Egyedülálló
környezetben az August Horch Múzeum
.
Szeptember 10-én nyitja meg kapuit
az August Horch Múzeum Zwickauban, az 1910-ben August Horch által alapított
Audi gyár területén. A gyár a Walter Rathenau utcában található, melyet
időközben Audi utcára kereszteltek át.
Az
építési munkálatok 2 évet vettek igénybe 9 millió eurós beruházás mellett,
melyhez az Audi AG összesen 6,5 millió euróval járult hozzá. A Zwickau-i
múzeumban az autógyártással kapcsolatos számos különleges és egyedülálló
kiállítási tárgy tekinthető meg. A kiállítási területet teljesen áttervezték
és tekintélyes 2500 nm-re bővítették. A földszint süllyesztésének köszönhetően
növelni tudták a termek belmagasságát és hatalmas ablakokat szereltek a
kiállító termekbe. A múzeumban egyedülálló a 30-as évekbeli Leipziger Strasse
mintájára felépített utcakép, mely előtt autókat állítanak ki.
A felső emeleten a luxus Audi és
Horch modellek tekinthetők meg. Többek között itt látható az 1936-os Union
C típusú versenyautó és az a bizonyos 1914-es C típusú Audi, mellyel August
Horch megnyerte az Alpok Ralit. Emellett itt állítják ki az utolsó Horch
truckot 1916-ból, az M típusú Audi alvázszerkezetet 1927-ből és a 14-17
lóerős négy hengerű Horch motort 1927-ből is. A legidősebb gépkocsi a múzeumban
az 1911-es Horch 12-28 Phaeton. Az alsó szinten hat teremben a Trabant
történetét mutatják be.
Összesen 50 autó tekinthető meg
a múzeumban több száz kisebb kiállítási tárgy mellett. Az August Horch
Múzeum időszakos kiállításoknak is otthont ad majd: elsőként az
NDK-ban épített prototípusokat mutatják be.
A hivatalos megnyitó alkalmából
szeptember 11-én a Sachsenring Rali-nak otthont adó Zwickau-i versenypályán
három különleges autó lesz látható: az A típus, mellyel Hans Stuck
1934-ben megnyerte az Európa Bajnokságot, a C típus, mellyel Bernd Rosemeyer
1936-ban lett EB bajnok és a D típus, mellyel Tazio Nuvolari végzett első
helyen a Belgrád Grand Prix-n a II. világháború előtt.
Az Audi logóban található négy karika
az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat
szimbolizálja, melyeket a későbbiekben az Auto Union fogott össze. Az 1969-ben
történt Auto Union és NSU egyesülésnek köszönhetően számos jelentős fejlesztés
jöhetett létre. Az Audi AG 1985-ben alakult az Audi NSU Auto Union AG utódjaként.
Az Audi Tradition két nagy múltú céggel - Auto Union AG és NSU GmbH - karöltve
őrzi és gondozza a márka szerteágazó történelmét.
.
.
. .
|