-
PREMIER: AZ ÚJ ALFA 166

Az Alfa Romeo Design Centere által újraálmodott zászlóshajó tökéletes harmóniáját nyújtja a limuzinok eleganciájának és a kupék sportosságának. Az új Alfa 166 ezt az összhangot az utastér és a karosszéria különlegesen esztétikus részleteivel egészíti ki, miközben a külső fényezések és az utastér választható kárpitozásai is nagyszerűen illenek a jármű hangulatához. Az új zászlóshajó elődétől örökölte tiszta, egységes vonalát, amely alkalmassá teszi az Alfa Romeo alapelvének - "sportosság és elegancia" - továbbvitelére, miközben formatervének időtlen szépsége az olasz ízlés esszenciáját tükrözi. Teszi mindezt úgy, hogy egyénisége nem tolakodó, mégis megfelelő karakterrel bír.

A Design Center munkája ismét megfelelően stílusos és naprakész. Az új Alfa 166 formájának részletei, a gömbölyű felületek és a sarkok kidolgozása megfelelő természetességgel hoz ideális egyensúlyt - a stilizált és felfrissített Alfa stílusjegyek nyilvánvalóak. Sok formai megoldás emlékeztet a korábbi Alfa Romeókra, amelyek modern formában köszönnek vissza. Mindenekelőtt az átalakított orr-rész kialakítása érdemel figyelmet. A hűtőmaszk teljesen új formájú, a két oldalsó beömlővel együtt az Alfára jellemző három tagú kialakítás a múlttal való kapcsolódást sejteti.

Az impozáns frontkialakítást meghatározza az a vonal, amely a motorháztetőn fut végig, s egészen a lökhárító vonaláig nyúlik le. Az Alfa jelvény központi szerepét nem csupán a krómdíszítés adja meg, hanem az idevezető valamennyi karosszériavonal is - ez az erős és jellegzetes formai jegy az új 166 legmeghatározóbb részlete.
Az új Alfa 166 további meghatározó eleme a a fényszórók kialakítása. Ez a legmodernebb formatervezési jegyeket magán viselő megoldás átlátszó üvegtakaró mögé rejti a jól látható és modern hatású fényszórókat.
Ahogy az elődmodellen is, a motorháztetőn végigfutó, két, összetartó vonal jelzi a jármű erejét, a nagy teljesítményt. A gyakorlatilag változatlan lökhárítók egységet alkotnak a fém felületekkel, és jól illeszkednek a jármű formájához.

Az új Alfa 166 oldalnézetében felismerhetünk olyan díszítő elemeket, amelyek már a korábbi változaton is szerepeltek: a kilincsek, a tetővonal és az ajtókeretek. A felületek aránya eltolódik a fém irányába. A karosszéria egésze tiszta és egységes, sehol sem szakítják meg éles sarkok vagy mély csatornák: a kilincsek és az oldalsó index is jól illeszkedik a formához.

A hangsúlyos kerékívek szintén illenek a képbe, ugyanakkor olyan benyomást tesznek, mintha az autó tapadna az aszfaltra. Ezt a benyomást hangsúlyozza a vízszintes vonal, amely az autó oldalnézetét meghatározza, s amely a hátsó oszlopnál is izgalmas részleteket eredményez. A lekerekített vonalak összességében tágas, erős és biztonságos jármű benyomását keltik: pontosan olyat, amit egy csúcsmodelltől elvárhatunk.

Hátulnézetben az új Alfa 166 széles vállkialakítása egy támadásra váró vadállatra emlékeztet - a rövid hátsó túlnyúlás tovább erősíti ezt az érzést. A hátsó ablaknál található oszlopok karcsúsága az utastér javára válik, miközben a két kerékjárati ív közötti terület továbbra is erőteljes benyomást gyakorol. A keskeny oszlop könnyed formát kölcsönöz a luxuslimuzinoknak megfelelő méretű új Alfa 166-osnak. A jellegzetes Alfa Romeo jelvény a lökhárító felső részén kapott helyet, a hátsó lámpák formája visszafogottabb, mint az erőteljes oldalnézet.

A Design Center tizenegy karosszériaárnyalatból álló palettát dolgozott ki, amelyek mindegyike kiemeli az autó formáját és méretét. Ezek között metál, hagyományos és speciális gyöngyház alapú fényezést is találunk. A nem metál kínálat: Alfa Vörös és Kyalami Fekete. A metálok között az első négy számít újnak: Cernobbio Zöld, Siena Vörös, Spoleto Szürke, Dolceacqua Szürke, Lampedusa Kék, Rialto Szürke, Marostica Szürke, Pergusa Fekete. Mindez kiegészül a Ég Kék elnevezésű speciális fényezéssel.

Mindebből is látszik, hogy az új 166 különlegesen sajátos formája az Alfa Romeo nagyszerű hagyományaiból táplálkozik, miközben nem hagyja figyelmen kívül a modern elvárásokat és a mai ízlést sem. Ugyanez igaz a belső kialakításra is, ahol nagyvonalú térkínálattal, nagyszerű kényelemmel, igényes anyagokkal és kialakítással, valamint minden részletre kiterjedő figyelemmel találkozhatunk. 

Az új Alfa 166 jellegzetes külső stílusa belül is folytatódik: az utastér formaterve egységes és arányos. Az első és hátsó rész elválasztásánál, a középkonzol és az ülések, illetve a műszerfal és az oszlopok találkozásánál sem találunk durva törésvonalakat. Az új modell egyik legnagyobb erőssége az utastér, amely a megfelelő színek és anyagok használatával világosabbá és igényesebbé vált. A díszítő elemek eleganciát sugallnak, mégis megfelelően visszafogottak, és igényes anyagokból készülnek. A belső környezet kialakítása minden részletre kiterjedő figyelmet kapott: a szőnyegtől a tetőkárpitig minden azonos árnyalatú az autó színével. A széleskörű kárpitválaszték (bársony, szövet és bőr), valamint a sokféle színárnyalat háromféle belső kialakítás köré kapcsolódik: sports, elegant és classic. A vásárlók négyféle műszerfal közül választhatnak, kiviteltől és kárpitozástól függően: a "sports" fekete, az "elegant" bézs,  a "classic" szürke árnyalatú. Az Impression kivitelnél a műszerfal fekete színű. Az exkluzív és elsőosztályú minőségű kárpitozás feláras: a bőr belső háromféle, különböző árnyalatban választható (fekete, szürke és bézs), ezekhez illeszkedik a szintén bézs műszerfal, mindhárom esetben sötétebb tónussal.

Mint minden Alfa Romeo modellnél, az új Alfa 166-osnál is központi szerepet kapott a vezető előtti terület, amit különleges figyelemmel alakítottak ki. A vezető üléshelyzete sportos, mégis megfelelően kényelmes minden körülmények között. A műszerfal négy nagyméretű órát foglal magában. Ezek az Alfa-hagyományoknak megfelelően kissé átfedésben vannak egymással (akár az olimpiai öt karika), kiemelve ezzel a fontossági sorrendet és azonnali felismerhetőséget. A többi, fejlett technológiájú berendezés (a klímaberendezés, a hifi és a fedélzeti számítógép kezelőszervei) a középső konzolon kaptak helyet, ahol könnyen kezelhetők, de a vezetőnek mégsem kell ehhez elvonni figyelmét az útról.  További újdonság, hogy a középkonzol fém hatású díszítőelemeket kapott.
A középkonzol kialakítása során a hőmérséklet-szabályzó kezelőszervek elhelyezése kiemelt szerepet élvezett - a könnyű kezelhetőség így nem meglepetés. A középső légbeömlő nyílás, illetve a további öt szellőzőrostély króm díszítésű, és nagy mennyiségű levegő szállítására képes.  A két térképzseb és a számtalan tárolórekesz az ajtókon és a középkonzolon, valamint a középső kartámasz sportos presztízsautókhoz méltó megoldás. Végül, de nem utolsósorban: az ülések megfelelő méretűek, kényelmesek, a helykínálat és a kényelem a hátsó sorban is kiemelkedően jó.

A stílus után következzék a műszaki tartalom! Az új jármű a kategória valamennyi különlegességét tartalmazza, amelyek méltó módon egészítik ki a tipikus, Alfa Romeóra jellemző kezességet, miközben a nagy presztízsautókhoz mérhető vezetési élmény is meghatározó. Hajtáslánc tekintetében sokféle motor-váltómű variáció közül lehet választani, amelyek a gazdaságos és a sportos vásárlók igényeit is kielégítik. A futómű minden helyzetben megfelelő ellenőrzést biztosít, miközben az elektronikus berendezések gazdag kínálata a nagy teljesítményhez és a biztonsági elvárásokhoz is alkalmazkodik: a blokkolásgátlótól az elektronikus fékerőelosztóig, a kipörgésgátlótól a menetstabilizáló berendezésig.

Szám szerint hat erőforrás rendelhető az új modellhez, ezek mindegyike eltérő karakterű, biztosítva, hogy a különböző beállítottságú vásárlók is megtalálják a számukra megfelelő megoldást. Négy benzines motor áll rendelkezésre: 2.0 TS (150 LE), 2.5 V6 24v (188 LE), 3.0 V6 (220 LE) és 3.2 V6 24v (240 LE). A turbódízelek között a 2.4 JTD 10v (150 LE) és a 2.4 Multijet 20v (175 LE) választható.

A fenti motorok mindegyike hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóművön keresztül hajtja az első kerekeket, kivéve a 3.0 V6 (220 LE) változatot, amelyhez automatikus váltómű jár. A nagyszerű 2.4 Multijet 20v (175 LE) szintén párosítható az új fejlesztésű, ötfokozatú automata váltóval.

A modellpaletta háromféle felszereltségi szintből áll: az új Impression, Progression és Distinctive. Az új Alfa 166-oshoz TI-csomag szintén választható, amely alacsonyabbra helyezett karosszériát és még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. Kívülről ez a változat a különleges, 18 collos méretű könnyűfém felnijeiről ismerhető fel. Belül a TI-hangulatot fekete bőrkárpitozás határozza meg, amelyen vörös cérnával hímzett TI felirat díszeleg. Hasonlóan sportos benyomást tesz az alumínium küszöbön látható TI jelzés, a vörös gomb és a műszerfal világítás.
Minden változat gazdagon felszerelt, ahogy azt egy csúcsmodelltől el is várhatjuk, miközben az opciós listán található berendezések a kategória legigényesebb vásárlóit is képesek kielégíteni. Álljon itt néhány példa a számtalan rendszer és berendezés közül, amelyek szériafelszerelések az új modellben: aktív érzékelős blokkolásgátló (ABS), elektronikus fékerőelosztóval kiegészítve, elektronikus menetstabilizáló (VDC), első, oldal- és függönylégzsákok, automata klímaberendezés; illetve felszereltségtől függően választhatóak hozzá: sebességtartó automatika, bi-Xenon fényszórók, esőérzékelős ablaktörlő, tolatóradar, Follow me home világítás, hangvezérléses navigációs rendszer, GSM telefon kihangosítóval, hifi rendszer tíz hangszóróval és CD-tárral. S végül, de nem utolsósorban öt, különböző könnyűfém felni választható felszereltségtől függően: két 16 és két 17 collos, különböző mintázatban, a kínálat tetején pedig az exkluzív, 18 collos kerekek találhatók.

..