Virtuális
forradalom a Volkswagennél
A
3D technológia lefekteti az alapokat a járművek fejlesztésében: forgatni
a kormányt, állítani a belső tükröt, látni, ahogy a jármű fényei és árnyai
az útra esnek, sőt, nézni a karosszéria visszatükröződését az oldalsó
tükrökben mostantól a Volkswagen mérnökei és formatervezői ezt mind
megtehetik virtuális, háromdimenziós modellekkel anélkül, hogy akár egy
darab fémhez érnének. Új, háromdimenziós technológia forradalmasítja a
gépjármű fejlesztést a Volkswagennél és valószínűleg hamar irányadóvá válik
az autóiparban: a valósidejű "lézersugár - érzékelő" használatával háromdimenzós
tárgyak láthatóvá, azonnal mozgathatóvá és interaktív módon módosíthatóvá.
Hála
a fejlett computer-technológiának, nagy mennyiségű és complex adatok feldolgozására
nyílik lehetőség. Még valós árnyékokat, fénytöréseket és visszaverődéseket
is létre tudnak hozni. A valósidejű "lézersugár érzékelő" feltalálója
Dr.-Ing. Philipp Slusallek, a saarbrückeni egyetem professzora.
A két új, egyedülálló vizuális központban,
melyek építési költsége eléri a 20 millió eurót, a különböző osztályok
fejlesztői, formatervezői és mérnökei együtt fognak dolgozni, hogy a fejlesztéseket
még hatékonyabbá, a költségeket pedig minél alacsonyabbá tegyék.
Egy
speciális kivetítő, az úgynevezett "Powerwall" (5.10 m x 2.10 m),
lehetővé teszi a formatervezők és mérnökök számára, hogy életnagyságú autókat
mintázzanak. A technológia lényege a "valóság" és a "cél" közvetlen összehasonlításában
rejlik. Kamerák képeket készítenek a kifejlesztett, valós járműről ("valós
állapot") amiket utána összehasonlítanak a virtuális képekkel ("cél állapot")
a "Powerwall"-on. Minden különbséget azonnal kiküszöbölnek, és megváltoztatják,
mielőtt az egyes részeket valóban előállítanák.
A
vizuális központ másik kulcsfontosságú eleme a "barlang" ami egy 2.35 méter
oldalhosszúságú kocka. Egy képet ennek bármely kijelzőjére vetíthetnek
kintről pont úgy, mint egy három dimenziós moziban. Bent, a fejlesztő egy
virtuális világba kerül amit a különleges szemüvegek és a virtuális modellek
háromdimenziós megjelenése jelent. Később ezáltal képesek leszünk egy virtuális
próbaútra menni a tesztelni kívánt autóval, mondjuk egy vidéki faluba.
Az
úgynevezett "makett-központ" már a "barlangban" létrehozott vrtuális modellek
további módosítására szolgál, akár egy meeting keretében. A "makett-központ"
és a "barlang" összesen 4500 négyzetméterén fémáruk, kivetítő terek
és irodák kaptak helyet. Az épületek 150 embernek biztosítanak munkaterületet
és további 45 új munkalehelyet teremtenek.
Volkswagen
várakozásai szerint 30%-kal fog csökkeni a költség- és időráfordítás az
új innovatív technológiának és a termékfejlesztési folyamatok későbbi optimalizálásnak
köszönhetően. A tervezési és az előállítási szakaszok alatti módosításokhoz
eddig egyértelműen hozzátartoztak a rendkívül magas anyagi és időbeli ráfordítások.
Manapság, a virtuális termék kezdeti tapasztalatait számítógépes szimulációk
segítségével elemezhetik, mielőtt a modelleket, vagy szerszámokat a tényleges
termelés számára előállítanák.
|