A
DAF Trucks a 2007. évi amszterdami RAI kiállításon
Az Amszterdamban megrendezett
2007. évi Európai Közúti Fuvarozási Kiállításon a DAF teljesen megújult
termékpalettájával volt jelen, mely immár az Euro-5 kivitelben is kapható
LF-szériát is magában foglalta. Ezen kívül a DAF egy új Space Cab tetőt
mutatott be a CF85-ös modellhez, és a CF építőipari járművek számos újítását.
A DAF a standja egy részén a tisztább jövőért kifejlesztett technológiákat
mutatott be, ahol helyet kapott az LF típus EEV-változata (Enhanced Environmentally
Friendly Vehicle, azaz "fokozottan környezetkímélő jármű"), valamint egy
hibrid hajtású teherautó prototípusa.
A megújult Space Cab tető
extraként Skylights lámpákkal szerelhető. A DAF a CF-széria építőipari
típusainál a dupla hajtású tandemtengelyű modell hidraulikus tágulási kamrákkal
van ellátva. A cég 12 fokozatú AS-Tronic automatikus váltó speciális változatát
kínálja kifejezetten a terepen használt járművekhez.
Mind a CF, mind az XF105
szériához tartozó járműveknél az alapfelszereltséghez tartozik az a berendezés,
amely figyelmeztető jelzést ad, ha a gépkocsivezető nem kötötte be biztonsági
övét.
Az
extrakén kapható luxusmatraccal egyidőben kerül bevezetésre a CF és az
XF105 járműveken az eddigi kettő helyett négy DIN-csatlakozó a szélvédő
felett (ez az XF105 Super Space Cab-nél már most alapfelszerelés). Ennek
köszönhetően a tachográf és az audioberendezés mellett kényelmesen beszerelhető
a MAUT, a német autópályadíj-készülékhez tartozó fedélzeti egység.
Fokozottan
környezetkímélő (EEV) motorok az LF, CF és XF105 járművekben. A passzív
koromszűrő beszerelésével a részecske-kibocsátás további 50%-kal csökkenthető,
így mindössze 0,015 gramm/kWh lesz a 9,2 literes PACCAR PR motor esetében.
Ez 25%-kal kevesebb az EEV benzines szabványnál!
A
DAF egy LF teherautó hibrid technológiával készült prototípusát is bemutatta.
A jármű szimultán dízel-elektromos hibrid rendszerű. A járművet hajthatja
vagy csak a dízelmotor, vagy csak az elektromotor, vagy a kettő kombinációja.
A prototípus az új, 4,5 literes, 136 kW/185 LE maximális teljesítményű
PACCAR FR (Euro 5) dízelmotorral van ellátva, és egy számítógép-vezérlésű,
hatfokozatú Eaton sebességváltóval (Autoshift). A tengelykapcsoló és a
váltómű közé egy elektromotor lett beszerelve, amely a hajtás mellett generátorként
is funkcionál. A fékezés során felszabaduló energiát akkumulátorokban tárolja,
és gyorsításkor újra felhasználja.
A cég az alábbi járműveket
állotta ki:
LF-széria:
7,5 tonnás hibrid hajtású
teherautó prototípusa
FA 45.160 4×2-es alváz
hálófülkével
FA 55.250 4×2-es alváz
nappali fülkével és konténerrakodó rendszerrel
CF széria:
FAN 75.310 6×2-es
alváz kormányzott hátsótengellyel
FTG 85.460 6×2-es
vontató Space Cab fülkével és kormányzott vezető tengellyel
FAD 85.460 8×4-es
alváz Meiller felépítménnyel
XF széria:
FT 105.410 4×2-es
vontató Space Cab fülkével
FT 105.460 4×2-es
vontató Super Space Cab fülkével
FT 105.510 4×2-es
vontató Super Space Cab fülkével |