..............--------..................VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        Volkswagen TOURAN -
        Maximális változatosság korunk utazójának

        ...........Kompakt egyterű innovatív motorokkal és sokoldalúan kialakított belső térrel
        ...........Nagyvonalú helykínálat - akár 1989 literre is bővíthető csomagtér

        A Volkswagen, Európa legnagyobb gépjárműgyártója a Sharan és az ugyancsak új Multivan mellett így már a harmadik buszlimuzin-sorozattal (MPV) jelenik meg a piacon. A gyár már 53 évvel ezelőtt bemutatta első egyterűjét, a VW 22-est, amely Volkswagen buszként tett szert világhírre, és az MPV őseként történelmet írt. 

        Az öt - illetve akár hét - egyszemélyes üléssel felszerelt Touran karosszériája, belső tere, futóműve és hajtásának számos része is teljesen új fejlesztés eredménye. Az új Volkswagen legfontosabb ismertetőjegyei közé tartozik a sokoldalúan változtatható belső tér és a kifejezetten jó helykínálat, amely az akár 1989 literre is megnövelhető befogadóképességű csomagtérnek köszönhető.

        Az alapfelszereltséggel, illetve Trendline és Highline felszereltségi változatban gyártott Tourannal a Volkswagen olyan egyterűt fejlesztett ki, amely új minőségi mércét állít fel a buszlimuzinok szegmensében. Ez az új minőség a Touran egyik legfontosabb megkülönböztető jegye a versenytársakhoz képest.

        Rugalmas felhasználási lehetőségeit és biztonsági jellemzőit tekintve a belső tér elsősorban a változatos mobilitási igényekkel rendelkező vásárlók elvárásaihoz igazodik. A sokoldalúan változtatható második üléssor messzemenően megfelel minden gyakorlati követelménynek: a három, egyenként alig 16 kilogramm tömegű egyszemélyes ülés külön-külön is elcsúsztatható, áthelyezhető, helytakarékos módon összecsukható vagy kivehető. A belső tér jól átgondolt koncepcióját összesen 39 tárolórekesz teszi teljessé. A Touran tehát változatosan átalakítható családi, szabadidő- és munkaautó, amelynek sokoldalú tulajdonságai nem ismernek megalkuvást.

        Szükség szerint a Touran harmadik üléssorral is felszerelhető: a felnőtt utasok számára is teljes értékű férőhelynek számító két egyszemélyes ülés használaton kívül néhány kézmozdulattal, külön-külön lesüllyeszthető a belső tér padlójába.
        A csomagtér kihasználási lehetőségei is változatosak, és rendkívül hatékony rakodási lehetőséget nyújtanak. A klasszikus ötülésű kialakítás mellett a csomagtartó befogadóképessége mintegy 695 liter, az autó maximális teherbírása pedig - változattól függően - akár 660 kilogramm is lehet. A második üléssor valamennyi ülését kivéve és a harmadik üléssor üléseit a padlóba süllyesztve összesen 1913 literes, figyelemreméltóan tágas rakodótér áll rendelkezésünkre. Az ötülésű változat esetében pedig 1989 literre növelhető a csomagtartó befogadóképessége, ami páratlan tágasság ebben a szegmensben.

        A Touran a komfort terén is kivételesen jó szériafelszerelést kínál, amelynek többek közt CD-lejátszós rádió, távirányítós központi zár, légkondicionáló és az első üléseknél elektromos ablakemelő képezi részét.

        Az a tény, hogy az új Volkswagent a menetkörülményektől függetlenül mindig rendkívüli fürgeség és biztonság jellemzi, az alapjaiban átdolgozott, rugóstagos kerékvezetést alkalmazó első felfüggesztésből és innovatív, négylengőkarú hátsó felfüggesztésből álló, merőben új futómű-koncepciónak köszönhető. Az ESP-t is tartalmazó, új futómű-konfiguráció páratlan menetstabilitásról, komfortról és vezetési élményről gondoskodik.

        Ezenkívül a Touran az egyterűek szegmensének első olyan képviselője, amelynek alapfelszerelését elektromechanikus szervokormány gazdagítja. Ez a hagyományos kormányrásegítőkhöz képest kevésbé növeli az üzemanyag-fogyasztást, sebességfüggő vezérlésű, és más rendszereknél könnyebben ráhangolható a jármű menettulajdonságaira.

        Magyarországon az egyterű három felszereltségi változatban és - a piaci bevezetés időszakában - három különböző, egyszerre dinamikus és takarékos FSI- és TDI-motorral rendelhető. A közvetlen befecskendezésű 1.6 FSI motor immár 85 kW (115 LE) teljesítménye szembetűnő előrelépést jelent. Az 1.9 TDI típusjelzésű motor 74 kW (100 LE) teljesítménnyel lép színre. Saját kategóriájának legerősebb dízelmotorjaként az új fejlesztésű, négyszelepes technológiát felvonultató, 2.0 TDI típusjelzésű hajtómű 100 kW (136 LE) teljesítményre képes, és már 1750 /perc fordulatszámon 320 Nm forgónyomatékot ad le. Valamennyi motor messzemenően eleget tesz az EU 4-es károsanyag-kibocsátási szabványnak. 

        Ősztől a Touran 1.6 (75 LE) benzinmotorral és 2.0 literes FSI (136 LE) motorral is kapható lesz. 

        Egyedülálló újdonság a buszlimuzinok szegmensében, hogy valamennyi FSI- és TDI-modell már az alapfelszerelés részeként hatfokozatú váltóművet kap. Az év folyamán a kínálat további innovatív újdonsággal bővül: a TDI-változatokba kívánság szerint beszerelhető, szintén hatfokozatú, automatizált kapcsolású váltóművel (DSG), amely egyedülálló, káprázatos módon ötvözi egymással az automata váltók előnyeit és a kézi váltóművek fürgeségét és takarékosságát. A 
        Volkswagen az FSI-motoros Tourant új, hatfokozatú Tiptronic automatikus váltóval is kínálja.

        A Touran lézeres hegesztésű, rendkívül merev karosszériája nagyfokú passzív biztonságot kínál. A széria-felszerelés részeként az első ülésen és a második üléssorban utazókat fejvédő függönylégzsákok, az elöl helyet foglalókat pedig első légzsákok és oldallégzsákok védik, amelyek a vezető- és utasoldali ülés aktív fejtámláival együtt átfogó biztonsági rendszert képeznek a Touranban. Szintén az alapfelszerelés részeként hárompontos biztonsági öv gondoskodik valamennyi ülőhely utasának védelméről. Mind a négy kereket tárcsafék (az elsőket belső hűtésű tárcsafék) lassítja, amihez az előbb említett elektronikus menetstabilizálón (ESP) kívül ABS, elektronikus differenciálzár-funkció (EDS), ASR és fékasszisztens társul, így tökéletesítve az aktív biztonságot. Az átfogó biztonsági koncepciónak és a jármű szerkezetének köszönhetően ugyanakkor alacsonyak a fenntartási költségek is: a 85 kW teljesítményű FSI-motorral felszerelt Touran a teljes körű casco-biztosítás szempontjából a 12-es járműosztályba tartozik, és ezzel saját kategóriájában az első helyen áll.

        A lényeges adatok röviden

        A Touran: a Sharan és a Multivan után a Volkswagen harmadik egyterűje
        Piaci pozíció: alsó középkategóriás MPV kompakt kivitelben, sokoldalúan változtatható belső térrel

        12 voltos csatlakozóaljzatok: egy-egy aljzat elöl, a második üléssornál és a csomagtérben
        Ablaktörlők: a középről ellentétes irányba szétnyíló karok innovatív törlési mechanizmusa különösen nagy látóteret biztosít
        Beltéri magasság: maximálisan 1,02 m, kategóriájában a legjobb érték
        Csomagtér hossza: az első ülésekig bővítve 1,75 m
        Teherbírás: maximálisan 660 kg
        Csomagtér-takaró redőny: a 2. és 3. üléssor mögött is felszerelhető
        Csomagtér-térfogat: maximálisan 1989 liter, kategóriájában a legjobb érték
        Csomagtér-térfogat beszerelt öt ülés esetén: 695 liter
        Előizzítás időtartama a TDI-nél: az új gyorsindító rendszernek köszönhetően már mínuszfokok esetén is észrevétlenül rövid
        Fejtámlák és hárompontos biztonsági övek: mint az öt (hétüléses változatnál mind a hét) helyen; az alapfelszerelés részeként elöl aktív fejtámlák
        Fékek: mind a négy keréken tárcsafékek, elöl belső léghűtéssel; ESP integrált fékasszisztenssel, ABS-sel, EDS-sel és ASR-rel
        Felszereltségi változatok: Touran, Touran Trendline, Touran Highline
        Fényszórók: számítógéppel tervezett tükrös fényszórók, vagy választás szerint bi-xenon fényszórók
        Futómű: az alsó középosztálybeli járművek futóműveinek legújabb generációja, rugóstagos kerékvezetést alkalmazó első felfüggesztés és négylengőkaros hátsó felfüggesztés
        Gyártási hely: Wolfsburg
        Gyártási kapacitás 2004-től: évente 200 ezer új Touran
        Hátsó ajtó: köztes magasságban megálló teleszkópjának köszönhetően kétféle nyitási magassággal 
        Hifi: az alapfelszerelés részeként RCD 300 típusú autórádió CD-lejátszóval
        Isofix gyermekülés-rögzítő pontok: a széria-felszerelés részeként a második üléssor külső üléseinél
        Karosszériaméretek: 4391 x 1794 x 1652 mm (hosszúság x magasság x szélesség)
        Karosszériaszerkezet: lézeres hegesztésű karosszéria 62%-ban különleges szilárdságú, ill. nagyszilárdságú acélból
        Kerekek / abroncsok: alapfelszereltségben 15 colos kerék 195/65 R 15-ös gumiabronccsal; Trendline- és Highline-változatban 16 colos kerék 205/55 R 16-os gumiabronccsal; Highline-változatban könnyűfém keréktárcsák
        Kormánymű: elektromechanikus kormányrásegítő terhelés- és sebességfüggő vezérléssel; ütközés esetén kiszámítottan összecsukló kormányoszlop
        Központi zár: a távirányítás alapfelszerelés
        Légzsákok: az alapfelszerelés részeként vezető- és utasoldali első és oldallégzsákok, valamint fejvédő oldallégzsák
        Motorok - benzinüzemű: új 1.6 FSI 85 kW (115 LE) teljesítménnyel
        Motorok - dízelüzemű: új 2.0 TDI 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és a jól bevált 1.9 TDI 74 kW (100 LE) teljesítménnyel
        Motorok - további változatok a piaci bevezetés után: 1.6-os benzines 75 kW (102 LE) teljesítménnyel (májustól rendelhető); 2.0 FSI (megjelenés: 2003 folyamán)
        Motorok károsanyag-kibocsátása: minden motor megfelel az EU 4-es szabványnak
        Pedálok: a tengelykapcsoló pedálja és a fékpedál frontális ütközésnél beesnek; a kocsiban ergonómiai okokból nem függő, hanem padlón álló gázpedál kapott helyet
        Piaci szegmens: alsó középkategóriába (A-szegmensbe) tartozó MPV
        Pozíció a márkatársakhoz képest: a Volkswagen harmadik egyterűje a nagyobb Sharan és Multivan modellek után
        Pozicionálás: változatosan alakítható családi, szabadidő- és munkaautó
        Tárolórekeszek maximális száma: felszereltségtől függően akár 39
        Tengelytávolság: 2677 mm
        Tetőléc: a Trendline- és Highline-változatnál alapfelszerelés
        Ülések tömege a második üléssorban egyenként: 15,9 kg a széleken, 15,7 kg középen
        Váltómű: a szegmens újdonságaként valamennyi FSI- és TDI-motoros változatban széria-felszerelésként hatfokozatú váltó
        Váltómű, választható: a szegmens újdonságaként hatfokozatú automatizált kapcsolású váltómű (DSG) vagy hatfokozatú Tiptronic automata váltó