Hosszú ideje már, 
        hogy a Volvo új kamionnal jelentkezett a legnagyobb kategóriában. 

        Az új Volvo FH16 motorja, a Volvo D16C teljesítményével és a teljes sebességtartományban rendelkezésre álló figyelemreméltó nyomatékával az egyik legkiemelkedőbb motor a jelenlegi piacon. 

        A D16C robusztus kialakítású, soros, 6 hengerű, 16 literes motor, amely megfelel az Euro 3 előírásoknak, 610 vagy 550 lóerő teljesítményű, és a Volvo kipróbált és bevált D12-es technológiáján alapul. Többek között korszerű motorvezérlő elektronikával van felszerelve, felülvezérelt, hengerenként négy szeleppel és integrált hengerfejjel. A kiemelkedő teljesítmény mellett a 16 literes motor számos egyéb vonzó tulajdonsággal is rendelkezik.

        Élmezőnyben a hátsó váltóművel: kialakításának eredményeként jelentős súlycsökkenést, alacsonyabb zajszintet és hatékonyabb hűtést értek el, továbbá a belső veszteség is csökkent. Bevezetésével a mellékhajtások csatlakoztatása is nagymértékben egyszerűsödött. Így álló helyzetben 1000 Nm, menet közben pedig 650 Nm nyomaték érhető el a mellékhajtással.

        VEB - A Volvo motorfékrendszere
        A Volvo motorfékrendszere világviszonylatban is kategóriájának egyik legnagyobb teljesítményű fékje. A legnagyobb fékteljesítmény 380 kW, amely percenként 2200-as fordulatszám mellett érhető el. Menet közben azonban inkább a fékezőnyomatékkal kell számolni. Még percenként 900-as fordulatszám mellett is 1500 Nm fékezőnyomaték érhető el, amely 2200-as percenkénti fordulatszámon 1640 Nm-re nő. 

        A kevesebb alkatrész és a nagy számú integrált megoldás egyaránt a nagyobb megbízhatóságot szolgálják. A kamion használatától függően a szükséges olajcserék közötti intervallum akár 100 ezer kilométerre is növelhető. A motor tervezésekor figyelembe vették, hogy minden kopó alkatrész és karbantartási pont könnyen elérhető legyen. 

        Fontos megjegyezni, hogy a külső hangkibocsátás tekintetében a kamion külön hangszigetelés nélkül is eleget tesz az EU követelményeinek. Ezáltal sokkal hatékonyabb hűtőrendszer valósítható meg, amely biztosítja a motor teljesítményének teljes kihasználhatóságát, valamint azt, hogy még nagy melegben is nagy átlagsebességgel közlekedhet.

        Az elektronikus abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPM) a kerekeken található érzékelők és a kamion számítógépe segítségével folyamatos tájékoztatást ad az abroncsok nyomásáról. 

        A POWERTRONIC ÚJ VÁLTOZATA automatikus sebességváltómű, amelyet a 460-as motor nagyobb nyomatékához igazítottak. 

        B-BOGGIE TENGELYEK TÁRCSAFÉKEKKEL
        Az autóiparban a laprugós felfüggesztéseknél korábban dobféket alkalmaztak, a laprugós B-boggie tandemtengely azonban lehetővé teszi a Volvo elektronikus tárcsafékrendszerének (EBS) használatát is. A Volvo tárcsafékei határozott, jól kiegyensúlyozott pedálműködést biztosítanak, és emellett hőálló tárcsákat tartalmaznak, illetve egyszerű szervizelést tesznek lehetővé. A RADD-BR típusú laprugós tandemtengely magas alváznál (6×4) alkalmazható, vontató vagy önjáró alvázú tehergépkocsi esetén egyaránt, egyfokozatú vagy kerékagy-áttételes futóművel és magas első tengellyel (FA-High) kombinálva.

        NAGY TELJESÍTMÉNYŰ MELLÉKHAJTÁS
        A főtengelyről hajtott PTO-FLY mellékhajtás a tengelykapcsolótól független mellékhajtás, amelyet különböző teljesítményű motorokhoz fejlesztettek ki, a D12D 460-asig bezárólag. A mellékhajtás megfelelő kapacitással rendelkezik a teljesítményigényes eszközök meghajtásához, kimeneti nyomatéka 800 Nm, teljesítménye pedig 110 kW. A mellékhajtás menet közben és álló helyzetben egyaránt használható.
         

        ACC - RADAR A JÁRMŰ ELŐTTI TÉR FIGYELÉSÉRE 
        A baleseti statisztikák magukért beszélnek. Az olyan ütközések, amelyek során a teherautó az előtte levő járműnek ütközik, a nehéz tehergépkocsik részvételével történő balesetek negyedét teszik ki. A Volvo Trucks által kifejlesztett adaptív sebességtartó automatika (ACC - Adaptive Cruise Control) egy korszerű, radaron alapuló sebességtartó rendszer, amelynek segítségével megfelelő távolságot tarthat az Ön előtt haladó jármű mögött
         

        Segítség az emelkedőn való induláshoz 
        Az emelkedőn való indulás megkönnyítésére az új EBS rendszer egy hasznos funkciót tartalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a fékek induláskor tovább működjenek. Amikor a motor már leadja a kellő nyomatékot, a fékek automatikusan kiengednek. A rendszer segítségül szolgál a mindennapos munkában, és különösen olyan kézi sebességváltóművel felszerelt járművekhez tervezték, amelyekkel a munka során gyakori elindulás és megállás szükséges. Az emelkedőn való gyakori elindulás így még nehéz rakománnyal is ugyanolyan egyszerű, mint bármi más, és a tengelykapcsoló igénybevétele is minimálisra csökken.

        ESP a legkülönbözőbb változatokhoz 
        Az ESP (Electronic Stability Program) egy olyan korszerű rendszer, amelyet a nyerges vontatókhoz fejlesztettek ki a vontató és a pótkocsi kifarolásának, illetve felborulásának megakadályozására - ez két, gyakran együtt lejátszódó jelenség. Az ESP most az FM/FH vontatók 4×2-es, 6×2-es és 6×4-es változataihoz is rendelhető. Egyszerűen fogalmazva elmondhatjuk, hogy az ESP meghatározza, hogy a sofőr hogyan szeretné irányítani a járművet, majd azt is felméri, hogy az valójában hogyan viselkedni. Ha a két viselkedés eltér egymástól, az ESP a motornyomaték csökkentésével és egy vagy több kerék fékezésével megszünteti ezeket a különbségeket. 

        A bebicsaklás és az imbolygás kiküszöbölése
        Az ESP stabil fékhatást biztosít, ha például a teherautó nagy sebességgel egy kanyarba érkezik. Az ESP kiküszöböli a kamion imbolygását, illetve bebicsaklását, és kincset érhet olyan helyzetekben, ahol fennáll a felborulás veszélye. A program érzékeli a jármű elfordulását, kormányzási szögét, oldalirányú gyorsulását stb. Az ESP átveszi és szabályozza a kerekek fékezését, és csökkenti a motor nyomatékát. A rendszer bizonyos helyzetekben a pótkocsit is fékezi, ezáltal a teljes járműszerelvény stabilitására hatással van, oldalirányban és hosszirányban egyaránt.