PREMIER: AZ
ÚJ ALFA 166
Az
Alfa Romeo Design Centere által újraálmodott zászlóshajó tökéletes harmóniáját
nyújtja a limuzinok eleganciájának és a kupék sportosságának. Az új Alfa
166 ezt az összhangot az utastér és a karosszéria különlegesen esztétikus
részleteivel egészíti ki, miközben a külső fényezések és az utastér választható
kárpitozásai is nagyszerűen illenek a jármű hangulatához. Az új zászlóshajó
elődétől örökölte tiszta, egységes vonalát, amely alkalmassá teszi az Alfa
Romeo alapelvének - "sportosság és elegancia" - továbbvitelére, miközben
formatervének időtlen szépsége az olasz ízlés esszenciáját tükrözi. Teszi
mindezt úgy, hogy egyénisége nem tolakodó, mégis megfelelő karakterrel
bír.
A
Design Center munkája ismét megfelelően stílusos és naprakész. Az új Alfa
166 formájának részletei, a gömbölyű felületek és a sarkok kidolgozása
megfelelő természetességgel hoz ideális egyensúlyt - a stilizált és felfrissített
Alfa stílusjegyek nyilvánvalóak. Sok formai megoldás emlékeztet a korábbi
Alfa Romeókra, amelyek modern formában köszönnek vissza. Mindenekelőtt
az átalakított orr-rész kialakítása érdemel figyelmet. A hűtőmaszk teljesen
új formájú, a két oldalsó beömlővel együtt az Alfára jellemző három tagú
kialakítás a múlttal való kapcsolódást sejteti.
Az
impozáns frontkialakítást meghatározza az a vonal, amely a motorháztetőn
fut végig, s egészen a lökhárító vonaláig nyúlik le. Az Alfa jelvény központi
szerepét nem csupán a krómdíszítés adja meg, hanem az idevezető valamennyi
karosszériavonal is - ez az erős és jellegzetes formai jegy az új 166 legmeghatározóbb
részlete.
Az új Alfa 166 további meghatározó
eleme a a fényszórók kialakítása. Ez a legmodernebb formatervezési jegyeket
magán viselő megoldás átlátszó üvegtakaró mögé rejti a jól látható és modern
hatású fényszórókat.
Ahogy az elődmodellen is, a motorháztetőn
végigfutó, két, összetartó vonal jelzi a jármű erejét, a nagy teljesítményt.
A gyakorlatilag változatlan lökhárítók egységet alkotnak a fém felületekkel,
és jól illeszkednek a jármű formájához.
Az
új Alfa 166 oldalnézetében felismerhetünk olyan díszítő elemeket, amelyek
már a korábbi változaton is szerepeltek: a kilincsek, a tetővonal és az
ajtókeretek. A felületek aránya eltolódik a fém irányába. A karosszéria
egésze tiszta és egységes, sehol sem szakítják meg éles sarkok vagy mély
csatornák: a kilincsek és az oldalsó index is jól illeszkedik a formához.
A
hangsúlyos kerékívek szintén illenek a képbe, ugyanakkor olyan benyomást
tesznek, mintha az autó tapadna az aszfaltra. Ezt a benyomást hangsúlyozza
a vízszintes vonal, amely az autó oldalnézetét meghatározza, s amely a
hátsó oszlopnál is izgalmas részleteket eredményez. A lekerekített vonalak
összességében tágas, erős és biztonságos jármű benyomását keltik: pontosan
olyat, amit egy csúcsmodelltől elvárhatunk.
Hátulnézetben
az új Alfa 166 széles vállkialakítása egy támadásra váró vadállatra emlékeztet
- a rövid hátsó túlnyúlás tovább erősíti ezt az érzést. A hátsó ablaknál
található oszlopok karcsúsága az utastér javára válik, miközben a két kerékjárati
ív közötti terület továbbra is erőteljes benyomást gyakorol. A keskeny
oszlop könnyed formát kölcsönöz a luxuslimuzinoknak megfelelő méretű új
Alfa 166-osnak. A jellegzetes Alfa Romeo jelvény a lökhárító felső részén
kapott helyet, a hátsó lámpák formája visszafogottabb, mint az erőteljes
oldalnézet.
A Design Center tizenegy karosszériaárnyalatból
álló palettát dolgozott ki, amelyek mindegyike kiemeli az autó formáját
és méretét. Ezek között metál, hagyományos és speciális gyöngyház alapú
fényezést is találunk. A nem metál kínálat: Alfa Vörös és Kyalami Fekete.
A metálok között az első négy számít újnak: Cernobbio Zöld, Siena Vörös,
Spoleto Szürke, Dolceacqua Szürke, Lampedusa Kék, Rialto Szürke, Marostica
Szürke, Pergusa Fekete. Mindez kiegészül a Ég Kék elnevezésű speciális
fényezéssel.
Mindebből is látszik, hogy az új 166
különlegesen sajátos formája az Alfa Romeo nagyszerű hagyományaiból táplálkozik,
miközben nem hagyja figyelmen kívül a modern elvárásokat és a mai ízlést
sem. Ugyanez igaz a belső kialakításra is, ahol nagyvonalú térkínálattal,
nagyszerű kényelemmel, igényes anyagokkal és kialakítással, valamint minden
részletre kiterjedő figyelemmel találkozhatunk.
Az új Alfa 166 jellegzetes külső stílusa
belül is folytatódik: az utastér formaterve egységes és arányos. Az első
és hátsó rész elválasztásánál, a középkonzol és az ülések, illetve a műszerfal
és az oszlopok találkozásánál sem találunk durva törésvonalakat. Az új
modell egyik legnagyobb erőssége az utastér, amely a megfelelő színek és
anyagok használatával világosabbá és igényesebbé vált. A díszítő elemek
eleganciát sugallnak, mégis megfelelően visszafogottak, és igényes anyagokból
készülnek. A belső környezet kialakítása minden részletre kiterjedő figyelmet
kapott: a szőnyegtől a tetőkárpitig minden azonos árnyalatú az autó színével.
A széleskörű kárpitválaszték (bársony, szövet és bőr), valamint a sokféle
színárnyalat háromféle belső kialakítás köré kapcsolódik: sports, elegant
és classic. A vásárlók négyféle műszerfal közül választhatnak, kiviteltől
és kárpitozástól függően: a "sports" fekete, az "elegant" bézs, a
"classic" szürke árnyalatú. Az Impression kivitelnél a műszerfal fekete
színű. Az exkluzív és elsőosztályú minőségű kárpitozás feláras: a bőr belső
háromféle, különböző árnyalatban választható (fekete, szürke és bézs),
ezekhez illeszkedik a szintén bézs műszerfal, mindhárom esetben sötétebb
tónussal.
Mint minden Alfa Romeo modellnél, az
új Alfa 166-osnál is központi szerepet kapott a vezető előtti terület,
amit különleges figyelemmel alakítottak ki. A vezető üléshelyzete sportos,
mégis megfelelően kényelmes minden körülmények között. A műszerfal négy
nagyméretű órát foglal magában. Ezek az Alfa-hagyományoknak megfelelően
kissé átfedésben vannak egymással (akár az olimpiai öt karika), kiemelve
ezzel a fontossági sorrendet és azonnali felismerhetőséget. A többi, fejlett
technológiájú berendezés (a klímaberendezés, a hifi és a fedélzeti számítógép
kezelőszervei) a középső konzolon kaptak helyet, ahol könnyen kezelhetők,
de a vezetőnek mégsem kell ehhez elvonni figyelmét az útról. További
újdonság, hogy a középkonzol fém hatású díszítőelemeket kapott.
A középkonzol kialakítása során a hőmérséklet-szabályzó
kezelőszervek elhelyezése kiemelt szerepet élvezett - a könnyű kezelhetőség
így nem meglepetés. A középső légbeömlő nyílás, illetve a további öt szellőzőrostély
króm díszítésű, és nagy mennyiségű levegő szállítására képes. A két
térképzseb és a számtalan tárolórekesz az ajtókon és a középkonzolon, valamint
a középső kartámasz sportos presztízsautókhoz méltó megoldás. Végül, de
nem utolsósorban: az ülések megfelelő méretűek, kényelmesek, a helykínálat
és a kényelem a hátsó sorban is kiemelkedően jó.
A stílus után következzék a műszaki
tartalom! Az új jármű a kategória valamennyi különlegességét tartalmazza,
amelyek méltó módon egészítik ki a tipikus, Alfa Romeóra jellemző kezességet,
miközben a nagy presztízsautókhoz mérhető vezetési élmény is meghatározó.
Hajtáslánc tekintetében sokféle motor-váltómű variáció közül lehet választani,
amelyek a gazdaságos és a sportos vásárlók igényeit is kielégítik. A futómű
minden helyzetben megfelelő ellenőrzést biztosít, miközben az elektronikus
berendezések gazdag kínálata a nagy teljesítményhez és a biztonsági elvárásokhoz
is alkalmazkodik: a blokkolásgátlótól az elektronikus fékerőelosztóig,
a kipörgésgátlótól a menetstabilizáló berendezésig.
Szám szerint hat erőforrás rendelhető
az új modellhez, ezek mindegyike eltérő karakterű, biztosítva, hogy a különböző
beállítottságú vásárlók is megtalálják a számukra megfelelő megoldást.
Négy benzines motor áll rendelkezésre: 2.0 TS (150 LE), 2.5 V6 24v (188
LE), 3.0 V6 (220 LE) és 3.2 V6 24v (240 LE). A turbódízelek között a 2.4
JTD 10v (150 LE) és a 2.4 Multijet 20v (175 LE) választható.
A fenti motorok mindegyike hatfokozatú,
kézi kapcsolású váltóművön keresztül hajtja az első kerekeket, kivéve a
3.0 V6 (220 LE) változatot, amelyhez automatikus váltómű jár. A nagyszerű
2.4 Multijet 20v (175 LE) szintén párosítható az új fejlesztésű, ötfokozatú
automata váltóval.
A modellpaletta háromféle felszereltségi
szintből áll: az új Impression, Progression és Distinctive. Az új Alfa
166-oshoz TI-csomag szintén választható, amely alacsonyabbra helyezett
karosszériát és még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. Kívülről ez
a változat a különleges, 18 collos méretű könnyűfém felnijeiről ismerhető
fel. Belül a TI-hangulatot fekete bőrkárpitozás határozza meg, amelyen
vörös cérnával hímzett TI felirat díszeleg. Hasonlóan sportos benyomást
tesz az alumínium küszöbön látható TI jelzés, a vörös gomb és a műszerfal
világítás.
Minden változat gazdagon felszerelt,
ahogy azt egy csúcsmodelltől el is várhatjuk, miközben az opciós listán
található berendezések a kategória legigényesebb vásárlóit is képesek kielégíteni.
Álljon itt néhány példa a számtalan rendszer és berendezés közül, amelyek
szériafelszerelések az új modellben: aktív érzékelős blokkolásgátló (ABS),
elektronikus fékerőelosztóval kiegészítve, elektronikus menetstabilizáló
(VDC), első, oldal- és függönylégzsákok, automata klímaberendezés; illetve
felszereltségtől függően választhatóak hozzá: sebességtartó automatika,
bi-Xenon fényszórók, esőérzékelős ablaktörlő, tolatóradar, Follow me home
világítás, hangvezérléses navigációs rendszer, GSM telefon kihangosítóval,
hifi rendszer tíz hangszóróval és CD-tárral. S végül, de nem utolsósorban
öt, különböző könnyűfém felni választható felszereltségtől függően: két
16 és két 17 collos, különböző mintázatban, a kínálat tetején pedig az
exkluzív, 18 collos kerekek találhatók.
..
|