Új Golf
A kiváló minőségű karosszéria túlmutat
a kategória korlátain. Kiváló minőségű tervezőmunka: közvetlen befecskendezés
és dinamikus biztonsági futómű.
Piaci
bevezetés: Az ötödik generációs új Golf első nyugat-európai piaci megjelenésére
2003. októberében került sor. A teljesen áttervezett új Golfból az év végéig
mintegy 135.000 darab gördült le a gyártósorokról. 2004-re a Volkswagen
körülbelül 600.000 darab Golf gyártását tervezi. Az új Golf minden bizonnyal
Magyarországon is népszerű lesz, hiszen 13 év alatt a Golf és Golf Variant
modellekből mintegy 36.500 darab talált gazdára. Az elmúlt 4 évben hazánkban
évente átlagosan 3.542 Golf és Golf Variant került az ügyfelekhez.
Az új Golf
karosszériája
Karosszéria méretek: Mivel
az új Golf karosszériája szélesebb (1.759 mm / + 24 mm), magasabb (1.485
mm / + 41 mm), így utastere is sokkal tágasabb (+ 54 mm utastér hosszúság),
mint a negyedik generációé. A növekedés különösen a hátsó utastérben (+
52 mm lábtér / + 24 mm belmagasság és + 8 mm az első üléseknél) és a csomagtartóban
(350 liter / + 20 liter) érzékelhető.
Karosszéria minősége: A statikus
karosszéria merevség 80%-os megnövelésével az új Golf olyan színvonalat
ér el, amelyre versenytársai nem képesek. Jelentősen növekedett a nagyszilárdságú
karosszériaelemek használatának aránya. Végeredményként jelentős többletet
könyvelhető el a karosszéria szilárdsága, az ütközési biztonság és a kényelem
szempontjából, a súly optimalizálása mellett. A gyártósoron 140 különleges
robot biztosítja az új Golf karosszériájának magas szilárdságát. Összesen
70 méter hosszú lézerrel hegesztett varrat kerül az új Golfba, szemben
az elődjét jellemző öt méteres hosszúságú lézervarrat-hosszal.
Karosszéria design: Az új
családtag már első pillantásra összetéveszthetetlenül felismerhetően Volkswagen
Golf, éppúgy mint a kategóriát teremtő előző modellek. A design azonban
jellegzetes C oszlopával, a karosszéria erőteljes kialakítású hátsó részével,
a karosszéria elejének kihangsúlyozottan sportos jellegével és az izmosan
karcsú körvonalával magabiztos új dinamikát sejtet. Ezt a magabiztosságot
kihangsúlyozza a feltűnő kerek ikerfényszóró és a Phaeton stílusát követő
egybeépített irányjelző. A hátsó lámpák a dupla lencseelemmel szintén jellegzetesek.
Moduláris ajtók: Az új Golf
az első olyan acélkarosszériás, sorozatban gyártott személygépkocsi, amely
moduláris rendszer szerint készült ajtókkal van felszerelve. Sérülés esetén
így lehetséges csak a külső burkolólemezt kicserélni az egész ajtó helyett.
Ez jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez.
Az új Golf
belső tere
A Golf új belső tere kiválóan példázza
a részletekre való odafigyelést. Például az üléseket a maximális kényelem
érdekében teljesen áttervezték. Az alapvető ergonómiai jellemzőkön kívül
a beállítási tartományokat is újradefiniálták: az első ülés most már szélesebb
tartományban állítható mind vízszintes, mind függőleges irányban. A szokásos
aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámlán kívül opcióként szerelhető be
olyan első utasülés, amelynek a támlája vízszintes szintig előrehajtható.
Az új Golf ebben a szegmensben az első olyan autó, amelyet elektromosan
négy irányban állítható deréktámasszal kínálnak (amely az elektromosan
állítható ülésbe van beépítve).
Az új Golf
biztonsági futóműve
A Volkswagen új felfüggesztési rendszere
éppolyan sportos, mint amilyen biztonságos. Elöl jelentősen továbbfejlesztett
McPherson típusú futómű gondoskodik a tökéletes úttartásról; hátul újonnan
kifejlesztett, többlengőkaros futómű van beépítve - ez az úttörő jellemző
meghatározza a jövőbeli elvárásokat ebben a szegmensben. A többlengőkaros
futóműnek (négylengőkaros felfüggesztésnek) köszönhetően a kormányozhatóság
és a vezetés kényelme határozottan javult. Mivel az új Golfban döntött
lengéscsillapítókat és ovális, padlólemez alatti rugókat használnak, a
csomagtartó átrakodási mérete (a kerékdobok közötti távolság) növekedett.
A kormányzási teljesítményt új elektromechanikus kormányrendszer teszi
tökéletessé, amely rendkívül jó "középállás érzetet" kínál és jelentősen
hozzájárul a megbízható egyenes vonalú stabilitáshoz.
Az új Golf
motorja és sebességváltója
Motorok: A bevezetési fázisban
az új Golf négyféle benzinmotorral (1.4-es 55 kW/75 LE, 1.4 FSI 66 kW/90
LE, 1.6 75 kW / 102 LE, 1.6 FSI 85 kW/115 LE) és két TDI motorral (1.9
TDI 77 kW/105 LE és 2.0 TDI 103 kW/140 LE teljesítménnyel) kapható Magyarországon.
Később további motorok állnak majd rendelkezésre: egy 2.0 FSI 110 kW/150
LE teljesítménnyel, és egy 2.0 SDI (55 kW/ 75 LE teljesítménnyel). A sportos
élvonalbeli motorok bevezetése a harmadik fázisban történik.
Sebességváltók: A Golf 1.4
és 1.9 TDI ötfokozatú váltóval rendelkezik. A Golf 1.6 FSI és a 2.0 TDI
alapfelszereléséhez hatfokozatú váltó tartozik (ez az 1.9 TDI-nél opcionális).
Ultramodern, automata hatfokozatú is váltó kapható a Golf 1.6 FSI-hez.
A TDI-motorok alternatív megoldásként sportos közvetlen kapcsolású sebességváltóval
(DSG?) kombinálhatók: ez az innovatív váltómű félautomata és teljesen
automata üzemmódokat is kínál.
Az új Golf
felszereltsége
Felszereltségi változatok: A Golf
két- és négyajtós változatban kapható: Trendline, Comfortline és Sportline
felszereltségi verziókban. Minden felszereltségi változatot széleskörű
biztonsági szolgáltatások jellemeznek, amelyek közé tartozik a hat légzsák,
az öt fejtámasz (elöl aktív fejtámaszok) hárompontos biztonsági övekkel,
új fejlesztésű biztonsági kormányoszloppal, ütközés esetén behúzódó pedálokkal,
és öntanuló elektromechanikus szervokormánnyal (EPS).
Trendline: A Trendline változat
már alapfelszereltségként elektromos ablakemelőkkel, elektromosan állítható
és fűthető külső tükrökkel és rádiófrekvenciás távvezérlővel működő központi
zárral van felszerelve. Ezen kívül a Trendline állítható magasságú vezetőüléssel
és aszimmetrikusan osztott hátsó üléssel rendelkezik. A kétajtós modell
könnyű beszállást lehetővé tevő – előregördülő - első ülésekkel (easy entry)
van felszerelve.
Comfortline: Ez a változat
sokkal inkább a kényelemre helyezi a hangsúlyt. Itt a Trendline-nál említett
alapfelszereltségen túl további részletek jelennek meg: automatikus fényszóró
vezérlés hazaérkezési és otthonról elindulás funkciókkal, eső/fényérzékelő,
komfort ülések, automatikusan elsötétedő visszapillantó tükrök, 15 hüvelykes
könnyűfém kerekek és automatikus sebességtartó (tempomat).
Sportline: A hangsúlyt itt
főleg a dinamikán van. A sportfutómű és a 16 ”-os könnyűfém kerekek
biztosítják, hogy az új Golf külseje meg is feleljen ennek. Belül a „Titanium”
kivitelű dekorációs betétek, az első sportülések és a bőr bevonatú kormánykerék
és sebességváltó gomb hangsúlyozza a sportos megjelenést.
Opcionális felszerelések:
Az új Golf egyéni igényekhez igazítható az opcionális extrák széles választékával.
Az innovatív jellemzők közé tartozik a huzatmentes légkondícionáló rendszer
(Climatronic) - tolatásnál és az ablaktörlő bekapcsolása esetén a külső
levegő beszívás automatikus leállításával - , egy olyan első utasülés-háttámla,
amely igény szerint teljesen előrehajtható, további oldallégzsákok a hátsó
ülésekhez (csak a 4-ajtós változatnál), kiegészítő fűtés, amely gyári beszereléssel
rendelhető és amelyet távvezérlővel vagy a légkondícionálóval lehet üzemeltetni,
további ISOFIX gyermekülés szerelvény az első utasüléshez és két különböző
rádiórendszer CD lejátszóval. |