Magyarország
első számú autókölcsönzője, 2003. január 1-től még magasabb sebességre
kapcsolt. Ettől fogva ugyanis Európa második legnagyobb autókölcsönzőjével,
a Europcarral nyújtja a színvonalas szolgáltatás minden feltételét Magyarországon.
A franchise szerződés megkötésével a magyarországi 31 irodából 9 Europcar
képviseletként, az országos hálózat 22 további tagja pedig EUrent képviseletként
működik. Ugyanakkor a EUrent és a National közötti szerződéses kapcsolat
2002. december 31-ével megszűnt.
A
hazánkban 30 százalékos piaci részesedésével piacvezető EUrent eredményesen
zárta a 2002-es üzleti évet és bizakodik a Europcarral való szövetség eredménynövelő
hatását illetően is. Előnyös adottság, hogy az új licencetulajdonos cég
100%-ban a Volkswagen AG tulajdonában van, míg a EUrent magyarországi képviselete
a Porsche Hungaria érdekeltsége.
Haraszti Géza ügyvezető igazgató tervei szerint a több mint 700 darabos
flottával rendelkező, hazánkban piacvezető EUrent a 2003-as üzleti évben
megötszörözi nemzetközi ügyfelei forgalmát Magyarországon, és a változás
révén a szolgáltatásokat is jobban lehet az üzleti ügyfelek irányába pozícionálni.
Megerősített
értékesítési csapattal és az új piaci kihívásokhoz alkalmazkodó koncepcióval
ellensúlyozzák az árcsökkenést a használtautó-piacon, a forint erősödését,
illetve a turizmus visszaesése miatt megcsappant keresletet. A speciális
értékesítési koncepciók egyik példája a „Sleep & Drive” szolgáltatás,
amely a Hotel Intercontinental Budapestben megszálló, és a szolgáltatást
igénybe vevő vendégek számára egy klímaberendezéssel felszerelt Volkswagen
Golfot ajánl.
A
váltás révén nagyobb hangsúly van a piackutatáson és a megváltozott viszonyokhoz
való alkalmazkodás idejének rövidítésén is. 2003 májusától olyan informatikai
háttér áll üzembe, amely egyszerűsíti az ügymenetet és elérhetővé teszi
az online rendszerben a Europcar teljes adatbázisát és mintegy 70.000 üzleti
partnerének adatait. A hazai képviselet a Europcar franchise tulajdonostól
90 olyan kulcsfontosságú ügyfél elérhetőségét kapta meg, akikkel világszerte
együttműködik és kiemelt célcsoport a EUrent számára is.
A Europcar emellett szorosabb együttműködésre törekszik az üzleti utaztatásra
szakosodott irodákkal. Számítanak az úgynevezett „Frequent Flyer” (gyakori
légiutas) Program sikerére is, amely 14 légitársasággal való együttműködés
révén valósul meg. A nemzetközi tapasztalatok szerint ez az együttműködés
átlagosan 40 százalékkal növeli azon ügyfelek számát, akik a Europcarnál
veszik ezt a szolgáltatást igénybe. A harmadik kapcsolati pillért a szállodaláncokkal
(például az Accorral) való kooperáció jelenti.
|