Volkswagen:
innovatív újdonságok Genfből
-
A VW Touran és a New Beetle Cabriolet európai premierje
Az új Volkswagen MPV-t, a Tourant a különösen markáns formatervezés jellemzi. A 4,39 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,63 méter magas kompakt középkategóriájú Volkswagen jellegzetessége a nagyvonalú helykínálat, emelett a raktér például 1989 literes bővíthető. 2003. tavaszán érkezik a New Beetle Cabriolet az európai piacokra. Kellő helyet kínáló hátsó ülések, vészhelyzetben az átpördülés hatásai kivédő védelmi rendszer, egész évben megfelelő tetőrész, inkluzív fejlesztésű fűthető hátsóablak és akár hatfokozatú váltómű – a New Beetle Cabriolet nagy sikerre számíthat. Egyelőre 3 négyhengerű benzinmotorral szállítják – 1.4 (75 LE), 1.6 (102 LE) és 2.0 (115 LE) szerepel a kínálatban. 2003. második felétől várható az 1.9 TDI motor (100 LE) megjelenése.
VW Touareg 2.5 TDI és Touareg 4.2 V8 – ezek a terepjáró új erőforrással felszerelt változatai: a dízel változat nyomatéka 400 Nm, 174 LE-t teljesít. A 310 lóerős 8 hengerű benzines aggregát nyomatéka 410 Nm. A bevezetést a német piacon kezdik meg. Immár a 2000-es forulatszámnál 750 Nm nyomatékot leadó (!) Phaeton V10 TDI is elérhető. A biturbó-, közvetlen befecskendezésű erőforrás egészen 250 km/óra sebességig gyorsítja a 4MOTION összkerékhajtású autót, amelyben egy új fejlesztésű hatfokozatú automatikus váltó dolgozik. A most debütált összkerékhajtású, hatfokozatú Passat / Passat Variant V6 TDI 180 lóerős és 226 (223) km/óra végesebességre képes. 7,6 (7,9) literes kombinált fogyasztása nehéz helyzetbe hozza konkurenseit. Dupla tengelykapcsolós váltómű a 241 lóerős Golf R32 csúcsmodellben – ezzel műszaki világújdonsággal lepi meg az autózás szerelmeseit a Volkswagen. A DSG (Direct Shift Gearbox) névre hallgató hatfokozatú direktváltós automatikus váltómű sportos és egyben fogyasztáskímélő vezetést tesz lehetővé. A DSG-vel és elektronikus indítási programmal (Lauch Control) rendelkező Golf R32 mindössze 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra (manuális váltóval ez az érték 6,6 másodperc), végsebessége (247 km/h) pedig megegyezik a kézi váltós modellével. Figyelemreméltó az a körülmény, hogy a jobb menetteljesítmény ellenére a 10,2 literes fogyasztási érték mintegy 1,3 literrel elmarad a manuális váltóval felszerelt R32 fogyasztása mögött. A DSG az ismert automataváltó-szerkezetek legjobbjainak sebességváltási komfortját nyújtja, és – tiptronic-funkciója révén – a Golf R32 esetében a kormánykeréken elhelyezett sebességváltó gombok segítségével akár manuálisan is kapcsolható. Mindezt olyan gyorsan és "feszesen", ahogy manuális és automatikus váltók esetében eddig elképzelhetetlen volt. A DSG alapvetően két párhuzamosan kapcsolt váltómű egyben. E bonyolult tengelykapcsoló-működés következtében sebességváltáskor nem jelentkezik az automatikus kézi váltókra jellemző húzóerő-kimaradás. A DSG így nemcsak nagyfokú komfortot kölcsönöz, hanem gondoskodik a páratlanul dinamikus váltás érzéséről is. |