Audi TT
3.2 quattro V6 motorral és DSG váltóval
Az Audi TT Coupé és Roadster csúcsmodelljei hathengerű
erőforrással és DSG sportváltóval is elérhetők 2003 nyarától.
A
nyomatékosabb 250 lóerős (184 kW) motor és az önműködően kapcsoló DSG sportváltó
kombinációja egyedien dinamikus vezetést eredményez az összkerék hajtású
Audi TT-ben. Az egyedülálló DSG váltóban ötvöződik a hagyományos hatfokozatú
váltó és a modern automatikus váltó előnye. Ez a versenysportból eredő
erőátviteli rendszer a kettős kivitelű elektrohidraulikus tengelykapcsolónak
köszönhetően villámgyors sebességváltást tesz lehetővé anélkül, hogy egy
pillanatra is megszakadna az erőátvitel a hajtásláncban, így a vezető élvezheti
az autó agilitását és nem utolsósorban gazdaságosságát is.
Az
új fejlesztésű sebességváltóban két kifinomult elektrohidraulikus szabályozású
lamellás tengelykapcsoló alkalmazásának köszönhetően egyszerre két menetfokozatot
is be lehet kapcsolni. A soron következő sebességváltás felé közeledve
az automatika a második tengelykapcsoló nyitott állásában előre kapcsolja
a következő menetfokozatot. Az ezt követő sebességváltáskor nyit az aktív
menetfokozat tengelykapcsolója, és bizonyos átfedéssel, de egyidejűleg
zár a már bekapcsolt következő menetfokozat tengelykapcsolója is. A végeredmény
az, hogy a sebességváltás terhelés alatt valósul meg, vagyis folyamatos
a hajtóerő.
A megfelelő fékhatást az Audi RS 4-ből átvett
17 colos dupla dugattyús fékberendezés adja. Ehhez hozzájárulnak a belső
szellőzéssel ellátott 334 milliméteres első és a 265 milliméteres hátsó
maroknyerges fékek is. Az összes TT modellhez hasonlóan az új 3.2 literes
quattroban is megtalálható a fékasszisztenssel felszerelt ESP.
Az autó dinamizmusát többek között a 225/44 méretű
17 colos könnyűfém keréktárcsák is visszatükrözik. A TT levegőbeömlő nyílásait
is megnövelték.
A 250 lóerős Audi TT Coupé 3.2 quattro 6,4 másodperc
alatt gyorsul 100 km/h sebességre, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. Az
autó kombinált fogyasztása 9,8 liter.
A TT 3.2 quattro V6 motorral kézi váltóval augusztustól,
DSG váltóval ősztől rendelhető Magyarországon. . |