Az AUDI története

Az Audi évtizedek óta az egyik leginnovatívabb autógyártó, amit bizonyít az állandó négykerékhajtás, a teljesen horganyzott karosszéria és az alumínium karosszéria sorozatgyártásba való bevezetése. Az Audi megalapítója August Horch (1868-1951) volt. A kovács szakmát tanult fiatalember 1904-ben alapította az August Horch Motorgépjármű gyárat a Kelet-Németországban található Zwickauban. 1907-ben gurult az utakra az első hathengerű jármű. Kiváló minősége ellenére a cégnek anyagi gondjai lettek, mire 1909-ben új céget alapított Horch, amit nevének latin fordítása után Audinak nevezett. Egy év múlva versenyek sorait nyerték az Audi autók és ő vezette be 1921-ben az első balkormányos és középső sebességváltós autókat.

1932-ben alakult meg az Auto Union az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkák összeolvadásaként, ezért lett a vállalat szimbóluma négy, egybe fonódó karika. Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro® állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

AUDI KRONOLÓGIA

1885. A Wanderer Automobile gyár megalakulása
1899. Az August Horch-Cie autógyár megalakulása Kölnben
1907. A DKW gépgyártó üzem megalakulása
1909. Az August Horch Automobil üzem létrehozása, Zwickau
1910. A gyárat Audi Werke GmbH-ra nevezték át
1932. Az Audi, DKW, Horch és Wanderer gyárak egyesülése AUTO UNION AG néven
1949. Az AUTO UNION átköltözik Ingolstadtba
1962. A Düsseldorf-i gyár értékesítése, ahol összesen 484.000 autót gyártottak le.
1965  Az AUTO UNION AG-ban a Volkswagen többségi    tulajdont szerez
1968. Bemutatkozik az Audi 100-as
1969. Az 1873. óta működő NSU egyesül az AUTO UNION AG-val AUDI NSU AUTO UNION AG
1972. Bemutatkozik az Audi 80-as
1976. Audi 100 - második generáció
1977. Az NSU gépkocsik gyártásának megszűnése
1978. Audi 80 - második generáció
1982. Audi 100 - harmadik generáció
1985. Megszületik az Audi AG
1986. Audi 80 - harmadik generáció
1989. Európa rekord: az Audi 100 TDI egy tank  üzemanyaggal 4.818 km-t tett meg
1990. Audi 100 - negyedik generáció
1991. Audi 80 - negyedik generáció
1992. Az Audi 100-at felváltja az Audi A6-os 
1994. Az Audi 80-at felváltja az Audi A4-es. Megjelenik az Audi A6 kombi változata, az Audi A6
.........Avant. Piacra kerül az Audi A8. Az Audi megalakítja Magyarországon a gyori Audi gyárat.
1995. Bemutatkozik az Audi A4 Avant. Létrejön az Audi TT tanulmányautó
1996. Debütál az Audik legkisebbje: az A3
1997. Forgalomba hozzák az új Audi A6-ost
1998. Megindul az Audi TT sportautó összeszerelése a gyori üzemben
1999. Az Audi TT Coupé piaci bevezetése
1999. Az új Audi A4 megjelenése
1999. Az ötajtós Audi A3 piaci bevezetése
1999. Az Audi S3 bemutatkozása a magyar piacon
2000. Audi A2 nemzetközi bemutatkozása. Audi allroad quattro nemzetközi bevezetése
2000. Audi allroad quattro piaci bevezetése
2000. Audi A2 hazai bemutatkozása (október)
2000. Audi Forum Ingolstadtban megnyitja kapuit (december)
2001. Az új Audi A4 magyarországi bemutatkozása (március)
2001. Az Audi Magyarországon is bemutatja az új A6-ost (augusztus)
2002. Az új Audi A4 Cabriolet nemzetközi bemutatkozása (február)
2002. Az új Audi A4 Cabriolet magyarországi bevezetése (július)