.....- három felszereltség: Attraction, Ambition,
Ambiente
.....- gyári alapfelszereltség: többek
között a hátulra beszállást megkönnyítő Easy Entry funkció az első ülésekhez,
elektromos ablakemelők elöl, rádióval távirányított központi zár
.
.
.
.
.
|
|