Berlinben
debütált az új Audi A6
Az
Audi új mércét állít fel a luxus kategóriában. A február 16-án bemutatkozott
új Audi A6 határozott dinamizmust egyesít a legmodernebb technológiával:
az autó által kínált kényelemnek és egyedülálló felszereltségének köszönhetően
méltán lehet kategóriájának éllovasa.
A szuverén teljesítményt az erőteljes
akár 8 hengerű és 335 lóerős (246 kW) erőforrások garantálják első- vagy
quattro összkerékhajtással. Összesen öt hosszában beépített, meggyőző teljesítményű
- három benzines és két dízel - motorral debütál az új Audi A6:
- 4.2 literes V8 : 246
kW (335 LE), 420 Nm
- 3.2 literes V6 FSI : 188 kW (255
LE), 330 Nm
- 2.4 literes V6: 130 kW (177 LE),
230 Nm
- 3.0 literes TDI: 165 kW (225
LE), 450 Nm
- 2.0 literes TDI: 103 kW (140
LE), 320 Nm.
A
motorok teljesen új erőforrások és megfelelnek az EU4-es szabványnak. A
hat- és nyolchengerű erőforrások az Audi V-motor családból származnak,
melyet 90°-os hengerszög és 90 milliméteres hengerközép-távolság jellemez.
Az
új Audi A6 4,92 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,46 méter magas. Az
autó vonalvezetése egyesíti az Audira jellemző tiszta vonalvezetést és
a négykarikás márka jövőbemutató, progresszív dizájn elemeit. Az Audi új
generációjának képviselőjeként az autó elejét a hangsúlyos, nagyméretű
trapéz formájú hűtőmaszk uralja. A borda nélküli fényszóróbúra a legmodernebb
Xenon Plus fényszórókat védi, melyhez kívánság szerint most először egy
Audiban, adaptív fényérzékelő is rendelhető.
A mélyen elhelyezett lapos, szalagszerű
hátsó lámpák az autó hátulját jellemzően befelé húzva helyezkednek el.
Optikailag vízszintes krómcsík választja el a csomagtartó fedelet és markáns
kapcsolatot képez a világító egységekkel.
A
belsőt leginkább négy szó jellemzi: sportos design és tökéletes ergonómia.
Első pillantásra felismerhető, hogy generáció váltás történt. A középkonzol
kialakításánál láthatóan az Audi A8 belső kialakítása volt irányadó. A
83 milliméterrel 2,843 milliméterre megnövelt tengelytávnak köszönhetően
érezhetően nőtt az új Audi A6 belső tere is. A vállak 23 milliméterrel
több helyet kaptak, a hátsó utastér 6 milliméterrel nőtt.
A kis fogyasztás és a dinamikus
teljesítmény részben a hat sebességű manuális, illetve automatikus váltó
eredménye. A manuális váltók esetében a hosszában beépített váltó-generációt
alkalmazták, mely az optimális kapcsolhatóságot ötvözi a rövid és precíz
kapcsolási utakkal. A 2000-ben a 2.8 literes Audi A6-ban debütált multitronic
váltó most először hét sebességű változatban jelentkezik.
Az új Audi A6 csavarodási szilárdságát
34 %-kal növelték. Az autó kilengése ennek köszönhetően minimálisra csökkent,
a belső zajszint alacsony szintje emiatt szintén kiválónak mondható.
Az új Audi A6 2004 májusában érkezik
Magyarországra. |